Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Európai Duna Régió Stratégia és a vízgazdálkodás, ill. árvízvédelem helyzete
Vízügyek Európai Duna Régió Stratégia és a vízgazdálkodás, ill. árvízvédelem helyzete Európában és Magyarországon, kérdőjelekkel!

Kedves Kollégák!

Az Európai Uniónak 2000. óta van Víz Keretirányelve / EU-VKI, és azóta már elvileg van Árvíz-stratégiája, és Aszály-stratégiája, valamint, számtalan egyéb - néha egymással is ellentétes - ajánlása, irányelve, előírása, amelyen számtalan Bizottság, sok "szakértő" évek óta lázasan dolgozott, majd tárgyalás tárgyalást követett, rengeteg emlékeztető készült, több nyelven, sokszor rossz magyar fordításban, és sokszor téves magyar értelmezésben.


Ezek közül az EU-VKI-t, és az annak alapján elkészült - de máris felülvizsgálatra szoruló - "Duna-vízgyűjtő magyarországi része Vízgyűjtő-gazdálkodási Terve / OVGT" c. és a "Duna hajózhatóságának javít(ga)tása" c. dokumentumokat emelem ki, annak illusztrálására, hogy hova vezet az EU előírások tudatos magyar félreértelmezése, ill. "szelektív" alkalmazása.

Az OVGT készítésére vonatkozó, EU-VKI preambulumában, és külön fejezeteiben - amelyre többször és több alkalommal is felhívtuk az érintett hatóságok, ill. tervezők figyelmét - megkülönböztetett fogalom az un. "erősen módosított víztestek" fogalma, amely esetben nem a "jó ökológiai állapot", hanem csak a "jó ökológiai potenciál" elérése a cél! (lásd: 2009.09.18. Bp. Duna VGT konzultáció jkv.+névsor+fotók. Az általam elmondottak lényegét a jkv. tartalmazza!)

A Duna, Tisza, Dráva, stb. esetére - amelyeken a korábbi évtizedekben vízlépcső-építés történt - egyértelműen ez vonatkozik, tekintettel arra a tényre, hogy egy felvízen, korábban elkezdett vízlépcsőzést - az alvízen bekövetkező nagyobb károk elkerülése érdekében (bele értve a később szükségessé váló ökológia-vízigény biztosítását is!) - tetszik-nem tetszik, tovább kell folytatni!
A fenti esetekben a "Vízgyűjtő-gazdálkodási Tervek / VGT" készítése során, az összes számításba vehető megoldás műszaki-gazdasági-, gazdaságossági-, megtérülési-, és stratégiai környezeti hatásvizsgálatát / SKV el kell készíteni.
A Duna és a Tisza, valamint a Dráva esetében - bizonyíthatóan a megbízók hibájából - a duzzasztásos, vízlépcsős megoldásnak még az összehasonlító vizsgálata, és egy korrekt, nemzetgazdasági-szintű - a károkat, az elmaradt hasznot, a kártérítési költségeket is számításba vevő - költség-haszon elemzése sem készült, ill. készülhetetett el!
Arról már nem is beszélve, hogy az OVGT véglegesítésére - az eredeti ütemtervben szereplő - Szigetközi konzultáció nélkül került sor! A Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos évtizedes probléma is, változatlanul rendezetlen!

Eközben már több - kisebb, nagyobb, sőt tragikus kimentelű - árvíz, belvíz és aszály sújtotta a Duna és a Tisza vízgyűjtőjét Európa nyugati részében (pl. Odera-Frankfurt, Duna-Passau, stb.) és a Kárpát-medencében is!

Az árvíz-, belvíz esetén nem nagyon figyeltek oda - a szinte egyidejűleg, de más térségben jelentkező - aszályra sem! (Duna-Tisza-közi Homokhátság!) Mindig csak utólagos "tűz-, és vízoltás" történik, rettenetes károkkal, az emberek életének, vagyonbiztonságának veszélyeztetésével, a döntéshozók felelősségének megállapítása, és felelősségre vonás nélkül!

A mostani, hazai árvízeknél is szinte csak az Észak-Magyarországi térségre, és azon belül is kiemelten Felsőzsolca térségére irányult és irányul ma is a figyelem!

A hegy-, és dombvidéki vízrendezés "rendezetlenségére" ugyan, tragikus fény derült, de az eredetileg 30-40 évenkénti elárasztásra tervezett, a VTT I. ütemében, többéves késéssel, vitatható módon kialakított Tiszaroffi "árapasztó-tározó" (valójában "vésztározó") pánik-szerű megnyításával összefüggő 100 MóFt-os nagyságrendű kártalanítási igényről nem esett szó!
A Csongrádi Vízlépcső beruházás tanulmánytervét a korábbi Kormány és Parlament - EP és országgyűlési képviselői javaslat, és Csongrád Megyei közgyűlési határozat ellenére - "lesöpörte" az asztalról!

De a Duna-menti árvízi károkra sem nagyon figyelt senki! A Hír TV "Keresztmetszet" c. mai adása foglalkozott - szinte egyedül - a Duna-menti árvíz kapcsán, Szob magára hagyott, vízparti lakóinak sorsával! (lásd: mellékelt videó-link! Érdemes a tényeket meghallgatni, mit mond az önkormányzat, mit mond a katasztrófavédelem, mit csinált, ill. mit nem csinált a Vöröskereszt és a Belügyminisztérium? A vízügyet viszont, megint nem kérdezték meg!)

A Duna "hajózhatatlanságáról" a magyar média az esetek döntő többségében hallgat, a sorozatosan bekövetkezett és bekövetkező haváriákról a legritkább esetben, a "sorok között elrejtve" jelenik meg néha pár sor. (Duna Csúcs idején a német Kelheim, Würzburg zátonyra-futása, a MAHART PassNave egyik hajójának elsüllyedése a Lánchídnál, stb. Erről korábban a www.realzoldek.hu honlapon tájékoztatást adtunk, minden visszhang nélkül!)
 

http://www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=11260

2010.10.01. Hír TV „Keresztmetszet” – Szobi árvízi károsultak. 



2010-09-26 20:07 Kifizetetlen számlák - Keresztmetszet (videó) Homokzsák helyett liszteszsák. Miért maradtak magukra a szobi károsultak? 2010. júniusi árvíz után, kártalanítás, kárenyhítés nélkül! Magyar Vöröskereszt? 10 kg liszt, 3 hónappal később!? Remitzky Zoltán polgármester: 2 kárelhárítási-, helyreállítási pályázat? Árvízi védekezés? Homokzsák? Katasztrófavédelem? Gátépítés? Mindenki csak Borsod megyére figyelt! BM döntés késik, stb.!
25:05-től 34:20-ig.



Az EDRS magyar részanyagának véglegesítése során - a fentiek figyelembe vételével - szükségesnek tartjuk, és ezért ismételten javasoljuk az OVGT és az SKV, valamint az Energia-, Közlekedés-, Környezetvédelmi-, Agrár-, Turizmus-stratégiák, stb., valamint a Duna hajózhatóságára vonatkozó dokumentáció és a Tiszára vonatkozó, Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztése / VTT felülvizsgálatát, szükséges kiegészítését.



A Duna-stratégia kapcsán - a korábbi kormányok idején meghirdetett, de meg nem valósított - Duna és Tisza Komplex Programok legfontosabb célkitűzéseit, programjait - az időközben nyilvánosságra hozott, az éghajlatváltozással összefüggő, tudományos eredmények, és a kialakult helyzethez történő alkalmazkodás figyelembe vételével - lenne célszerű szerepeltetni!



A politikai döntéshozóknak a Magyar Tudományos Akadémia / MTA, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem / BMGE, a Magyar Hidrológiai Társaság / MHT és az Országos Környezetvédelmi Tanács / OKT, a MAHOSZ, a MTESZ, az MLK, a HEF, stb. fenti témákra (vízkészletgazdálkodás, hajózás, árvízvédelem, vízenergia többcélú hasznosítása, stb.) vonatkozó javaslatait - az ország, a nemzet és az egész Kárpát-medencei magyarság érdekében is - meg kellene szívlelnie, és végre el kellene kezdeni a "párbeszéd"-et, és a hivatalosan is meghirdetett "nemzeti konzultáció"-t, amíg nem késő!


Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Dokumentumok és képek:
Dátum: 2010. October 02. Saturday, 12:10 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.33 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::