Zöld ügyek megítélésében lemaradásban a Kormány |
|
Az Új Széchenyi tervbe a korábbi tervhez képest újdonság a zöldgazdaság támogatásának a megjelenése. Zöld ügyekben utca hosszal lemaradásban a Kormány. Állításunkat Péteri László összeállítása támasztja alá.
----- Original Message -----
From: peteril Péteri
To: Juhos László ; Pálos László ; Kerényi A Ödön ;
Sent: Friday, January 14, 2011 4:03 PM
Subject: Gunter Pauli: "Kék Gazdaság" kivonat Ulbert József, a Pécsi Tudomány Egyetem dékánhelyettesének előadásából.
A lényeg a 3. dián van! De a többi sem lényegtelen! Az Új Széchenyi Terv / ÚSZT "Zöldgazdaság-fejlesztési programjá"-nak eredményes megvalósításához a "Kék Gazdaság"-on keresztül vezet az út!
A Kárpát-medencében, a Duna-Tisza-völgyében, a Duna-Tisza-közi Homokhátságon - az egyre szélsőségesebbé váló időjárás következtében - egyre nő az árvíz-, belvíz-, jégár-, vízszennyezés-veszély - és amiről napjainkban hajlandók vagyunk elfelejtkezni - az aszály-veszély!
Hazánkban a fenti "veszélyek" már régóta nemcsak veszélyt, hanem emberi-, családi-, közösségi-, térségi tragédiákat okoztak, ill. okoznak jelenleg is!
Az emberi életekben, családi tragédiákban bekövetkezett, "nem forintosítható" károkon felüli, nemzetgazdasági károkat összesítve, nem szokták kimutatni, csak egyes részterületek, ágazatok jelzik a "kárenyhítés" rájuk eső részének adatait.
Külön-külön jelennek meg a termőfölddel, a közlekedési-, infrastruktúrális létesítményekkel, az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos költségek, végül az önhibáján kivül kárt szenvedett lakosság lakó-, és egyéb épületeivel, járműveivel, berendezéseivel, felszereléseivel, stb. kapcsolatos "kártérítési-/kárenyhítési" költségek.
Ez utóbbi, tényleges károkról valójában nem láttunk, ill. látunk összeállítást. A bíztosítók által folyósított - az esetek többségében vitatott, alábecsült - összegekről, és a biztosítás nélküliek kárairól már ne is beszéljünk, stb.
A közelmúltbeli, Észak-Magyarországi árvíz-, belvíz-katasztrófa-sorozat eddigi, a mezőgazdaságot érintő - részleges, és nem végleges - kárairól, csak a Vidékfejlesztési Minisztérium részéről, kb. 200 Mrd Ft összeg látott napvilágot, a vízügy, a BM, ill. a katasztrófavédelem, és a többi érintett terület váratlan, költségei, stb. ezen felül jelentkeznek.
A Tisza-völgy árvízvédelmét, hajózhatóságát, terület-, és vidék-, valamint a turizmus integrált, komplex fejlesztését biztosító, eredeti Vásárhelyi Terv, majd "továbbfejlesztése"? / VTT I. ütemének tervezett költség-előírányzata - 2007. évi befejezéssel - 160 Mrd Ft volt, amelynek megvalósítása - a politikai döntés-, ill. törvényhozók jóvoltából - elmaradt.
Most a "Nemzeti Ügyek, ill. a "Nemzeti Konzultáció" Kormánya által meghirdetett, Új Széchenyi Terv / ÚSZT indulásakor - amelyben a hosszú-távú, integrált-, komplex fejlesztés, a "Zöldgazdaság-fejlesztés" programja, és a VTT felülvizsgálata is szerepel - ismét felhívjuk a döntéshozók figyelmét arra, hogy a "Zöld Gazdaság"-hoz a "Kék Gazdaság"-on keresztül vezet az út!
Ennek keretében szembe kellene nézni a vízgazdálkodás-, a víz-visszatartás, a víz-kormányzás kapcsán a még mindig "tabu-témá"-nak számító, duzzasztás, vízlépcső-építés, a vízenergia komplex hasznosítás problémakörével, az összes érintett szakterület, tudományág képviselőinek bevonásával, az "ál-környezetvédő" laikus, civilszervezetek kizárólagosságának korlátozásával! (lásd: Gunter Pauli: Kék Gazdaság"!)
Abban a reményben, hogy az ÚSZT gyakorlati megvalósítása során a döntéshozók még figyelembe tudják venni a Római Klub, Gunter Pauli, az MTA, a BMGE, a PTE akadémikusainak, professzorainak, az egyes tudományágak szakértőinek véleményét, javaslatait,
Kellemes hétvégét kíván,
Üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Zöld út a Kék gazdaságnak-kivonat[2]GunterPauli-UlbertJózsef.ppt
Zöld út a Kék gazdaságnak-kivonat[3]GunterPauli-UlbertJózsef.ppt
|
|
Dátum: 2011. January 14. Friday, 17:10 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|