Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A Duna hajózhatóságának javít(ga)tása, változatlan, befejezetlen előadásban az
Közéleti magazinA Duna hajózhatóságának javít(ga)tása, változatlan, befejezetlen előadásban az OTT ülésén


Kedves Kollégák!

Az Országos Területfejlesztési Tanács / OTT mai, 2010.03.02-i ülésének 6 napirendje között, 4. napirendi pontként szerepelt a Duna hajózhatóságának javítását megalapozó tanulmány aktuális helyzetéről szóló tájékoztató, Csepi Lajos, a KHEM szakállamtitkára előadásában.




Az ülésen az OTT tagjai és a meghívottak közül többen nem jelentek meg, néhányan csak beosztott képviselőjüket küldték el, jelezve a Tárcaközi Bizottság napirendjén szereplő témá(k) iránti elkötelezettségüket! ( hiányzók közül csak néhány név: Balázs Péter, Demszky Gábor, Herczog László, Székely Tamás, Varga István, Varga Zoltán, Herbály Imre, Hiller István, Kolber István, Mester László, Molnár Csaba, Oszkó Péter, Pál Béla, Kosaras ..., Sós Tamás, Steiner Pál, Suchmann Tamás, Szabó Gábor, Szabó György, Varjú László, stb.). Igaz viszont, hogy az ülésre nem külföldön, hanem itthon került sor!

A napirendi pontok tárgyalása és "megvitatása" (?) - a civil szervezetek kivételével (!) - elég passzív légkörben folyt, kivéve azt, amikor pénzekről, támogatásokról, költségvetésről esett szó!

Ami a Duna hajózhatóságának javítását illeti, az sem volt "szívderítő". Az előzetesen kiküldött anyag ugyanaz a VITUKI által készített, és dr. Mayer István által, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központban, 2010.02.15-én, botrányos, antidemokratikus körülmények között megtartott prezentáción szerepelt.

Erről korábban, már képben és hangban is beszámoltunk! Lásd:

http://www.youtube.com/watch?v=_ekOqKBN6L4 

2010.02.15. KKK. Duna hajózhatósága II." EU-TEN-T projekt Reális Zöldek Klub. Nagy László. 10:30

Csepi Lajos szakállamtitkár előadása - az összes, korábbi egyeztetéseken felvetett lényegbe-vágóproblémát nagy ívben kikerülve - az eddigi tervezési folyamat kronológiai ismertetésére szorítkozott, megállapítva a dunai nemzetközi, belvízi hajózás közismert problémáit. A hagyományos, klasszikus folyamszabályozás, ill. a komplex, többcélú vízlépcsős megoldás létesítési és fenntartási költségeinek összehasonlításáról egyáltalán nem esett szó. Ugyanígy nem volt téma az sem, hogy az EU csak a fejlesztéseket támogatja, de a fenntartást nem! (azt majd az adófizetők fogják nyögni, folyamatosan!)

Az OTT jelenlevő tagjai részéről egyetlen kérdés sem merült fel (!), ezért az ülést levezető Szaló Péter, NGFM szakállamtitkár kérdezett rá a lényegre, hogy a duzzsztásos / vízlépcsős megoldást - amelyet egyes szakértők egyetlen reális megoldásként javasolnak - hajlandó lenne-e a Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium / KHEM megvizsgálni?

Csepi Lajos Úr válaszában jelezte, hogy amennyiben erre jogi lehetősége lenne, természetesen nem zárkózna el a vizsgálattól.
(Már ez is valami, de még nem az igazi!)

Az "Egyebek" között Láng István, akadémikus tájékoztatást adott a Nemzeti Fenntartható Fejlődés Tanácsa / NFFT megalakulásáról, összetételéről, tevékenységéről, a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia és az Éghajlatvédelmi / Klíma-törvény javaslatról.

Az általánosan ismert problémák felvetését követően sajnos ismét nem merült fel, a Kárpát-medencét, és ezen belül Hazánkat, a Duna-völgyet érintő, kézenfekvő megoldás, a Duna komplex, többcélú hasznosítása! (pl. duzzasztás, dunai vízlépcsők, a megújuló vízenergia-hasznosítás, a szivattyús vízenergia-tározás, a környezetbarát, dunai belvízi-közlekedés-szállítás, személy-, és teherhajózás, vízi-, vízparti-, öko-, horgász-, kemping-, kerékpáros-, falusi-, termál-, gyógy-, a kulturális-örökség-turizmus, mezőgazdasági öntözés, (ivó-)vízvédelem, természet-, és környezetvédelem, a terület-, és vidékfejlesztés, stb.)

Hát így állunk most, az Európai Duna Stratégia / EDS készítése idején, és pár hónappal az országgyűlési képviselő-választások, ill. 9 hónappal a 2011.01.01 és 06.30. közötti magyar EU elnökség előtt!

Szomorúan indultam haza felé a Duna-parton, amikor a Duna és a Budai Vár felett éppen lement a nap! Ismét felmerült bennem a régi kérdés, amely kérdés egyik vetítettképes előadás-sorozatom címe is volt: "A Duna elválaszt, vagy összeköt? Az integrált tervezés, a komplex fejlesztés, és a többcélú hasznosítás szükségessége"

Erre a kérdésre várom továbbra is a választ!

Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi- idegenforgalmi szakértő mobil: +36 30 319 2033

OTT1

OTT-SzalóPéter-KovácsMiklós-CsepiLajos1

OTT-DönszTeodóra-KovácsBence-OTCEF1

OTT1

OTT-SzalóPéter-CsepiLajos1Duna-hajózás

OTT-SzalóPéter-CsepiLajos1

OTT-CsepiLajos-MartonTamás1

OTT-LángIstván-MTA1

OTT1

SzalóPéter-LángIstván-MTA1

OTT-Duna-Naplemente1

Bp-Duna-partok1

2010-02-04-EurópaiDunaStratégia-SZEK-ea-címlap1

2009-09-10-Mosonyi Emil-BME-ESZK-Szivattyús-energiatározók

2009-09-MosonyiEmil-kitüntetése-Szeredi-ea

2010-02-04-EurópaiDunaStratégia-SZEK-ea-címlap

 

Dátum: 2010. March 03. Wednesday, 07:56 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Közéleti magazin
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Közéleti magazin:
Góg és Magóg fia helyett, Kun Béla unokája

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Közéleti magazin



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.25 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::