Mi a különbség a Magyar és a Román Duna Stratégia között? |
|
Mi a különbség a Magyar és a Román Duna Stratégia között? - "Míg Ön alszik, a Darmol dolgozik"!
Kedves Kollégák!
Az Európai Duna Stratégia / EDS előkészítése magyar oldalról még el sem indult, és máris kezd tragikus, "önsors-rontó" fordulatot venni! Ismét megjelentek a "Buvár Kund"-ok!
A "Duna Charta" és a "Védegylet" már a sokadik támadást indítja - ugyanazon, hazug érv-rendszerrel, amit 20 év óta, éjjel-nappal hangoztat, és amelyhez a Magyar Tudományos Akadémia mindenkori vezetése változatlanul asszisztál - a Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrel kapcsolatos, a Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének végrehajtásával összefüggő, magyar-szlovák megegyezés, ill. a "gúzsba-kötött", és a vízlépcsős megoldást eleve kizáró politikai döntés hálójában vergődő" magyar vízügyi szakértői gárda ellen!
A Duna hajózhatóságának javítását támogató EU program ellen, korábban ugyanez a társaság már közvetlenül Brüsszelben is "ármánykodott", ebbe a sorba illeszkedik a mellékelt híradás is! És ezt büntetlenül meg is lehet tenni kis Hazánkban, mert az érvanyaguk tarthatatlanságát, hazug voltát, a hivatalos szervek, intézmények változatlanul, nem vitatják! ("Cinkosok közt hazug aki néma"! Lehet, hogy az a baj, hogy csak a hazugoknak van "védőszentje"?) És mi történik az "alvízen", az ugyancsak EU-tag Romániában és Bulgáriában, amelyekre ugyanaz az EU Víz Keretirányelv vonatkozik, mint amire hivatkozva a magyar politikai vezetés, és az őket szolgai módon kiszolgáló háttérintézmények - bele értve sajnos, az MTA új vezetését is - "tehermentesíteni" szeretné a Dunát a "vízminőséget rontó, hajóforgalomtól", és erre való hivatkozással, 20 év óta nem csinál semmit? (lásd: a 2010.03.23-i, Hír TV. Zöldövezet c. műsorában az EDS kapcsán az MTA vezetői részéről elhangzottakat!
Lásd még korábbi cikkeinket, Dirk Ahner: a Rajna 10-szer nagyobb forgalmat bonyolít le, mint a Duna, ugyanakkor 30%-al jobb a vízminősége! Hát akkor valami gond van az MTA vezetőinek informáltsága körül, de akkor meg, nem kellene negatívan "minősítgetni", sem a hajózást, sem a vízlépcsők hatását, hanem utána kellen nézni a tényeknek! Ajánljuk tanulmányozásra ismét és sokadszor, dr.Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés professzorának életművét, amely megtalálható az MTA-nál is!)
http://www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=10166
2010.03.23. Hír TV. „Zöld övezet”. Európai Duna Stratégia. MTA Pálinkás József, Láng István akadémikusok.
Az elhangzottak ismét azt bizonyítják, hogy a szakmai kérdéseket szakértőkre kell bízni, és vízügyi-, hajózási-, energetikai-, árvízvédelmi-, turisztikai, vidékfejlesztési, stb. kérdésekhez ne a témában laikusok, hanem az adott témákhoz tényleg értő, integrált gondolkodásra, értelmes párbeszédre és komplex szemléletű véleményalkotásra képes szakértők szóljanak hozzá, de a politika abba ne szóljon bele, és ne korlátozza a szóbajöhető, reális alternatívák vizsgálhatóságának, összehasonlíthatóságának körét, és ezzel a szakemberek szakszerű tevékenységét!
Eddig e témával kapcsolatban szinte kizárólag, halbiológusok, filozófusok, geofizikusok, filmesztéták, párt-szóvivők, stb. szólhattak hozzá, minden szakmai kontroll nélkül, mérhetetlen károkat okozva ezzel az országnak és a nemzetnek!
Ezek egyrésze - miután hatásos "aknamunkáját" elvégezte - eltűnt a semmibe! Ki emlékszik már Lipták Bélára, az állítólagos amerikai egyetemi "professzora"? Hol van Vargha János? Hol van már a rendszerváltó, akkor még egységes "Duna Kör"? Atomjaira hullott, érdek-, és szakmai ellentétek szétfeszítették! Egy csak egy leány van talpon a vidéken: Hajósy Adrienne, geofizikus, volt kormányfőtanácsadó, igaz Ő az MTA védőszárnyai alatt, az MTA Szigetközi Munkacsoport titkáraként! Az Ő egyik szakértői csúcsteljesítménye a "C" variáns a "Papírtigris"-nek minősítése volt, még 1992-ben! Idézzük csak fel - a felnövekvő generáció kedvéért is - mégegyszer:
http://www.youtube.com/user/realzoldek#p/u/25/hOJkfY-pKJk
2008.01.08. Dr. Hajósy Adrienne geofizikus, kormányfőtanácsos 1992. évi interjúja a „C” variánsról.
A ritka kivételek közé, a Duna TV. 2010.03.24-i, Közbeszéd c. adása tartozik, amikor "tévedésből, szakembereket" (?) hívtak be a studióba. Érdemes mégegyszer meghallgatni, azután mégegyszer elolvasni a Román Duna Stratégiáról szóló híreket is.
http://www.dunatv.hu/musor/videotar?vid=619008
2010.03.24. Duna TV „Közbeszéd”. Szöllősi Györgyi: „Duna – Használni, de okosan!” Szalma Botond (MAHOSZ), Juhos László (Reális Zöldek Klub), Götz Sándor (Duna Express)
Mindezeket végignézve és végighallgatva ismét csak az jut az eszembe a (közel-, és a régmúlt) történelmünkből, hogy "a magyar az lovas-nemzet"! Ez igaz, de akkor miért mindig fordítva ülünk a lovon? Mindezt jelképesen, a téma aktualitásához, a Duna hajózhatóságához igazítva, csak a hivatkozott TV műsorban, Szalma Botond, a MAHART volt vezérigazgatójának - Senecára hivatkozó - szavaival tudom zárni: "Aki nem tudja, hogy milyen irányban akar hajózni, annak sosem fog jó irányból fújni a szél!" Ezekután nincs más hátra, mint előre, amíg nem késő (!), a Magyar Duna Stratégia sikeréért! Jó (hát)szelet! Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
1994-06-14-B-GNV-WWF_exkuzalas_Mucha-profnak1
2010-03-19-DunaCharta-Védegylet-EurópaiBíróság-Duna
2010-03-25-RománDunaStratégia-TTG-kivonat
2009-04-05_CivilÖsszefogás-Fórum-Hősök
tere
Duna-hajózás-szűk
keresztmetszetek-térkép1
Duna-Szigetköz-Csallóköz-SK-Lisicky-Mucha-terv
Kép0-R-M-D-Duna-R-BG-2
vízlépcső-terv-térkép
Kép1-Duna-R-BG-2
vízlépcső-terv-térkép
Kép2-Duna-R-BG-vízlépcső-terv1
Kép2-SK-Duna-Bős-Vízlépcső-műholdfelvétel
Kép3-Duna-R-BG-vízlépcső-terv2
SK-Csallóköz-Kis-Duna_Guta-vízimalom
SK-Dunacsúny-magyar kortárs művészet
SK-Dunacsúny-magyar kortárs művészet1
SK-Dunacsúny-vadvízi
evezős-szlalom-pálya
SK-H-Duna-Dunacsúnyi
tározó-térkép-légi
felvétel
|
|
Dátum: 2010. March 26. Friday, 18:52 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|