|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői |
|
|
|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői |
|
|
|
|
|
|
|
Évfordulók 1856 1856. március 30.
A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.
Évforduló naptár
|
|
|
|
|
|
|
Zöld Válasz |
|
|
|
|
|
Elnökségi meghívó 2016. január 15. |
|
|
|
|
|
|
|
A második Orbán kormány továbbra is politikai ügyként kezeli a Duna ügyét |
|
A Kormány kátyúzni kívánja a Duna medrét, a hajózási paraméterek biztosítása céljából.
Barsainé–Pataky Etelka a dunai hajózásról. (Forrás: HÍR TV) - hanganyag ...
A kátyúzás tervezője a VITUKI Nonprofit Kft., AQUAPROFIT Zrt., TÉR-TEAM Kft., VTK Innosystem Kft. konzorcium. A tervező cégek mérnökei jó pénzért, szakmai meggyőződésük ellenére készítik a kátyúzás tervét, tisztában vannak azzal, hogy a kátyúzás még rövidtávon sem megoldás az ENSZ-EGB Folyamhajózási Bizottsága 1992. március 12-én hozott 30. számon határozatának a Duna hajózhatóságáról szóló paraméterek biztosítására.
A Bizottság 30. sz. határozata értelmében a Duna magyarországi szakasza Szap (a bősi alvízcsatorna torkolata) és Budapest között VI/B, míg Budapest és a déli országhatár között VI/C kategóriájú nemzetközi jelentőségű víziút. E szakasznak a következő követelményeket kell kielégítenie: A Duna Bizottsági (DB) kisvízhez képest legalább 25 dm merülést lehetővé tevő vízmélység és a szabványos méretű ún. E. III úszóegység, illetve annak kötelékei 24 órás, kétirányú forgalmát lehetővé tevő 120m fenékszélesség. Az ilyen (önjáró, vagy vontatott) úszóegység 110m hosszú, 11.4m széles, teherbírása 25 dm merülés esetén 1500, 40 dm merülés esetén 3000 tonna. Európa vízi útjain (az EU VII. korridorján, a transzkontinentális vízi úton is) a hajózsilipek ezekre a méretekre vannak kiépítve.
Hasonló módon szólt Fazekas Sándor a vidék fejlesztéséért felelős miniszter a 2010. szeptember 1-én sorra került kormányszóvivői tájékoztatón.
Fazekas miniszter a WWF álláspontjához hasonlóan a hajók mértét javasolja kisebbre faragni.
A Reális Zöldek Klub szerint a részes államok a Kormányt az önkormányzati választásokat követően szakmai útra térítik a Duna ügyében.
Barsaine-Pataky-Etelka-a-dunai-hajozasrol.mp3
Vagy meghallgatható a hanglejátszón!
|
|
Dátum: 2010. September 01. Wednesday, 21:37 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó rovatok
|
|
|
|
|
|
Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.
Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu
PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Oldalkészítés: 0.28 másodperc
:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::
|