Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Magyar Duna-Tisza Stratégia? Mire (kire és meddig) várunk magyarok, itt a Duna-T
VízügyekMagyar Duna-Tisza Stratégia? Mire (kire és meddig) várunk magyarok, itt a Duna-Tisza közén?

Kedves Kollégák!

Tájékoztatásul, mellékelten küldöm a "Magyar Demokrata" c. hetilap 2010.11.17-i számában, Udvarhelyi István tollából származó, a Duna-stratégiával közvetlenül, ill. közvetve foglalkozó írást, amely hosszú ideje az első, objektív, a Duna-stratégia "kulcs-kérdései"-vel, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel, ill. a Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének végrehajtásával kapcsolatos legfontosabb tényeket is, "kozmetikázás" nélkül bemutató írás, amelyben megszólal Juhos László, a "Reális Zöldek" elnöke, Kerényi A. Ödön, az MVM ny. vezérigazgatóhelyettese, és ifj. Varga István, a Wiking Yacht Klub elnöke, valamint a háttérből 2010.11.10-én, születésének 100. évfordulóján, dr. Mosonyi Emil akadémikus "szelleme".


A cikk szerzője - az objektivítás biztosítása érdekében - jelzi a témával kapcsolatban a Duna Kör, a Duna Charta, a Védegylet, ill. az LMP, stb. képviselőinek korábbi és jelenleg is képviselt, "laikus" véleményét, és "javaslatait" is, de egyúttal - érvanyagként - ismerteti a tavaly, 99 éves korában elhunyt, dr. Mosonyi Emil, akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hírű professzorá"-nak pozitív szerepét, tevékenységét is, valamint a Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének legfontosabb megállapításait!

Ez utóbbira nem nagyon szoktak hivatkozni, nem véletlenül! Az "Irreális Zöldek" számára van egy rossz hírünk: Ezek szerint tény, hogy Magyarországnak nem volt joga felfüggeszteni, majd leállítani a Nagymarosi beruházást, ill. az 1977. évi államközi szerződés jelenleg is érvényben van! Magyarországnak és Szlovákiának "jóhiszeműen" kell tárgyalnia, ill. a Feleknek egy közös üzemeltetési rendszert kell kidolgozniuk, stb!

Az eddig eltelt 20 év alatti "titkos tárgyalások"-ról semmi konkrét eredmény nem szivárgott ki! Lehet, hogy nincs is? A "tabu" téma ügyében évtizedek óta "süketek párbeszéde" folyik, egyoldalú média-stratégia keretében! Ilyen előzmények után nem csoda, hogy a téma eddig "tabu" volt! De meddig?

Az a tény, hogy egy ilyen tartalmú cikk Magyarországon megjelenhetett, kezdetnek nem rossz, önmagában is üdvözlendő!

A cikkel kapcsolatos első visszhangok közül csak egyet emelek ki, egy Apa megható, de egyben gratuláló válaszlevelét a fiához, ifj. Varga Istvánhoz (a mellékelt cikk egyik riportalanya, aki másik 2 testvérével, apja nyomdokain, átvéve a "stafétabotot", megszállottként tovább harcol a "Dunáért", a tényleges magyar érdekekért.)!



Ifj. Varga István levele:



Kedves Barátaim, Tisztelt honfitársak!


Büszkén küldöm részetekre e cikket, amely a mai Demokrata újságban jelent meg. Célja, hogy felrázzuk az állóvizet, s emészthető, rövid formában bemutassa sokunk több évtizedes törekvését, illetve a Kormánypárt is releváns forrásból, indirekt módon értesüljön erről a fantasztikus lehetőségről, kötelezettségről.


Üdvözlettel,
ifj. Varga István



Varga István levele, ifj. Varga Istvánnak:

Kivonat:



„Bubu!


Gratulálok! Büszke vagyok Rád, hogy tovább viszed azt, amin én 15 évet dolgoztam.

Ugyanezt az elvet kell végig vinni a Duna-Balaton, azaz a Sió-csatorna cca. 110 km, a hiányzó 3-4 db zsilip megépítésével, a Mosoni-Duna cca 115 km zsilippel történő duzzasztásával végig hajózhatóvá tehető.

A Tisza zsilip-rendszerének befejezése a Csongrádi és a Felső-Tiszán 1 db zsilip építésével teljesen befejezhető a Széchenyi - Vásárhelyi terv és Magyarország bekapcsolhatóvá válik az EU hajózható 18 000 km-es egységes vízrendszerébe.



Apád
Varga István
Genesis Energy Befektetési Nyrt
Igazgató Tanács tagja, alelnök"

Háttérinformációként csak annyit, hogy Varga István - "a Duna megszállottja" - nevéhez fűződik - többek között - a Magyar Duna Yacht Kikötők Egyesületének / MDYE (1992), majd a gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egylet megalakítása, a "Sporthajósok kézikönyve a Duna Magyarországi szakaszáról" c. hajózási kézikönyv, térképekkel, stb. kiadása, az I. Széchenyi Vízi Emléktúra (1997. Bp.- Párizs), a II. Széchenyi Vízi Emléktúra (1998. Bp.- Isztambul - Rodostó), a III. Széchenyi Vízi Emléktúra (1999. Bp.-London-Marlow), Al-Duna - Vaskapu Vízi Emléktúra (2005.), a "Hableány" nevű hajó másának megépítése, és egyéb, Dunával kapcsolatos rendezvények megszervezése és lebonyolítása (Széchenyi Lánchíd 150. évfordulóján koszorúzás, stb.), valamint a Szentendrei, Bp. Óbudai-Hajógyári-szigeti Wiking Marina, nemzetközi yachtkikötő, Tiszai yacht-, és csónakkikötők (Tokaj, Abádszalók, Tiszaroff), valamint több budapesti, nemzetközi szállodahajó-kikötő, budapesti "Vízitaxi" szolgáltatás beindítása, 3 fia és munkatársai segítségével, stb.

Megemlítem, hogy a témával foglalkozó korábbi írásaink, dokumentumaink, térképekkel, fényképekkel, videó-, és hanganyagokkal a www.realzoldek.hu honlapon mindenki számára elérhetők, hasznosíthatók!

Végezetül ismét emlékeztetek arra, hogy:

- 2010. "Széchenyi Év" (gr. Széchenyi István halálának 150. évfordulója), és dr. Mosonyi Emil akadémikus születésének 100. évfordulója.
- 2011. első félévében az EU soros elnöki tisztségét Magyarország fogja betölteni, amelynek napirendjén az Európai Duna Régió Stratégia, ill. a "Víz" témaköre kiemelt témaként szerepel.

Amikor e sorokat írom, Orbán Viktor magyar miniszterelnök éppen Párizsban tárgyal Nicolas Sarközy francia elnökkel. (Megjegyzem, hogy gr. Széchenyi Ödön 1867-ben, a "Hableány" nevű gőzhajójával tette meg első kalandos útján, Budapesttől Párizsig, hogy részt vegyen a Világkiállításon, és öregbítse hazánk jó hírnevét! Ennek mása - a megítélt állami támogatás visszavonása miatt - nem mehetett a 2000. évi Hannoveri világkiállításra, de végül - kalandos körülmények között - került a Balatonra, ahol a Keszthelyi kikötőben várja, a "víziszonyban nem szenvedő" vendégeit! Tipikus "magyar történet"!)

A jövő évi soros magyar EU-elnökség remélhetőleg - a fenti baljós előjelek ellenére - egyértelmű és pozitív választ fog adni arra a kérdésünkre, hogy a "Duna elválaszt, vagy összeköt?" Jó lenne, ha jelenlegi politikusaink - a nemzetközi kitekintéssel és európai szemlélettel rendelkező - "államférfiú"-i kvalitásokkal rendelkező elődeink nyomába tudnának lépni, olyan tudósok, szakemberek javaslataira támaszkodva, mint, amilyen Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hírű professzora" volt!


Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Dokumentumok és képek:
Dátum: 2010. November 20. Saturday, 22:27 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.23 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::