Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
2010.11.08. Gondolatok Dégen Imre születésének 100. évfordulóján
Vízügyek Kedves Kollégák!

2010. "Széchenyi Év"!

De ebben az évben emlékezünk a magyar Vízügyi Szolgálat 2 neves személyisége születésének 100. évfordulójáról is, valamint nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy 2010. december 8-a az Európai Unió Duna Régió Stratégiája elkészítésének határideje az Európai Bizottság részéről, de még mindig nem tudjuk, hogy lesz-e konkrét előrelépés a Duna és a Tisza hajózhatóságának, árvízvédelmének, stb. kérdésében?


Nem tudom, hogy az Európai Unió polgárai - bele értve a magyar állampolgárok jelentős részét is - mennyire vannak tudatában a magyar őseink, jeles elődeink - köztük magyar államférfiak, tudósok, mérnökök - szerepével, tevékenységük nemzetközi jelentőségével pl. a Dunát, a Tiszát érintően? (Hogy most Kossuth Lajos "Dunai Konföderáció"-ra vonatkozó elképzeléséről, vagy a Korinthoszi-csatornáról, Türr Istvánról és Gerster Béláról, stb. ne is beszéljünk!)

Csak címszavakban:

- Gr. Széchenyi István, a "legnagyobb magyar" az Al-Duna / Vaskapu - Kazánszoros szabályozásával megnyította az utat Európából, a Dunán, a Fekete-erdőtől a Fekete-tenger felé, a magyar hajógyártás, a hazai dunai, tiszai, balatoni gőzhajózás fejlesztése, stb.

- Dégen Imre a magyar vízügyi szolgálat megszervezésével, a Dunának az egységes európai víziútrendszerbe történő bekapcsolására vonatkozó javaslataival, az UNESCO nemzetközi hidrológiai továbbképző tanfolyamának megszervezésével, stb.

- dr. Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hírű professzora - többek között - a Duna-Majna "Európa-csatorna" koncepciójának elfogadtatásával, majd megtervezésével hozzájárult "egy ezeréves álom", a Rajna-Majna-Duna transzkontinentális, nemzetközi víziút-hálózat megvalósulásához. A Tiszalöki-, a Békésszentandrási Vízlépcsők, a Keleti-, és a Nyugati Főcsatornák tervezésének, ill. részben megvalósításának köszönhetően oldódott meg - többek között - a Körös-völgy és Debrecen vízellátása, és a Kiskörei Vízlépcsővel és a Tisza-tóval együtt sikerült 2000-ben a tiszai cianid-, és nehézfém-szennyezés okozta katasztrófa kárait jelentősen mérsékelni! (Igaz ez, még akkor is, ha a média erről annak idején, nem tudósított, de ugyanakkor még hónapok múlva is ugyanazt a haltetemekről készült képet ismételgette!)

Dégen Imre születésének 100. évfordulója alkalmából 2010.11.08-án, ünnepélyes koszorúzásra kerül sor a Farkasréti temetőben lévő sírjánál. A hivatalos értesítést és meghívót tájékoztatásul mellékelem.

Szakmai életrajzából - a teljesség igénye nélkül, a fentieken túlmenően - az alábbiak emelhetők ki:

"...1955-től a vízügyi szolgálat vezetője, előbb, mint főigazgató, majd 1968-tól az Országos Vízügyi Hivatal (OVH) elnöke. Árvízvédelmi kormánybiztosként irányította az 1965. évi nagy dunai árvíz és az 1970. évi Tisza-völgyi árvíz elleni védekezést. Vezetése idejére esik a vízügyről szóló 1964: IV. tc. megalkotása és ennek szellemében a vízkészletek mennyiségi és minőségi védelmének megszervezése. ...Munkásságához fűződik a korszerű, egységes vízügyi igazgatás szervezetének kiépítése és megerősítése, a m. Vízgazdálkodás Távlati Fejlesztési Koncepciójának kialakítása és a tervezés alapjául szolgáló Országos Vízgazdálkodási Keretterv kidolgozása, a Kiskörei (Tisza II) Vízlépcső és a csatlakozó öntözőrendszerek megépítése és a vízügyi szakemberképzés továbbfejlesztése, az UNESCO nemzetközi hidrológiai továbbképző tanfolyamának szervezése. Része volt a környező országok vízügyi együttműködésének kialakításában és ezen belül a Tisza-völgye vízgazdálkodásának közös fejlesztésében. Több mint száz tanulmánya jelent meg a hazai és nemzetközi szaksajtóban a vízgazdálkodás elmélete és gyakorlata köréből. 1958-tól alelnöke volt a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének (MTESZ) és tb. tagja az Österreichischer Wasserwirtschaftsverbandnak. A korszerű vízgazdálkodási tervezés elméletét megalapozó egyetemi tan-, és kézikönyve külföldön is elismert munka. ..."

A fentiek felvetik a kérdést, hogy az utódok, hogyan sáfárkodtak a rájuk bízott értékekkel? Hol van a magyar hajógyártás, a magyar hajózás, mi van az árvíz-, belvíz-, aszály-, jégzajlás elleni védelemmel, a mezőgazdasági területek öntözésével? Mi történt a korábban nemzetközi hírű magyar vízügyi szolgálattal, mi van a hazai vízkészletgazdálkodással, komplex vízenergia-hasznosítással, a határon túlról érkező szennyezések problémájának kezelésével, hogy a hazai ipari szennyezésekről most ne is beszéljünk, stb.?

Ezek után mi lesz a magyar Duna-stratégiával? Mi lesz a Tiszával, a Drávával, a Rábával, a Sióval, a Körösökkel, stb.?

Ezekre a konkrét kérdésekre továbbra is várjuk a döntéshozók érdemi válaszait!

Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Dokumentumok és képek:
Dátum: 2010. October 30. Saturday, 22:14 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.25 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::