Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Új EU Európai Duna Régió Stratégiáért felelős kormánybiztos kinevezése, kérdőjel
Vízügyek Régi magyar Duna Stratégia folytatása? - Új EU Európai Duna Régió Stratégiáért felelős kormánybiztos kinevezése, kérdőjelekkel!

Kedves Kollégák!

Az InfoRádió "Aréna" c. műsorának vendége volt Barsiné Pataky Etelka, a Magyar Mérnöki Kamara / MMK nemrég megválasztott elnöke, és a magyar Duna Stratégia napokban kinevezett kormánybiztosa.


Érdemes meghallgatni a Vele készült, 2 részes rádió-beszélgetést:
 
http://inforadio.hu/sound.phtml?a=/audio/00030/000309b4a.mp3&i=MS4gculzeg%3D%3D
2010.07.25. 17:00. InfoRádió „Aréna” c. műsor vendége: Barsiné Pataky Etelka, az EU Duna Régió Stratégiáért felelős magyar kormánybiztos, a Magyar Mérnöki Kamara elnöke. 1. rész
http://inforadio.hu/sound.phtml?a=/audio/00030/000309b5a.mp3&i=Mi4gculzeg%3D%3D
2010.07.25. 17:00. InfoRádió „Aréna” c. műsor vendége: Barsiné Pataky Etelka, az EU Duna Régió Stratégiáért felelős magyar kormánybiztos, a Magyar Mérnöki Kamara elnöke. 2. rész

Az elhangzottakból - a teljesség igénye nélkül, csak felsorolás-szerűen - az alábbiak emelhetők ki:
- Magyarország késében van a Duna Stratégia kidolgozásában a többi országhoz képest! (A korábbi kormány képviselői ennek az ellenkezőjét hangoztatták! lásd: korábbi videófelvételeink az MTA Vári Díszterméből, a "Rajtunk a sor" c. rendezvényről!)
- Magyarország a pénzügyi-, és gazdasági krízis miatt versenyhátrányban van - a románokkal, bolgárokkal együtt - a németekhez és az osztrákokhoz, de még a szlovákokhoz képest is!
- Magyarország a versenyképességét az ökológiai modernizációval és a közismert (?) "zöldgazdaság program"-ja megvalósításával, és a Duna-menti országokkal történő összefogással, koordinációval látja biztosíthatónak az EU / EB által összeállított alábbi 13 téma keretében: (riporter kérdése: EU EDS 13. terület nem túl sok?)
1. mobilitás (összes közlekedési folyosó, Dunával együtt, közösségi-, határon átnyúló közl, vasút – Párizs-Bp.? Pozsonyig! Hosszú-távú, hiányzó…86. sz. út É-D-i összeköttetés?, PL – Via Kárpátia?),
2. energia-, (hatékonyság, biztonság), megújuló energiák (geotermikus, szél, nap, biomassza? - víz kimaradt a felsorolásból!!!), NABUCCO, cseppfolyós gáz, MOL projekt, tárolókapacitások, ALLEGRO / atom-, nukleáris-energia, CZ-SK-H közös program?
3. biodiverzitás / + Natura 2000, Génbank, természetvédelem / bajorokkal, környezetvédelem: levegő-, föld-védelem, mezőgazdaság: külön – konfliktusok vannak?
4. vízminőség-védelem (EU-VKI, 2015, ill. 2027-ig! VTT?, külön Tisza, Száva program – akció! Ez folyamatban van!?), „Felelősségteljes víz-menedzsment”? A / Bécs központ!
5. árvíz-aszály (árvízi előrejelzések már vannak, okok feltárása?, de koordinálni kellene a területfejlesztést-koordináció?, víztározó-építés – politikai kérdés! Felmérés kellene, ki a felelős? Környezetvédők? Megoldás? Vízkormányzást meg akarjuk csinálni? Előbb tudnunk kell, hogy mit kell megcsinálni!? Klímaváltozás már itt van! Bódva! Hanyag módon még azt sem tudjuk kivédeni, árvízi tározókat meg kell építeni! Csatorna-, és ároktisztítás? Mérlegkészítés?,
6. műszaki tudás – innováció – versenyképesség, Műszaki tudás? 2000-ben „Kis-Duna Csúcs” – Baden-Württemberg, H-Bp. Andrássy Egyetem az eredmény – komoly programot dolgoztak ki, riporter: Fertő-tó körüli magyar kerékpárút állapota A+ H-? (turizmus fejezetben)
7. kkv-k,
8. Információs társadalom
9. Társadalmi integráció / romák, / Járóka Lívia EP képviselő tev., ne külön roma politika! Oktatás a kulcskérdés,
10. Turizmus (az nekünk nem megy jól!, A, SLO, SK sokkal jobban csinálják! Bécs, München, Stuttgart! H? Nálunk is elindult ilyesmi! 3 évig nagykövet volt Bécsben! Turizmus kultúrára lenne szükség, Innsbruck – KVIFK végzős diákok féléves gyakorlat,
11. Kultúra sokszínűség – Közép-Európa, hozzáadott értékek! H EU elnökség célja!
12. Biztonság / Duna esetleg hajózható lesz! ? Mondjuk, hogy hajózható! ? Nagy kihívás!, Már most dolgozunk rajta, VITUKI-hajózási tanulmány – nagyon érzékeny / szenzitív kérdés!, nem duzzasztásos módszerrel képzeljük, ökológiai-,/ kotrással!!!,? még társadalmi egyeztetés alatt van, kotrás: 1 millió m3-t kellene megmozgatni, a Duna 6 millió m3-t mozgat meg évente!, Hi: 2011. november Összesen: 100 mrdFt, Carla Peis asszonnyal is tárgyalt, világossá tette számára, hogy ez nem egy hajózási útvonal!!! ? (nemzetközi víziút!) H- nem fogja biztosítani se a hajózási mélységet se a hajózóút szélességet! ? (újabb nemzetközi szerződés-szegésre készülnek? Nem volt elég BNV és Hága?)
13. migráció, drog, stb.

Megjegyzés: A külön Tisza-, és a Száva programról / akcióról, az eddigi konferenciákon eddig még semmi konkrétum nem derült ki!

A riporter lényegre törő kérdéseire viszont érdemes odafigyelni! (nem túl sok a 13 téma? Mit vár Magyarország a Duna stratégiától? Sokat hallunk róla, de még soha sem láttuk! Mitől szélesedik ettől a piac? Nem túl drága a szél-, és napenergia?! Problémák közösen oldhatók meg, de miből? EU eddig csak "3 NO"-t mondott! Se pénz, se intézmény, se külön jogi szabályozás!!! Muszály nekünk ezekbe belefogni? „Felelősségteljes víz-menedzsment”? Megoldás? Vízkormányzást meg akarjuk csinálni? Turizmus, az nekünk nem megy jól!, osztrákok, szlovének, szlovákok, stb. sokkal jobban csinálják!, stb.)

A magyar Duna stratégia előkészítésével kapcsolatos korábbi észrevételeinket, javaslatainakat (lásd: www.realzoldek.hu honlapon) változatlanul fenntartjuk! Magyar nemzeti érdekből, és nemzetközi kötelezettségeink teljesítéséből (pl. Duna Bizottság - Belgrádi egyezmény, EU-DB közös állásfoglalás, stb. TEN-T, NAIADES, ... ) származó feladatainknak célszerű lenne eleget tenni, kérve ehhez az EU támogatását is, mivel közös érdekről van szó!

Kivonat a Duna Bizottság dokumnetumaiból: "A tagországok vállalják, hogy a Duna országukban elhelyezkedő szakaszát hajózható állapotban tartják folyami és a megfelelő szakaszokon tengeri hajók számára; elvégzik a szükséges karbantartási munkákat és fejlesztéseket a hajózási feltételek biztosítása érdekében és nem akadályozzák a Duna hajózásra alkalmas csatornáin a hajózást."

Hogy megérthessük a kormánybiztos asszony részéről elhangzottakat, mellékelem:

- a Magyar Közlöny 2010. évi 117. számát, amelyben szerepel a Kormány 1149/2010.(VII.9.)Korm. határozata, amelynek 6. pontja kimondja, hogy: "A Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrel kapcsolatos kérdéskör nem képezi a kormánybiztos feladatát."
- a kormánybiztos megbizatása 2011.06.30-ig, tehát csak a 2011. évi magyar EU elnökség végéig tart. (Utána az "özönvíz"?)
- a Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének végrehajtását, a szlovák-magyar megegyezést eleve megakadályozó jogforrás a 1139/2004.(XII.11.) Korm. határozat 2. pontjának a) bekezdését: „a) a hágai ítéletből kiindulva, a Magyar Köztársaság az eredeti terv szerinti alsó vízlépcső megépítését elvetettnek tekinti, és arról nem kíván vitát nyitni, ugyanakkor a dunacsúnyi létesítmény fennmaradását nem ellenzi egy kidolgozandó megegyezés keretei között, ezzel eleget téve a hágai ítélet azon megállapításának, hogy az 1977-es szerződés célkitűzései a jelenleg meglévő építményekkel teljesíthetők.” (? ez nem igaz!!!)

A fentiekkel függ össze, hogy a kormánybiztosnak a magyar Duna Stratégia egyik legfontosabb - évtizedek óta megoldatlan - problémájának megoldásában sajnos kötve van a keze, és ilyen körülmények között - ha a fenti kormányhatározat hivatkozott 2/a. pontját nem helyezi a Kormány hatályon kivül - a magyar Duna Stratégia eleve kudarcra van ítélve, mert a szlovák partnerrel történő megegyezésnek még az elvi lehetőségét is kizárja! És akkor hol van még a többi Duna-menti országgal történő megegyezés?

A Duna hajózhatóságának javítását célzó VITUKI tanulmány véglegesítését - a mérnöki etika szabályai szerint - csak az összes számításba vehető műszaki-, gazdasági-, gazdaságossági-, ökológiai megoldás - köztük a duzzasztásos, vízlépcsős megoldás - részletes vizsgálata és összehasonlítása alapján tartjuk elképzelhetőnek! Amennyiben ezt a döntés-hozók a fenti határozat hatályban tartásával mégis megakadályozzák, a felelősség az utókor előtt, őket fogja terhelni, a döntés-előkészítőkkel együtt!

A végleges döntés előtt ezért, mégegyszer megismételjük - kivonatosan - dr. Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hírű professzorá"-nak a környezetvédők felelősségéről írt sorait, emlékeztetőül:

"...Hangsúlyozni kell ugyanis, hogy egyes „tévedhetetlen környezetvédők” megrekedtek a környezetvédelmi mozgalmak kezdeti korszakánál.…Végezetül, de nem utoljára fel kell ismernünk, hogy maga az ember is része a környezetnek. ... Az emberi élet biztonságának és védelmének minden egyéb követelménnyel szemben elsőbbséget kell biztosítani.”…Egyes úgynevezett hivatásos környezetvédők elképesztő trükkjeikkel már eddig is [többször] félrevezették a nyilvánosságot. Kedvelt eszközük a félelemkeltés, hogy a gazdasági és szociális előrehaladással szemben megalapozatlan támadásokat tegyenek hitelessé a jóhiszemű polgárok között.…egy környezetbarát projekt megzavarásának súlyos gazdasági, szociális és ökológiai következményei csak több év vagy évtized múltán jelentkeznek, amikor a populista támadó már nyugdíjas, vagy talán nem is él. Következésképpen, amikor a hibás döntés nyilvánvalóvá válik, a „hivatott környezetvédőt” már nem lehet felelősségre vonni. ...Vitathatatlan, hogy a magyar Duna szakasz hajózhatóságának érdekében vízlépcsőket kell építeni! Nem szükséges a nagy duzzasztási magasság, hiszen a hajózás biztosítása a cél, nem a villamos energiatermelés. ... Magyarország már nem gátolhatja sokáig a vízi-forgalmat a 3500 km hosszú Európai Vízi-úton. Ezért helyesebb volna, ha a politikusok és médiák a „gátat nem építünk” szólam folytonos hangoztatása helyett azzal foglalkoznának, hogy mikor és mennyi anyagi segítséget kaphatunk az Európai Uniótól dunai vízlépcsők, és esetleg még a Duna-Tisza Csatorna építéséhez. Az idő sürget! Meg vagyok győződve arról, hogy volt tanítványaim, és az általuk kiképzett kitűnő magyar vízimérnöki gárda – ha politikusaink bizalmát, és támogatását megkapják, és ha a médiák egy része megszünteti a közvéleményt befolyásoló gyalázkodását a magyar vízimérnökökkel és azok nagyszerű őseivel szemben – kitűnően végre tudja hajtani a Vízgazdálkodási Távlati Tervezés itt előadott programját, meg tudja építeni a szükséges műveket, és így fel tudja készíteni hazánkat a klímaváltozás káros eseményeinek a fogadására."


Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033


Dokumentum és fényképek
Dátum: 2010. July 27. Tuesday, 09:22 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.28 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::