Az Európai Duna Stratégia, ahogy mi látjuk, vagy szeretnénk látni! - videó |
|
http://www.youtube.com/watch?v=as-AbvwL5ZM
Véleményeteket kérem, ha tetszik küldjétek tovább.
Tisztelettel,
Pálos László
----- Original Message -----
From: peteril Péteri
To: Juhos László ; Pálos László ; Kerényi A Ödön ; Baross Károly ; Kovács Balázs ; Kard Aladár ; Kertész József ; Karsai Gábor dr. ; Veres Lajos dr. ; Veres Lajos dr. ; Varga István ; Vágás István dr. ; Szalma Botond ; Szilvássy Zoltán ; Szitnyai Jenő ; Csizmadia László dr. ; Götz Sándor ; Szeredi István dr. ; Bogár László ; dr. Szlávik Lajos ; Szilágyi Ferenc dr. ; dr. Józsa János ; Jakus György ; Jolánkai Géza dr. ; Fónagy János dr. ; dr. Rechnitzer János ; dr. Rechnitzer János ; Schmidt József ; Simonffy Zoltán ; Ifjú György ; Molnár Béla ; Reich Gyula ; Reményi Károly ; plimsoll@plimsoll.hu
Sent: Saturday, February 13, 2010 9:36 PM
Subject: Az Európai Duna Stratégia, ahogy mi látjuk, vagy szeretnénk látni!
Kedves Kollégák!
Most, amikor az "Európai Duna Stratégia / EDS" kapcsán, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium / NFGM illetékes főosztályvezetőjének, az InfoRádióban, a mai napon elhangzott nyilatkozata szerint "most folyik (?) a tervek generálása" - de szemlátomást koordinálatlanul - amelynek keretében az alapvető, közös érdekek és ennek megfelelő stratégiák sincsenek még tisztázva (!), szeretnénk a mellékelt, 3 részes dokumentumfilmmel is hozzájárulni a "Magyar Duna Stratégia / MDS" kialakításához, elősegítve a 2011.01.01-06.30. közötti időszaki magyar EU elnökség sikerét, a magyar érdekek egyidejű érvényesíthetősége érdekében is!
Megérett az idő a döntésre - Az Északi-tengert a Fekete-tengerrel összekötő Európa viziút megvalósulása nyomán (Film - 1. rész) (243220KB) 26:49
Megérett az idő a döntésre - Az Északi-tengert a Fekete-tengerrel összekötő Európa viziút megvalósulása nyomán (Film - 2. rész) (302529KB) 28:43
Megérett az idő a döntésre - Az Északi-tengert a Fekete-tengerrel összekötő Európa viziút megvalósulása nyomán (Film - 3. rész) (315763KB) 29:58
Ezt a 3 részes dokumentum filmet - érthetetlen okokból - vagy nem merték, vagy nem is akarták bemutatni a médiák!
Mi viszont bemutatjuk, és elsősorban a megtévesztett, jóhiszemű, jószándékú környezetvédők figyelmébe ajánljuk, akiknek javasoljuk, hogy "pre-koncepció" nélkül, kényelmesen, fotelben elhelyezkedve üljenek a képernyők elé, és tegyenek velünk együtt, egy roppant érdekes és tanulságos "virtuális, zenés, történelmi utazást", térben és időben, fél Európát vízen átszelve, Budapesttől, a Dunán, a Duna-Majna "Európa"-csatornán, és a Majnán, a "Kőszeg" motoros fedélzetén, szárazföldi halandó számára szokatlan nézőpontból, és nem kevés tanulsággal!
Az 1. rész Budapesttől, Dunaújvároson át, a Bősi Vízlépcsőig tartó utazás keretében, gr. Széchenyi Istvánra emlékezve, bemutatja a magyar folyam és tengerhajózás, a MAHART, a Csepeli Szabadkikötő, a Nagymarosi Vízlépcső igaz történetét, megszólaltatva Mosonyi Emil professzort, és a hajós dinasztiák mai képviselőit is, egyúttal érzékeltetve a dunai hajózás szépségeit és nehézségeit, de jelenleg magyar szempontból teljesen kihasználatlan lehetőségeit is.
A 2. rész a Bősi Vízlépcsőtől a Duna-Majna "Európa" csatornáig kalauzolja el a nézőt, hallgatót, a kezdetektől, a Duna-Majna "Európa" csatorna - Antall József miniszterelnök részvételével megtartott, 1992.09.25-i ünnepélyes üzembe helyezésén át, napjainkig, magyar és külföldi hajósok, kikötők és hajózási cégek képviselőinek megszólaltatásával.
A 3. rész a Duna-Majna csatornán és a Majnán végig-hajózva, számos érdekes információ kiséretében bemutatja az 1992.09.25-én, ünnepélyesen üzembe helyezett, "Egy ezeréves álom megvalósulásá"-t, megemlékezve, a hazájából elüldözött, akadémiai tagságától megfosztott, Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés professzora" szerepéről, és tevékenységéről, a Duna-Majna csatorna, 2-3 "hajó-emelő lift" helyett, speciális, tájba illő, nagyvízlépcsős, 16 hajózsilipes, víz-, és energia-takarékos, töltő-ürítő, tartalék-medencés, víztározós rendszerének teljesen újszerű kidolgozásáról, politikai döntéshozók általi elfogadtatásáról.
A 3 rész együtt és külön-külön is dokumentálja az egységes európai belvízi hajózóút-rendszer kialakításának szükségességét, és előnyeit, megcáfolva a radikális "ál-környezetvédők" vízlépcső-ellenes álláspontjának korábbi érv-rendszerét, jelezve egyidejűleg, annak tarthatatlanságát is. Az eredeti dokumentumokban - a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszert érintően - elhangzó szövegek szembesítve a mai állapotokkal, talán meggyőzik a politikai döntéshozókat is, hogy a készülő Európai Duna Stratégia kidolgozását is, teljesen új alapokra kell helyezni (!), figyelembe véve a klímaváltozással is összefüggésben kialakuló, víz-, energia-, élelmiszer-hiány miatt, az árvízvédelem, a hajózás, a vízi-közlekedés/szállítás, a vízenergia-hasznosítás, valamint a vízi-, és vízparti turizmus, stb. fejlesztésének szükségességét is. A Duna-Majna csatorna terv korábbi ellenzői - az ottani radikális természetvédők, és az érintett lakosság - ma már más állásponton vannak, a mellékelt képek és nyilatkozatok bizonyítják a "nagy mű" életképességét! (vízes élőhelyek, növény-, és állatvilág és az emberek "békés egymás mellett élését! A vízi-, és a vízparti-, kerékpáros-turizmus békésen elfér a hajózás, vízi-szállítás, a vízenergia-termelés mellett, stb. Sőt a vízvisszatartás, és a vízkormányzás módjának tudatos tervezése a korábbi állapotokhoz képest, jelentős javulást okozott! Lásd: a Majna szabályozása, stb.)
A téma aktualítását gr. Széchenyi István, a "legnagyobb magyar" halálának közelgő 150. évfordulója, és Mosonyi Emil professzor születésének 100. évfordulója jelenti.
A filmek megtekintéséhez jó szórakozást kíván,
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
|
|
Dátum: 2010. February 16. Tuesday, 21:44 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|