Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1783
1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS végleges javaslata ...
Vízügyek Az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS végleges javaslatának angol, német és magyar nyelvű dokumentumai + visszhangok

Kedves Kollégák!



Az Európai Bizottság Regionális Politikai Főigazgatósága által, tegnap nyilvánosságra hozott, Európai Duna Régió Stratégiára / EUDRS-re, és akciótervre vonatkozó, eredeti angol, német és a pillanatnyilag rendelkezésre álló, magyar nyelvű dokumentumokat, valamint a sajtó-visszhangokból néhány további kivonatot, valamint az EUDRS-t röviden bemutató alábbi videó-linket mellékelem:

http://ec.europa.eu/regional_policy/cooperation/danube/index_en.htm 6:40
2010.12.08. Európai Bizottság - Európai Unió Duna Régió Stratégiájának bemutatása. Angol nyelvű, de magyar résztvevőkkel, magyarul!

Az eredeti magyar javaslathoz képest, változatlanul érdekes a prioritások sorrendjének, tartalmának a magyartól eltérő megfogalmazása a többi Duna-menti ország részéről. Ebből a szempontból az osztrák, a román és bolgár jelenlegi helyzet, az adottságok és a fejlesztési javaslatok bemutatása érdemel figyelmet (folyamatban lévő hídépítések a Duna közös román-bolgár szakaszán, EU támogatással, míg a magyar Duna-szakaszon a fejlesztési szükségletek ismertetése a Limes-úttal, a hajózás navigációs rendszerek fejlesztési szükségleteivel kapcsolatban, stb.).

A magyar Duna-stratégia - klíma-, vízkészletgazdálkodási-, árvíz-, belvíz-, aszály-, energia-, közlekedés-, agrár-, turizmus-stratégia, stb. hiányában - a "levegőben lóg"!

Se valódi koncepció, se valódi stratégia, se igazi program valójában nincs, a "projektek" nem képeznek / képezhetnek egy összefüggő, Duna-/Tisza-menti hálózatot, nem biztosítják az integrált tervezés, komplex fejlesztés és a többcélú hasznosítás hármas egységét! A Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrel, ill. a Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének végrehajtásával kapcsolatos, szlovák-magyar egyeztetésekről nem szól a "fáma"!

A Duna-vízgyűjtő magyarországi szakaszára elkészített és a beérkezett szakmai észrevételek figyelembe vétele, és a Szigetközi konzultáció lefolytatása nélkül jóváhagyott, Országos Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv / OVGT és Stratégiai Környezeti Vizsgálat / SKV valójában nem felel meg az EU Víz Keretirányelvében előírtaknak sem! (Lehet, hogy ezt az EU és az Új Kormányunk sem vette észre?)

A Duna hajózhatóságának javít(gat)ására vonatkozó korábbi kormányzati megbízás - az EU-VKI-vel ellentétben - eleve kizárta a duzzasztásos, vízlépcsőépítéses megoldásnak még az összehasonlító vizsgálatát is! Az Új Kormány erre eddig ugyancsak nem reagált!

Ami az Európai Bizottság végleges javaslatait illeti, azokkal kapcsolatban, előzetesen csak az alábbi kérdéseket tesszük fel, amelyre várjuk az illetékesek válaszait:

- A „makro-régió” fogalma, jogi szabályozása hol van?
- A „makro-regionális együttműködés” mitől lesz hatékonyabb? (ha „se pénz, se posztó!”?)
- A „Nyugat–Keleti” lejtőt, ill. a „jólét”-et a Duna-mentén, a „3 No/Nem” függvényében, hogy lehet megállítani, ill. biztosítani?
- Hol van a Duna-/Tisza-menti komplex fejlesztési koncepció, amelyre stratégiát, majd programot, ill. ezekre épülő projekteket lehetne majd (!) kidolgozni? (Avagy, megint „a gombhoz akarjuk varrni a kabátot?” lásd: 800 projekt!)
- Ki fogja az Európai Bizottság által előterjesztett Európai Duna Régió Stratégiában rejlő, országonként és régióként is jelentősen eltérő érdekek, szempontok közötti előzetes egyeztetést lefolytatni? (EB, vagy a soros Magyarország, amely jelentős kérdésekben – hajózás, vízenergia többcélú hasznosítása, stb. – ellentétes állásponton van a Duna-menti országok többségétől?)

A jelenlegi helyzetet legjobban, a mellékelt, "Noé és az államigazgatás" - ismeretlen szerző által közzétett - "példa-beszéd" illusztrálja!

A szakmai és civil szervezetek - egy mai konferencia tanulságai alapján - ugyancsak várják az EU-tól, és a soros magyar EU-elnökségtől a fentiekre vonatkozó, érdemi, konkrét válaszokat! (lásd: akciótervben a román-bolgár közös projektek, EU támogatással! Mikor lesz közös EU-szlovák-magyar közös projekt, a Mária Valéria-híd 1999-2001. közötti újjáépítését követően? Tájékoztatásul megemlítem, hogy Jan Oravec urat azóta Párkányban újból polgármesterré választották! Orbán Viktor újjáválasztott miniszterelnök - információink szerint - a közeljövőben Szlovákiai hivatalos látogatásra indul! ...?)

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033


Dátum: 2010. December 11. Saturday, 10:51 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.23 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::