Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1856
1856. március 30. A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A Bős-Nagymarosi Vízlépcsőpert követő jogvita lezárására
Vízügyek A Duna-stratégiával kapcsolatos, hajthatatlan, 20 éve kompromisszum-képtelen, duzzasztás-, vízlépcső-, vízenergia-hasznosítás-, és hajózás-ellenes, hivatalos magyar álláspont kísérletet sem tett a Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének végrahajtására, a Bős-Nagymarosi Vízlépcsőpert követő jogvita lezárására.

Kollégák Kollegák!

Az Európai Bizottság által, 2010.12.08-án előterjesztett, Európai Duna Régió Stratégiát / EDRS-t elfogadta az Európai Parlament, és gyors lépéseket szorgalmaz a soros magyar EU-elnökségtől.

A Lisszaboni Szerződés módosítása - az Európai Tanács állandó elnökévé választott, Herman Van Rompuy, és az Európai Tanács állandó külügyi képviselőjévé, "külügyminiszterévé" választott Cathrin Ashton és az EU Külügyi Szolgálatának létrehozása - és az időközben bekövetkezett nemzetközi-, gazdasági-, pénzügyi események, úgy látszik átírják a soros magyar EU-elnökség előzetes "forgatókönyvét"!

Még az is bekövetkezhet, hogy az Európai Duna Régió Stratégia / EDRS megtárgyalása és jóváhagyása - az elmaradó, "Keleti Partnerség" Csúcskonferenciával együtt, a 2011. második félévi soros lengyel EU-elnökség idejére fog esni!

A Duna-stratégiával kapcsolatos, hajthatatlan, 20 éve kompromisszum-képtelen, duzzasztás-, vízlépcső-, vízenergia-hasznosítás-, és hajózás-ellenes, hivatalos magyar álláspont - amely még kísérletet sem tett a Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének végrahajtására, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatban, a magyar-szlovák partnerek közötti jóhiszemű megegyezésre, talán nem is lenne nagy baj, hogy az egyeztető tárgyalásokat - a mintaként tekintett Balti Stratégiában / BS-ben is részt vevő - Lengyelország folytassa. (Ott is voltak és vannak problémák - minden ellenkező, hivatalos híresztelés ellenére, de legalább mi is tanulhatunk belőle! "Más kárán tanul az okos!")

A mellékelt hírekből - a teljesség igénye nélkül - néhány, kiragadott idézet:

"...Most akkor ki is a főnök az EU-ban? Ezt a kérdést vetette fel az euró megmentését célzó német-francia paktum, és egyre inkább úgy tűnik, hogy a válasz az: nem a soros elnökséget betöltő Magyarország, hanem az uniós ügyek menedzselésével megbízott szürke eminenciás, Herman Van Rompuy. Az Unió működését belülről ismerők szerint azonban az elmúlt évek átalakításai miatt számítani lehetett arra, hogy ez így lesz. ...A Európai Tanács állandó elnökének posztját újonnan vezette be a lisszaboni szerződés, és több olyan feladatot is átruháztak rá, amely korábban a soros elnökség hatáskörébe tartozott. ...2011. február 17-én kiderült, hogy az EU nem a magyar, hanem a rákövetkező, a lengyel elnökség idején tartja meg az eredetileg májusra tervezett Keleti Partnerség konferenciát, amelyre a többi 26 uniós kormányfő, a 6 EU-n kívüli partnerország miniszterelnöke és az amerikai külügyminiszter lett volna hivatalos Gödöllőn. Azt, hogy egy már hivatalban lévő elnökség elveszíti a számára deklaráltan legfontosabb hazai esemény megrendezésének lehetőségét, az Európai Unió történetében példátlan fordulatnak nevezi tanulmányában Rácz András, a Magyar Külügyi Intézet kutatója. ...A magyarországi konferencia annak ellenére menthetetlennek bizonyult, hogy olyan befolyásos pozíciót, mint Herman Van Rompuy EU-elnök külpolitikai főtanácsadója, történetesen egy magyar tölt be, Martinusz Zoltán – az első Orbán-kormány helyettes államtitkára, későbbi NATO-nagykövet. ...
Egyelőre nyitott kérdés az is, mi lesz a magyar elnökségben kiemelt programpontként szereplő Duna-stratégia sorsa. Bár az EP 2011. február 17-én elfogadta a tavaly decemberben készült tervezetet, az „építsünk-e vízlépcsőt, vagy ne építsünk?” témájú vita elhúzódása és a bonyolult ügyben az erős magyar érintettség végül oda vezethet, hogy e tematika lezárása a dologban pártatlan lengyel elnökség időszakában várható." !!! ?

A fentiekhez adalékként, mellékelem a Magyar Vidék Televízió / MVTV Duna-stratégiával foglalkozó 2 legújabb részének elérhetőségét is tartalmazó összeállítást. (Duna, Tisza, Sió-csatorna, magyar hajózás történelmi előzményei, jelenlegi helyzete és jövőjének kilátásai, problémái, kihasználatlan lehetőségei, nemzetközi összehasonlításban, id. és ifjú dr. Kopár István, valamint Götz Sándor előadásában).

Miközben a "szürke belga" (Herman Van Rompuy) mozgatja a szálakat, addig a magyarok báloztak Brüsszelben (lásd: mellékelt fotó!).

Közben az Alkotmánybíróság megsemmisítette Magyarország Vízgyűjtőgazdálkodási tervéről szóló, 1127/2010.(V.21.)Kormányhatározatot (csak formai okokra hivatkozva, bár nem vették észre, vagy nem tudnak róla, hogy az EU Víz Keretirányelvének létezik a hajózásra és a vízenergia-hasznosításra vonatkozó dokumentációja is, igaz csak angol nyelven! lásd: melléklet), és a Kormány az 1020/2011.(II.3.)Kormányhatározatával módosította, az 1001/2011.(I.14.)Kormányhatározatot (1 hónapon belül!?), amelynek alapján az új 2/B. pontban az alábbiak szerepelnek:

"1. Az Európai Unió Duna Makro-regionális Stratégia magyar programjának előkészítéséről szóló 1001/2011. (I. 14.) Korm. határozat 2/B. pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„2/B. A Kormány felhívja a Duna hajózhatóságának fejlesztése kapcsán a közigazgatási és igazságügyi, a nemzeti fejlesztési, a nemzetgazdasági és a vidékfejlesztési minisztert, hogy a már kidolgozott hajózással kapcsolatos javaslatokra és háttérelemzésekre figyelemmel, további hatások elemzésén alapuló egyeztetett javaslatot készítsen el és terjessze be a Kormány elé. A javaslat ki kell térjen a már elkészített két hajózási projektjavaslatra is.

Felelős:
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Nemzetgazdasági Minisztérium
Vidékfejlesztési Minisztérium

Határidő: 2011. március 31.”

2. Ez a határozat a közzététele napján lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,"

Erre az irreális határidőre fizikai képtelenség megtervezni az EU-VKI szerinti, komplex vízgyűjtőgazdálkodási-, hajózási-, vízenergia-hasznosítási megoldás - eddig évtizedek óta, és jelenleg, hivatalosan tiltott - duzzasztásos, vízlépcső-építéses változatát, figyelembe véve az MTA "Megújuló energiák hasznosítása" c. dokumentációjában is szereplő javaslatokat is (Nagymaros, Adony, Fajsz, Paksi Atomerőmű bővítése, Duna-Tisza-csatorna, Csongrádi Vízlépcső + Sió-csatorna hajózhatósága / dr. Kopár István mellékelt videófelvételen is hallható javaslata, stb.).

A tervezők még a szóbajöhető alternativák, változatok tanulmányterv-szintű kidolgozását és komplex, nemzetgazdasági szintű összehasonlítását sem végezhették el!!! Megjegyezzük, hogy az EU csak a fejlesztésekhez, beruházásokhoz ad, ill. adhat támogatást, az üzemeltetéshez, karbantartáshoz nem!!!

Végül, lazításként, a Lajta monitor, tiszteletbeli zászlóshajó emlékéve alkalmával, az "Európa" hajón rendezett "Hajósbál" képeivel búcsúzom.

Magyar Vidék Televízió / MVTV „Duna-stratégia” dokumentum-sorozata a kezdetektől, napjainkig / Szitnyai Jenő:

http://www.magyarvidektelevizio.hu/videok/ds/videok/video1.html
I. rész. „1. Vontatott ország” Duna-stratégia rövid áttekintése Széchenyi Istvántól, Széchenyi Ödöntől, az 1997-98-98-i, Széchenyi Vízi Emléktúrákon át, az 2005. évi előzményektől, a 2011. évi, soros magyar EU-elnökségig.

http://www.magyarvidektelevizio.hu/videok/ds/videok/video2.html
II. rész. „2. Folyó ügyeink”

http://www.magyarvidektelevizio.hu/videok/ds/videok/video3.html
III. rész. „3. Balkáni belépő” Vidin, Orjachovo / BG, Turnu Severin / R / Vidini Nyilatkozat

http://www.magyarvidektelevizio.hu/videok/ds/videok/video4.html
IV. rész. „1. Magyar hajósok Európában” I. Széchenyi Vízi Emléktúra 1997. Budapest-Párizs / Gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egylet.

http://www.magyarvidektelevizio.hu/videok/ds/videok/video5.html
V. rész. „2. Magyar hajósok Európában” II. Széchenyi Vízi Emléktúra 1998. Budapest-Isztambul-Rodostó / Gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egylet.

http://www.magyarvidektelevizio.hu/videok/ds/videok/video6.html
VI. rész. „1. Császárok és királyok útja / Bp-Frankfurt” és „2. Rajnától a Temze ékkövéig / Frankfurt-Marlow” III. Széchenyi Vízi Emléktúra 1999. Budapest-London-Marlow / Gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egylet.

http://www.magyarvidektelevizio.hu/videok/ds/videok/video7.html
VII. rész. „7. Tervek Temerinből” Kishajózás, madárvédelem, ökoturizmus, Odösszeusz a Dunán? Magyar-szerb-horvát együttműködés a Duna-stratégiáért, a Vajdaságot is behálózza a „DanubeNet”! MTTSZ Szilvássy István elnök, dr. Hajdú Zoltán, MTA-RKK/Pécs, Döme Szabolcs, Miklós Tibor, …Regio Film Studió

http://www.magyarvidektelevizio.hu/videok/ds/videok/video8.html
VIII. rész. „8. Visegrádi Szövetség” MTTSZ elnöke / Szilvássy István, Visegrád fejlesztési tervei. Abonyi Géza polgármester, Götz Sándor – Duna Express konzorcium. Bős-Nagymarosi tervek? Turizmus / szállodai vendégek, átutazók, kirándulók, parkolás, foglalkoztatás? Pályázatok, EU-források, önkormányzati saját erő? Duna szerepe jelentős, de nincs megfelelő kiépített infrastruktúra! (kikötők, …). Önkormányzat tulajdonában lévő Duna-parti ingatlanok, nemzetközi szállodahajók fogadása? Terv kell! Attrakció kell! Most elkezdenek gondolkozni! 2011. évi programok? Eseménynaptár készül, új képviselőtestület, Visegrádi Palotajátékok, …

http://www.magyarvidektelevizio.hu/videok/ds/videok/video9.html 0:50
IX. rész. „9. Mentőöv a hajózásnak”
TIT-MTTE – Lajta monitor 140. éves, Hajózástörténeti kiállítás, hajómodellek, Bp. Újpest. Götz Sándor hajóépítő mérnök a Dunáról, Tiszáról, a Duna-stratégiáról, az EU-VKI, az EU2020, a Duna-menti országok, energia-stratégia / megújuló vízenergia hasznosítása, kikötőhálózat-, intermodális kapcsolatok fejlesztése, …

http://www.magyarvidektelevizio.hu/videok/ds/videok/video10.html
X. rész. „10. rész. „Vízi-úton a Dunától a Balatonig”
2010. Ifj. Kopár István, Balatonalmádi Kulturális Központ. Díszpolgári cím, ma Floridában él, 20 éve indult el világkörüli hajóútjára
Id. dr. Kopár István 85 éves, a „Balaton örökös igazgatója” a Sió-csatorna folyamatos hajózhatóságának biztosítására tett javaslatot, 122 km, 4 zsilip (4x3 m = 12 m szintkülönbség Szekszárd-Siójut között, Siófok-Szekszárd 6,5-7 óra hajóval, gazdaságossági számítások, önkormányzati szövetség, tárgyalás az NGM-el, …

http://www.youtube.com/watch?v=AkAKl7ZSLys&feature=BF&playnext=1&list=QL&index=1 2:24
2011.02.19. Hajósok bálja, jótékonysági est a Lajta monitor, tiszteletbeli zászlóshajó emlékéve alkalmából az Európa rendezvényhajón.

Feladó: esemenytv | 2011.03.02. |
http://www.youtube.com/user/esemenytv Európa hajó


Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Dokumentumok és képek:

Dátum: 2011. March 07. Monday, 07:50 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.21 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::