Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1783
1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
gr. Széchenyi István mit szólna, ha látná, hogy mi történt / történik a Dunával,
Vízügyekgr. Széchenyi István mit szólna, ha látná, hogy mi történt / történik a Dunával, a Tiszával, a hajózással, a kikötő-hálózat fejlesztésével és a hajógyártással Magyarországon?

Kedves Kollégák!


Gr. Széchenyi István halála óta sok víz lefolyt a Dunán, és eközben egyre kevesebb magyar lobogó alatt közlekedő hajót látunk hazai vizeinken, miközben a Világban és Európában a hajózás (személy-, teher-, üdülési-, sportcélú hajózás, stb.), a vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmus, stb. reneszánszát éli!

Nemzetközi hírű vízügyi szakembereink, tengerészeink, hajósaink jelentős része külföldön, idegen lobogó alatt "hajózott / hajózik!"

És akkor még a 20-21. század legújabb kihívásaira (klímaváltozás, víz-, árvíz-, belvíz-, aszály, jégár-, környezeti kockázatok, terület-, és vidékfejlesztés, mezőgazdaság-fejlesztés, víz-, energia-, élelmiszerbiztonság, stb.) adandó válaszaink jelentős késedelméről, és belső ellentmondásairól még nem is beszéltünk! (Többen a "Kék Duná"-ból, moszatos "Zöld Duná"-t szeretnének csinálni, nemzetközi és hazai háttér-segédlettel (pl. Greenpeace, WWF, stb.), szemben a tényleges nemzeti érdekeinkkel!)

Trianon után a magyar hajózás, és a flottilla, a hajógyártás egyszer már "padlóra" került, de a szinte teljes "kivéreztetése" a rendszerváltás utánra maradt, és még napjainkban is folyamatban van!

Ennek részleteiről - nemzetközi összehasonlításban - korábbi irásainkban már beszámoltunk a www.realzoldek.hu honlapon. (Európai folyóvölgyek komplex hasznosítása, országonkénti bontásban, 1., 2., 3. rész, Duna, Rajna, Mosel, Dráva vízlépcsői, stb. Folytatásuk következik!)

Most néhány dokumentummal szeretném még alátámasztani a fentieket, különös tekintettel

- a MAHART privatizációra
- a Duna Flottila megszüntetésére, valamint
- az Új Széchenyi Tervre / ÚSZT
- az MTA Köztestületi Stratégia Programok sorozata keretében a "Megújuló energiák hasznosítása", ill. a "Magyarország vízgazdálkodása: helyzetkép és stratégiai feladatok" c. dokumentum és az ezekben foglaltakkal szöges ellentétben álló kormánypárti-, ill. Kormány nyilatkozatok!?
- a 2011. első félévi soros magyar EU-elnökség adta lehetőségekre, és ezen belül kiemelten
- az Európai Duna Régió Stratégiára / EUDRS és ehhez kapcsolódóan
- az idén 140. évfordulóját ünneplő Lajta/Leitha monitor - állami támogatás miatt - elmaradt külföldi (Bécs, Pozsony, ill. Újvidék és Belgrád) és belföldi (Győr, ) programjaira, és
- az első, Farkas Vince hajóskapitány szorgalmából és magánerejéből, magángyüjteményként megnyílt, és támogatás nélkül, 27 éve működő, Zebegényi Hajózástörténeti Múzeumra.

Kiváncsi lennék, hogy mit szólna gr. Széchenyi István a magyar hajózás, hajógyártás, kikötő-hálózat, árvízvédelem, a magyar Duna-stratégia, vízgyűjtő-gazdálkodás / OVGT, stb. helyzetéhez, vajon adná-e a nevét gr. Széchenyi István, a "legnagyobb magyar", az Új Széchenyi Terv-hez / ÚSZT és Vásárhelyi Pál a Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztésé-hez / VTT?

A helyzet valójában "tragi-komikus"!

- Magyarország - Trianon után is - "Tengermellék"-nek, a Csepeli Szabad-kikötő "tengeri kikötő"-nek számít (!), miközben - a tengerhajózásban utolsóként - a "Vörösmarty" Duna-tengerjáró hajónkat 2000-ben "kótya-vetyéltük" el, a Dunai Flottillát 2001-ben megszüntették, kereskedelmi hajózásunk helyzete tragikus, a Csepeli Szabadkikötő elsorvadt, miközben a Pozsonyi kikötő fejlesztése, korszerűsítése megtörtént, hajógyártásunk szinte megszünt, és nagy tapasztalattal rendelkező tengerészeink, hajósaink idegen lobogó alatt hajóznak szerte a nagy világban és Európai vízein, stb.! Érdemes meghallgatni az alábbi rádió-interjút, Farkas Judittal / a 2007-ben elhunyt, Farkas Vince hajóskapitány leányával, a Zebegényi Hajózástörténeti Múzeum igazgatójával és üzemeltetőjével / az első a rövid, kb. 6 perces, a második kb. 51 perces, sokkal részletesebb. Mindkettőt érdemes végighallgatni, nagyon tanulságos!):

Zebegény-HajózástörténetiMúzeum/Lánchíd Rádió 10.07.13. 9 ó..mp3 5:51,2

2010.07.13. Lánchíd Rádió. Zebegény Hajózástörténeti Múzeum. Interjú Farkas Judith igazgatóval, a múzeum 26. évfordulója alkalmából.

Riport FarkasJudith-HorváthÁgnes.mp3 50:55,1
2010.07.12. . Lánchíd Rádió. „Magyarok” c. műsorában Horváth Ágnes vendége: Farkas Judith. Zebegény Hajózástörténeti Múzeum. Interjú Farkas Judith igazgatóval, a múzeum 26. évfordulója és egy új hajótípus prototípusának bemutatója alkalmából.

- Hosszú ideig, a 2011. első félévi soros magyar EU-elnökség és a Duna-/Tisza-stratégia volt az utolsó esélyünk, hogy megkezdhessük a felzárkózást Európához. Ezt azonban az egymást követő Kormányok, Parlamentek hibás döntései megakadályozták, ill. jelenleg is megakadályozzák! A fentiekt igazoló tények az alábbiak:

- A Duna hajózhatóságának - a Duna Bizottságban vállalt kötelezettségeink szerinti - biztosítása helyett, és szemben Európával, a hajózhatóság javít(gat)ására - "toldozás-foldozás" - fordítottak jelentős és teljesen feleslegesen kidobott EU és hazai pénzügyi forrásokat, a duzzasztásos, vízlépcsős megoldásnak összehasonlító vizsgálata elvégzésének kizárásával, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos Hágai Nemzetközi Bíróság itéletének végrehajtása, ill.a szlovák féllel történő egyeztetés, és megállapodás nélkül!

- Az Országos Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv / OVGT jóváhagyása is a Szigetközi konzultáció egyeztetés megtartása nélkül, és az EU Víz Keretirányelv félre-értelmezése alapján, a szükséges fejlesztések figyelembe vétele nélkül történt, szóbeli és írásbeli tiltakozásaink ellenére. (lásd: a vonatkozó jegyzőkönyveket, jelenléti íveket, fotókat, stb. a www.vizeink.hu honlapon! Különösen: Duna-vízgyűjtő, Dráva-vízgyűjtő, hajózás-természet-, környezetvédelem, Tisza-tó, stb.)

- Az Európai Duna Régió Stratégia 4 pillére, és 11 főprioritása között a hajózás koordinációját Ausztria és Románia, a vízminőséget Magyarország és Szlovákia, a környezeti kockázatokat Magyarország és Románia, a fenntartható-, megújuló energia témáját Magyarország és Csehország koordinálja. Azok után, hogy az Európai Tanács 2011. június 24-én ráütötte a "díszpecsét"-et az EUDRS-re, még a mai napig sem tudjuk, hogy a fenti témákban a főkoordinátorok mire jutottak, és főleg azt nem, hogy az egyes témák közötti érdekellentétek felodását ki és mikor fogja elvégezni, tekintettel arra, hogy 2011. július 1-től már a soros lengyel EU-elnökség van hivatalban, és a dunai kormánybiztos megbízatása 2011.06.30-án lejárt!?

- Egy biztató információ maradt már csak a dunai kormánybiztos részéről, hogy az EU által közölt "3 No/Nem!" helyett, a magyar javaslat szerinti "3 Yes/Igen" keretében - a meglévő források felhasználása, a forrás-koordináció mellett - lehetőség nyílt, vagy nyílik a "Kreatív ötletek" figyelembe vételével a támogatandó projektek listájának rugalmas módosítására.

A mellékelt dokumentumok alapján - és a jövő nemzedékek érdekében (lásd: mellékelt fényképen Farkas Judit unokája!) - javasoljuk:

- a megújuló energiák között, a tiszta, fenntartható vízenergia-hasznosítás, valamint
- a környezetbarát közlekedési-/szállítási módok között a vízi-közlekedés/szállítás, személy-, és teherhajózás, valamint a kombinált közlekedési-, szállítási módok (Ro-Ro, Ro-La, konténer terminál, logisztikai központok, stb.), valamint a közösségi közlekedés lehetőség-szerinti víziútra terelésének állami és EU támogatását
- a víz-, energia-, élelmiszer-biztonság megteremtését
- a Duna hajózhatóságának - nemzetközi Duna Bizottságban vállalt kötelezettségünk szerinti - biztosítását, az árvízvédelemmel, a vízenergia többcélú hasznosításával, a vízi-, vízparti-, kerékpáros-, kulturális-, sport-, bor-, gasztronómiai-turizmus, ill. a kikötőhálózat, és kerékpárút-hálózat integrált tervezésével, komplex fejlesztésével együtt
- a Tisza hajózhatóságának, árvíz-, belvízvédelmének, nemzetközi hajózóúttá nyilvánításával, nemzetközi Tisza Bizottság létrehozásával együtt, a Dunáéhoz hasonlóan
- a Duna-Tisza-közi Homokhátság vízpótlásának, az Alföld, ill. a Duna-Tisza köze egészséges ivóvízellátásának soron kivűli megteremtését
- a hajógyártás, hajójavítás újjászervezését.
- a Nemzetközi Duna Túrák / Tour International Danube, és Nemzetközi Tisza Túrák / NTT, valamint a Duna-menti Limesút - mint UNESCO Világörökség-várományos - infrastruktúrális feltételeinek biztosítását, ill. a kapcsolódó rendezvények támogatását.

Várjuk a Kollégáktól a további "Kreatív ötletek"-et és azok részletesebb kifejtését! (Nagymaros, Adony, Fajsz, Paks, Duna-Tisza-csatorna, stb.?)


Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

U.i.:
- a Zebegényi Hajózástörténeti Múzeum 2010.07.12-i rendezvényén, a 26. évfordulón készült további képeket - terjedelmi korlátok miatt - a www.realzoldek.hu honlapon tesszük közzé!
- az időközben elhunyt, dr. Vass Ödön kollégánkról, külön írásban emlékeztünk meg! Nyugodjon Békében!
- a Lajta/Leitha monitorral korábbi cikkeinkben foglalkoztunk, a tovvábbi képek ugyancsak a fenti honlapon lesznek elérhetők!


Dokumentumok és képek:

Dátum: 2011. July 12. Tuesday, 12:00 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.23 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::