Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság Médiatanács |
|
Tárgy: Panaszbeadvány
A panasz a Magyar Televízió m2 csatornáján 2011. május 18-án sugárzott „Beszélgetés a vízről és a társadalom+ kapcsolatáról szóló stúdióbeszélgetéssel szemben irányul.
Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság Médiatanács
Tárgy: Panaszbeadvány
A panasz a Magyar Televízió m2 csatornáján 2011. május 18-án sugárzott „Beszélgetés a vízről és a társadalom+ kapcsolatáról szóló stúdióbeszélgetéssel szemben irányul.
Műsorszolgáltató címe: 1037 Budapest, Kunigunda útja 64.
Kifogás bejelentése drótpostán történt meg.
A kifogásra válasz nem érkezett.
Panaszolom, hogy médiaszolgáltatás nem volt kiegyensúlyozott. A médiaszolgáltató megsértette a kiegyensúlyozottsági kötelezettség törvényi elvárását, abban a reális zöldek álláspontja, miszerint a Duna természeti tőkéje és a hajózási paraméterek egyaránt vízlépcsőkkel biztosítható nem került kifejezésre.
Kérelmezem, hogy a Hatóság kötelezze a médiaszolgáltatót, adjon lehetőséget a reális zöldek képviselőjének álláspontja megjelenítésére.
Csatoltan küldöm a kifogás bejelentéséről készült drótposta üzenetről készült másolat protokollját.
Ugyancsak csatoltan küldöm „Kedves Kollegák” című szakértőnk által készített összeállítást, amelyet a szakértő az Elnökség kérésére készített el.
A Reális Zöldek Klub Elnöksége a szakértői anyag megvitatását követően bízott meg azzal, hogy a fenti médiaszolgáltatással szemben hatósági eljárást kezdeményezzek.
A Médiatanács tájékoztatása céljából elmondom, hogy a FIDESZ frakció politikai döntését hozott, arról hogy a kormány nem építhet vízlépcsőt a Dunán.
Álláspontom szerint azzal, hogy a beszélgetés keretében a vízlépcső szó nem hangzott el, a stúdióbeszélgetés a FIDESZ frakció szolgálatában állt.
Budapest, 2011. május 21.
Tisztelettel:
Mellékletek
----- Original Message ----- From: peteril Péteri To: Juhos László ; Pálos László ; Kerényi A Ödön ; Thursday, May 19, 2011 2:28 PM Subject: Dunai hajózás jövője, ahogy a "Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosa / JNOB" és "Hivatalának munkatársai" látják! Kis kiegészítéssel!!!
Kedves Kollégák!
Az M1 TV 2011.05.18-i, a "Minden(nem)tudás Egyeteme 2.0" c. sorozatának 21. részében, "Beszélgetés a víz és a társadalom kapcsolatáról" c. ismeretterjesztő (?) műsorában, Lévai Balázs szerkesztő és műsorvezető "kerekasztal"(?) vendégei voltak: Somlyódy László akadémikus / hidrogeológus (MTA, BME), Szűcs Péter tanszékvezető / hidrogeológus (Miskolc), Istvánovics Vera, hidrobiológus, Balogh Péter gazdálkodó. geográfus (Nagykörű, "Szövetség az Élő Tiszáért"), és Szüts Korinna, jogász (!), a Jövő Nemzedéke Országgyűlési Biztosának munkatársa.
http://mindentudas.hu/kerekasztalok/item/2666-beszélgetés-a-víz-és-a-társadalom-kapcsolatáról.html 49:58
Beszélgetés a víz és a társadalom kapcsolatáról
Balogh Péter, Istvánovics Vera, Lévai Balázs, Somlyódy László, Szűcs Péter, Szüts Korinna - ME 2.0,
"Tiszta vizet önteni a pohárba látszólag egyszerű feladat.
A vízgazdálkodás nem az. Együtt kell gondolkodni a környező országokkal és az EU-val, hosszú távra kell tervezni, és nagyon komplex jogi, gazdasági és környezeti rendszereket kell átlátni. A vízzel kapcsolatos legfontosabb kérdésekre keres választ a kerekasztal beszélgetés."
Érdeklődéssel vártuk ezt a találó, lényegre törő című műsort, a téma fontossága és aktualítása miatt is. Jól indult az eleje, szó esett a Dunáról, nemzetközi és hazai összefüggésekben, az Európai Unió Duna Régió Stratégiájáról / EUDRS, az EU Víz Keretirányelvéről / VKI-ről, az árvíz-, belvíz-, aszály-, ivóvíz-problémák kezeléséről, stb. Somlyódi professzor úr - ennek kapcsán - már a bevezetőjében jelezte, hogy sok mindent tudunk ugyan a Duna-régióról, de elég keveset az EUDRS-ről, az EU által történő jóváhagyásáról, és még kevesebbet a megvalósítás lehetőségéről, majd a későbbiekben szólt - egyebek mellett - a Duna medrének mélyüléséről, a környezetvédelem és a hajózás konfliktusai kezelésének, a vizek visszatartásának, tisztításának, a Duna-szabályozás befejezésének, stb. szükségességéről is! Közbevetve megemlítette, hogy a vízminőségvédelem területén - az eddigi fejlemények és intézkedések ellenére is - késében vagyunk! Nekünk is ez a régóta hangoztatott véleményünk. (lásd: www.realzoldek.hu honlap) Eközben szólalt meg Szüts Korinna, összesen 10 éves jogi végzettséggel (!), de nem tudom, hogy milyen vízügyi tapasztalattal (?), a Fülöp Sándor, a Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosa / JNOB munkatársaként, és "szó-szerinti" (!) képviseletében, nagy határozottsággal, de kellő jogi ismeretek hiányáról tanuságot téve, megdöbbentő kijelentéseket tett a Dunával kapcsolatban, amelyre vonatkozóan a műsorvezető még kísérletet sem tett, hogy a valótlan állításait "korrigálja", sőt még Ő is tett rá egy-két lapáttal! Ezen hamis állítások lényege röviden az alábbiakban foglalható össze: - a magyarországi Duna-szakasz eredetileg IV. osztályú víziút (2,5 m merülési mélység, egyirányú hajóforgalom (?)), de Magyarország jelenleg VI. osztályú, kétirányú, tehát kétszeres igényt (?) kielégítő megoldást (120-180 m hajóút szélesség) terveztet, megalapozás nélkül! (Ez utóbbi sajnos részben igaz, mert a Duna hajózhatóságának javít(gat)ására vonatkozó, állami megbízás eleve, a duzzasztásos-, vízlépcsős megoldást kizáró, csak a hagyományos (kotrás, mederszabályozás, stb.) megoldásra vonatkozott, és vonatkozik jelenleg is!) - a magyar jogrendbe nem lett átültetve a VI. osztályú víziút (?), ezért Magyarország eldöntheti, hogy akarja-e, vagy sem, mérlegelheti, hogy kell-e nekünk, vagy sem! (?) A Duna Bizottságról / DB, a Belgrádi Egyezményről, a Duna "nemzetközi hajóút" státuszáról, és a Magyarország által vállalt nemzetközi kötelettségekről, a DB Budapesti székhelyéről, magyar vezérigazgatójáról, stb. egy szó sem esett. (EU TEN-T, TEN-E, NAIADES, WANDA, AGN, DB-ICPDR Közös Egyezmény, stb.?) Ja, és majdnem elfelejtettem, hogy a magyar jogrendbe a Duna Bizottság által elfogadott, "Belgrádi Egyezmény" a dunai hajózás rendjéről, a mellékelt, 2000. évi CXIV. törvény alapján "becikkelyezésre" került, az Országos Területrendezési Terv-et / OTrT-t jóváhagyó, valamint a 2003. évi XXVI. törvény alapján! (lásd: mellékelt kivonat)
2000. évi CXIV. törvény
a Dunán való hajózás rendjének szabályozása tárgyában, Belgrádban, 1948. augusztus hó 18. napján kelt Egyezmény 1998. március hó 26-án kelt Kiegészítő Jegyzőkönyve és annak Aláírási Jegyzőkönyve kihirdetéséről1
1. § Az Országgyűlés a Dunán való hajózás rendjének szabályozása tárgyában, Belgrádban, 1948. augusztus hó 18. napján kelt, s az 1949. évi XIII. törvénnyel kihirdetett Egyezmény 1998. március hó 26-án kelt Kiegészítő Jegyzőkönyvét és annak Aláírási Jegyzőkönyvét (a továbbiakban: Jegyzőkönyvek) e törvénnyel kihirdeti."
2004. évi LIX. tv. / 2003. évi XXVI. tv. mód. OTrT / Országos Területrendezési Terv kivonat:
1/7. (korábbi: 8.sz.) számú melléklet
Nemzetközi és országos jelentőségű vízi utak és közforgalmú kikötők
A vízi út neve
A szakasz (fkm-fkm)
A vízi út osztálya
Duna (nemzetközi vízi út)
1812-1641
VI/B
Duna (nemzetközi vízi út)
1641-1433
VI/C
Mosoni-Duna
14-2
III
Mosoni-Duna
2-0
VI/B
Szentendrei-Duna
32-0
IV
Ha ez a műsor tényleg "ismeretterjesztő" (?), akkor nagyon sajnálom azokat a laikus, de érdeklődő, és sajnos félrevezetett TV nézőket, akik ezt az adást látták. Nem akartunk hinni a szemünknek és a fülünknek, hogy a magyar médiában, a XXI. században, az internet-, és az új média-törvény világában, amikor a hatályos jogszabályok mindenki számára - nemcsak a jogászok számára - elérhetők, ilyen eset megtörténhet, ill. ha véletlenül megtörténik, akkor a műsorvezető erre nem reagál! Sőt, még megtetézve az előtte szólót, "gigantikus beruházások"-ról beszél! Remélhetőleg, a mellékelt dokumentumokkal, és kiegészítésekkel, talán hozzájárultunk a "tisztánlátás" elősegítéséhez! Ezek után, mindenki maga vonja le a tanulságokat! Jó szórakozást kíván, Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Dokumentum és képek:
|
|
Dátum: 2011. May 25. Wednesday, 20:15 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|