Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1783
1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A TEN-T Projekthez fűzött észrevételek
VízügyekAz EU felszólította a Magyar Köztársaságot, hogy a TEN-T (Trans-European Network – Transport) program keretében 2007 után valósítsa meg a „Duna hajózhatóságának javítása” c. projektet. A projekt megalapozásához komplex tanulmányt kellett előállítani, amely tartalmaz helyzetfelmérést, feladat megjelölést és költség/haszonelemzést. A tanulmányra a GKM Hajózási Főosztálya 2005. jún. 17-én nyílt ajánlati felhívást tett közzé az EU-ban. A kiírás szerinti feladat a meder (a vízi út) kiépítése (legalább) a VI.c kategória paramétereire, a folyó szabályozása integrált folyamgazdálkodás keretében egyéb igényekkel és használatokkal összhangban, a duzzasztás nélküli megvalósítás lehetséges változatainak meghatározásával.



A duzzasztással járó változatok kizárása a vizsgálható változatok köréből ellenkezik az Európai Közösséget létrehozó Maastrichti Szerződés 174. Cikkelyével, amelynek rendelkezéseit a Víz-Keretirányelv Preambulumának bekezdései fogalmazzák meg. Ezek közül a Projekt szempontjából kiemelt fontosságúak a következők:

(11) A Közösség környezetvédelmi politikájának elsőrendű célja a környezet minőségének megőrzése, védelme és javítása, az erőforrások körültekintő és ésszerű hasznosítását, valamint környezeti károk megelőzésének elvét szem előtt tartva.
(12) A környezetvédelmi politika kialakítása során a Közösség vegye figyelembe a mindenkori tudományos és műszaki ismereteket, a Közösség régióiban fennálló sajátos környezeti állapotokat, a teljes Közösség gazdasági és társadalmi fejlődését, egyes régióinak kiegyensúlyozott fejlődését, valamint a beavatkozás, vagy nem-beavatkozás várható előnyeit és költségeit.
(16) A vizek védelmét és az azokkal való fenntartható gazdálkodást fokozottan a Közösségi politika egyéb – energia, közlekedés-áruszállítás, mezőgazdaság, halászat, vidékfejlesztés és idegenforgalom – szakterületein belül kell megvalósítani. Az Irányelv keretet kíván biztosítani a folyamatos párbeszéd és a politika különféle területeinek további integrálását célzó stratégiák kialakítása részére. Hozzájárulhat továbbá a tagállamok együttműködésének elmélyítéséhez is, többek között az Európai Térségfejlesztési Perspektíva területén.
(19) ….. A víz mennyiségének biztosítása a jó vízminőség megőrzésének fontos eleme, ezért a jó vízminőség fenntartásához szükséges vízmennyiség biztosítását is elő kell irányozni.

A VITUKI által vezetett konzorcium a feladatot, a kiírásnak megfelelően, a hajózhatóság javításának műtárgyas megoldásaira korlátozva végrehajtotta. Figyelmen kívül kellett hagynia a tudományos és műszaki ismeretek jelenlegi fejlettségét, a beavatkozás vagy nem-beavatkozás költség/haszon elemzését, a Közösségi politika egyéb szakterületeinek fenntartható fejlődését, valamint a jó vízminőség és ezzel az ökoszisztéma jó állapotának fenntartásához szükséges vízmennyiség biztosításának kérdését (beleértve az ismert hidromorfológiai folyamatok által okozott vízjárás- és mederváltozások kockázatának mérlegelését) is.

Az országon átfolyó vizek több szervezet (az MTA, ICID) jeles képviselői által szorgalmazott hasznosítása (integrált folyamgazdálkodás) csak tározással, duzzasztással oldható meg.

Ahhoz, hogy a tanulmány a VKI-nek megfelelően valóban komplex legyen, azt ki kell egészíteni a duzzasztással járó változat(ok) legalább tanulmányterv szintű meghatározásával, ezek egymás közötti és a hagyományos folyószabályozási módszerekkel történő megoldás(ok), a Preambulum rendelkezéseiben előírt szempontok szerinti elő-megvalósíthatósági tanulmány (pre-feasibility study) minőségű összehasonlításával.

A Haladó Erők Fóruma nevében
2010. febr. 22.

Szilvássy Zoltán, aranydiplomás mérnök, tud. főmunkatárs, a VITUKI ny. műszaki-gazdasági tanácsadója
Dátum: 2010. February 23. Tuesday, 19:01 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.24 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::