Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Vízlépcsők a Dunára?
VízügyekVízlépcsők a Dunára?
[2011. jan. 28. 6:44]

Amikor sikerül elérni a társadalom jelentős többségének támogatását, a Duna többlépcsős duzzasztását célszerű megkezdeni - olvasható az Új Széchenyi Terv közlekedésfejlesztési programjában.



Részlet az Új Széchenyi Terv 7. Közlekedésfejlesztési Programjából. 304 - 305 oldal:

A Belvízi hajózás fejlesztési alprogram céljai

A hajózást akadályozó gázlók és szűkületek megszűnnek a DB ajánlásainak és az ENSZ EGB előírásainak alapul vételével, azaz kiépül a Duna 1811–1641 fkm szakaszán a VI/B és az 1.641–1.433 fkm szakaszán a VI/C vízi út. A hajóút folyamatos üzemeltetésének megoldása további járulékos előnyöket jelent társadalmi szinten:
➤ Az árvíz- és jéglevonulási viszonyok javulnak;
➤ A hajóút naprakész, biztonságos kijelölése megoldottá váljon;
➤ Folyamatos monitoring (mérő, ellenőrző és hírközlő) rendszerek működnek;
➤ Az üzemeltetés intézményi (jogi, gazdasági és szervezeti) feltételei megteremtődnek;
➤ A parti-szűrésű vízkivételek, valamint a vízbázisok védelme biztosítva van;
➤ A vízépítési műtárgyak (partfalak, hídpillérek stb.) állékonysága hosszú távon megmarad;
➤ A folyó-menti turizmus és a rekreáció célszerűen fejlődik.

A Duna további medersüllyedése megáll, az átlagos vízfelszín megemelését célzó munkák – mind a műszaki tervezés, mind a finanszírozás, mind a társadalmi elfogadottság területén – előtérbe kerülnek. Amikor sikerül elérni a társadalom jelentős többségének támogatását, a Duna többlépcsős duzzasztását célszerű megkezdeni. A megépítendő vízierőművek – az egyéb pozitív hatásukon túl – olcsó, tiszta megújuló energiát biztosítanának a gazdaság számára.

Mind a turizmus fejlesztése, mind a hajózás biztosítása érdekében a Tisza magyarországi szakaszán fejlesztésekre van szükség, ennek révén a térség gazdasági vonzereje megnövekszik. A fejlesztések terén azonban a Dunának – mint az egyetlen valóban nemzetközi vízi utunknak – prioritása van.

A hajópark fejlesztés területén:
➤ Magyar lobogójú hajók jelennek meg a nemzetközi turisztikai forgalomban;
➤ Növekszik a magyar lobogójú áruszállító flotta mérete, mind az összes hordképesség, mind a darabszám területén;
➤ Optimális megoszlás alakul ki a különböző árufélék szállítására alkalmas hajótípusok között (ömlesztett- és darabárus, konténerszállító, tartályhajó, személyautó szállító);
➤ A hajózás megjelenik a budapesti és az agglomerációs tömegközlekedési, valamint
➤ a Duna-menti városaink közötti belföldi személyszállításra alkalmas eszközként is.

A hajópark-fejlesztés finanszírozása tekintetében a „zöld kasszába” az egyes közlekedési ágak által a környezetterheléssel arányosan befizetett hozzájárulásokból az állam támogatást csoportosít át a hajóbeszerzésekre felvett hiteleknél kamattámogatás céljából, illetve különböző módon segíti a kedvező hitelkondíciók kialakítását.

Forrás: http://www.greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=26529



Dátum: 2011. January 31. Monday, 12:09 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 5
Szavazat: 1


Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.27 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::