Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Kiss László, a 80 éves vasutasból lett 'tiszteletbeli hajóskapitány'!
Média„Navigare necesse est, ...!” Aki „haló poraiból feltámasztotta” a tiszai személyhajózást! Kiss László, a 80 éves, vasutasból lett, „tiszteletbeli hajóskapitány”!

Kedves Kollégák!

Kiss Lászlót, azaz mindannyiunk szeretett „Laci bátyjá”-t, évtizedek óta ismerem, és tisztelem – a Tisza és a Tisza-tó mentén élőkhöz és turistáskodókhoz hasonlóan – megszállottságáért, áldozatkészségéért, a tiszai személyhajózás és a Tisza, ill. a Tisza-tó természeti és kulturális értékeinek népszerűsítése érdekében kifejtett tevékenységéért.



1993. június 11-től számíthatjuk a Közép-Tiszai – elsősorban a turizmus céljait szolgáló, Kisköre és Tokaj közötti, ill. Tisza-tavi – személyhajózás indulását, a térségi hajókikötők – köztük a Tiszacsegei kikötő – üzembe helyezését. Ebben is elévülhetetlen érdemei vannak Laci Bátyánknak, a vasutasból lett, „tiszteletbeli hajóskapitány”-nak, és Németh Józsefnek, Tiszacsege volt polgármesterének.

http://hu-hu.facebook.com/kisshajos/posts/178407095519943 9:05

Kiss László a kapitány - videó

Szép évek voltak ezek a tiszai személyhajózás történetében, amelyek emlékeit a „tiszteletbeli hajóskapitány” által szervezett és lebonyolított hajókirándulások résztvevői őrzik emlékezetükben, fénykép-albumaikban, videó-felvételeikben. A „Kapitány” jó szívvel és szakmai hozzáértéssel végzett munkáját – a megelégedett turistákon kívül – 2002-ben, a Tisza-tavi Regionális Idegenforgalmi Bizottság / TRIB az „Év szolgáltatója a Tisza-tavi Régióban” kitüntetéssel, ill. a MAHART PassNave is elismerte!

Sajnos elmúltak a szép napok, a 2004. évi szezon végével – a MAHART PassNave Kft. kivonulásával a Tiszáról – indult utolsó útjára a Közép-Tiszán az utolsó magyar kiránduló hajó.

Akkor azt hittük, hogy utoljára, de mégis igaz a mondás, hogy a „remény hal meg utoljára”!

(Megemlítem, hogy a sors iróniájaként, hogy a "CroisiEurope" francia folyam-, és tengerhajózási cég "Victor Hugo" kabinos szállodahajója - Robert Weinberger kapitánnyal - éppen ebben az évben tette meg első próbaútját - Budapestről indulva a Dunán Titelig, majd onnan - a Tiszán Tokajig! Majd ennek sikerén felbuzdulva ezt évente több alkalommal megismétlik!)

Hét évvel később, a 2011. évi Utazás Kiállítás előtti nap – 2011.03.02. 19:07-kor – kaptam az alábbi kör e-mailt:

„Kedveseim!

Örömmel tájékoztatlak Benneteket, hogy több éves szünet után újra lehet indítani a tiszai személyhajózást. Miután a MAHART PASSNAVE kivonult a Tiszáról, Tiszacsege hajó nélkül maradt, amit én fájó szívvel tapasztaltam, valahányszor átkompoztam a folyón, vagy éppen kikarikáztam a Tisza partjára. Tizenkét éven át vittem sikerre a közép-tiszai személyhajózást, amit most haló poraiból kell újra életre keltenem a Tisza Transzport Kft. felkérésére, akik megvásárolták az elegáns 100 személyes "Leányfalu M/S" -t a MAHART-tól. Ezért 2011. március hó 3-tól 6-ig ismét megjelenek a Budapesti Utazás Kiállításon, és a 210/A. standon - a Tisza-tó Régióval - az érdeklődő közönség figyelmébe szeretném ajánlani a lehetőséget, amelyet májustól szeptemberig tervezünk megvalósítani.

Természetesen - a korábbi évek gyakorlatának megfelelően - részt veszek még a miskolci és debreceni kiállításokon is. Szeretettel hívogatlak Benneteket, hogy személyesen tudjam átadni szerény prospektusunkat, örvendezve egyben a személyes találkozásunknak is!

Azt most megígérem Nektek, hogy a továbbiakban a részletesebb programokról is adok majd névre szóló tájékoztatásokat.

Ne feledjétek soha: "NAVIGARE NECESSE EST...!"

A budapesti Utazás Kiállításon már ismét és újból, a „Tisza-tavi Régió” standján tűnt fel Laci Bátyánk – töretlen optimizmussal, „ellen-tengernagyi” öltözékben – és megerősítette az örömhírt és a meghívást a 2011. évi Tiszai Szezonnyitóra, amelyet természetesen örömmel elfogadtunk! (lásd: mellékelt felvételek)

És eljött a várva várt nap, és ismét személyesen találkoztunk Tiszacsegén, a kikötőben, a Dunáról a Tiszára – a Duna-Tisza-csatorna hiányában, Horvátországon és Szerbián keresztül – megérkezett, a felújított, és korszerűsített „Leányfalu” motoros fedélzetén, ahol sok régi ismerőssel, és új baráttal találkoztunk.

Köztük ott volt, többek között:

- Németh József, Tiszacsege volt polgármestere,

- Kerekes László, a Tisza-tavi Regionális Idegenforgalmi Bizottság / TRIB volt elnöke / ill. 1972-től, a jogelőd Közép-Tiszavidéki Idegenforgalmi Intéző Bizottság / KTIB főtitkára

- Stefanek Réka, a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóság munkatársa

- Szabics Imre, a Tiszafüredi „Szabics kikötő” tulajdonosa,

- Juhos László, a Reális Zöldek Klub / RZK elnöke is, valamint a

- Duna TV, és a Zsolca TV stábja, stb.

Az ünnepélyes szezonnyitón a kikötőben a „Felsőzsolcai Férfi Népdalkör” is fellépett, Fehér András alapító vezetésével, majd Szabó Éva, református lelkész áldotta meg a „Szőke Tiszá”-t, a legmagyarabb folyót, és a Tiszacsegei kikötőből induló hajót, a „Leányfalu” motorost, és utasait.

A hajón a résztvevő vendégek vetítettképes előadás keretében rövid tájékoztatást kaptak, a tiszai személyhajózás történetéből, bemutatkoztak a hajó új tulajdonosai:

- Németh László és Rátkai Gábor, valamint

- a 80 éves korában „újjászületett kapitánya”, Kiss László.

A „Felsőzsolcai Férfi Népdalkör” műsora, ill. a sajtótájékoztató a hajó felső fedélzetén folytatódott, majd a „Kapitány” az operatőrök és fotósok „pergőtüzében”, a folyó áldozataira emlékezve, a Tiszába dobta a Tiszacsegei virágkötő-asszonyok remekműveként elkészült koszorút. Ezt követően – büfé ebéd, finom szendvicsek, üdítők mellett – baráti beszélgetésekkel töltöttük az időt, míg a hajó visszatért a kikötőbe.

http://www.dunatv.hu/musor/videotar?vid=701671&pid=364316 2:50

2011.05.02. Duna TV „Reggel a Dunán 6 és 9 között”

02:10:30 – 02:13:20 „Középpontban” a Tiszai hajózás újraindítása. 8:16 – 8:19

Interjúk:

- Kiss László az egyik „legidősebb hajóskapitány” (80 éves) a Tiszán.

- Németh László és

- Rátkai Gábor.

Letölthető 11 perces videó a Zsolca TV készítésében: www.zsolcatv.weboldala.net/tcs.zip - zip tömörítésben!

A búcsú pillanatai következtek, majd egy kis kikötői séta után, mindenki hazafelé indult, abban a reményben, hogy a tiszai személyhajózásnak mégis lesz jövője!

Ámen!

Megjegyzéseink:

- „Navigare necesse est, vivere non est necesse!”

Ez a latin szólás - magyarra talán így fordíthatnánk: hajózni szükséges - kifejezi már a római korban is érvényes igazságot, amely a tengeri kereskedelem és szállítások fontosságát hangsúlyozza. A mondás második része a következőképpen szól: "Vivere non est necesse." Vagyis: élni nem muszáj.

Ezt

- egyik verzió szerint Pompeius mondta hajósainak akkor, amikor viharban kellett gabonát szállítaniuk Szicíliából Rómába.

- egy másik verzió szerint ez egy ókori hajóskapitány története. Hajóra kellett szállnia, ám a tenger annyira viharos volt, hogy a legénység félelemtől remegve várta parancsát. A parancs így szólt: Tengerre! Egyik tisztje megkérdezte tőle, hogy miért akarja ilyen ítéletidőben vízre bocsátani a hajót, hiszen mindnyájan odavesznek. Ekkor hangzott el a híres mondat: „Navigare necesse est, vivere non est necesse!" Vagyis: „Hajózni kell, élni nem kell!"

Hajózni muszáj! – szólt a latin közmondás, a rómaiak be is tartották a szabályt, mely meg is alapozta hatalmas birodalmukat!

Ezzel összefüggésben – konkrétan a tiszai személyhajózás fejlesztési nehézségeire és lehetőségeire vonatkoztatva – egyúttal

- Gratulálunk a 2 merész, miskolci vállalkozónak, Németh Lászlónak és Rátkai Gábornak, hogy állami támogatás nélkül, jelentős kockázatot vállalva, megvásárolták a – Tiszáról kivonult – MAHART PassNave Kft-tól a „Leányfalu” motorost, és ahhoz is, hogy az „örökifjú” Kiss Laci Bátyánkat kérték fel a közreműködésre.

- Sajnálatos tényként kell megállapítani, hogy a korábbi évek gyakorlatától eltérően, ezen az örömteli eseményen, nem képviseltették magukat a területileg érintett parlamenti képviselők, állami-, kormányzati-, önkormányzati intézmények illetékesei, stb.

- Az is sajnálatos tény, hogy a Tiszalöki hajózsilip sorozatos meghibásodása miatt az eredetileg Tokajig tervezett hajókirándulások és programok ebben a szezonban nem valósíthatók meg! (Erre már sajnos volt példa, a francia „Croisi Europe” folyam-, és tengerhajózási cég „Victor Hugo” kabinos szállodahajójának 2004. évi első Dunai-Tiszai próbaútja során is! Akkor az illetékes miniszternek, és a miniszterelnöknek is írtunk, segítségüket kérve! Ez lett az eredménye!)

- Ez annál kevésbé érthető, mert a 2011. évi soros magyar EU-elnökség idején, ill. napirendjén szerepel az Európai Duna Régió Stratégia / EDRS megtárgyalása és elfogadása is, amelynek keretében – a kormánybiztosi tájékoztatás szerint – szerepelni fog a Tisza Stratégia, ill. a Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztése / VTT is!

Talán majd, jövőre!
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Képek:
Dátum: 2011. May 06. Friday, 13:18 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Média
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Média:
Zátonyra futott a Dunán Visegrádnál, és Pilismarótnál, magyar vizeken, két német

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Média



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.20 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::