Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Az Európai Duna Régió Stratégia előzményeinek áttekintése, értékelése 2.
VízügyekAz Európai Duna Régió Stratégia előzményeinek áttekintése, értékelése, több szempontból. 2. rész

Kedves Kollégák!
Az "Építészfórum" 2011.03.04-én, a Duna Régió Stratégiával foglalkozó cikk-sorozat 2. részét, a "Dunaszaurusz" címmel tette közzé Bardóczi Sándor, amelyet tájékoztatásul - megjegyzéseinkkel, észrevételeinkkel, kérdéseinkkel és javavaslatainkkal kiegészítve - mellékelünk.

Duna Régió Stratégia / 2. — a „Dunaszaurusz” 2011. március 4 - 15:07 Kategória: város, vizuális kultúra Bardóczi Sándor http://epiteszforum.hu/node/18155
Míg az 1. résszel kapcsolatban csak néhány pontosító észrevétel megtételére volt szükség, a 2. részhez - sajnos - alapvető, elméleti-, gyakorlati-, és ténybeli-, szakmai, kritikai észrevétel megtételére van szükség, amelyet röviden az alábbiakban lehet összefoglalni, kiegészítve néhány dokumentummal:

Megjegyzés: A cikksorozatban sok, a témához kapcsolódó dokumentumra történő – az elírásoktól eltekintve (pl. helyesen: Hainburg, vízerőmű, stb.!), nagyrészt helyes hivatkozás található, a levont következtetésekbe azonban számtalan hiba csúszott! A www.realzoldek.hu honlapon is megtalálható dokumentumokból – a vitatott részhez beillesztettük – a cáfolatot is, az objektív megítélés érdekében! (pl. Straubing-Vilshofen ügyében dr. Íjjas István előadásából, N. Rimscha 2009.01.29-i előadása – kivonat, valamint a Donauforum fentiekre vonatkozó, a C280 variánst bemutató videóját, stb.)

http://www.donauforum.de/videos_donauausbau.php

D - Straubing-Vilshofen C280 variáns – videó

1. rész. 4:30

Donauausbau Straubing-Vilshofen

Variante C/C280

Die Stützschwelle bei Aicha
Länge 4 Minuten, 30 Sekunden

2. rész. 6:40

Umgehungsgewässer - Das neue Gesicht der Donau
Länge 6 Minuten, 40 Sekunden

Kérdéseink a cikk szerzőjéhez:

- A szerző rendelkezik-e alapvető szakmai ismeretekkel a víz-, és energia-gazdálkodással, a hajózással, kikötő-hálózat fejlesztésével, a vízkormányzással, a vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmus és speciális infrastruktúrahálózat-fejlesztésével, stb. kapcsolatban? Ha nem, akkor konzultált-e ezen szakterületek képviselőivel, mielőtt cikke megírásához hozzákezdett? Kérdéseinkre adandó szakszerű válaszokhoz sajnos ezek nélkülözhetetlenek! Konkrét kérdéseink a következők:

- Tudja-e azt, hogy, ha egy folyót elkezdenek „belépcsőzni”, akkor azt, az alvízen automatikusan bekövetkező károk elkerülése érdekében – folytatni kell, és nem utólag siránkozni a bekövetkezett károk miatt! (A már megépült vízlépcsők lebontása irreális javaslat, ezért ez a megoldás eleve kiesik! Arról nem is beszélve, hogy alattunk - Szerbia-Románia között - már régóta létezik a Vaskapu-I, és Vaskapu-II. Vízlépcső, és Románia-Bulgária között, EU támogatással már folyamatban van 2 további Vízlépcső-komplexum, ill. 2 Duna-híd előkészítése és megvalósítása is! lásd: Turnu-Magurele-Nikopol, Calarasi-Silistra!)

- a Dunakanyarban, a Pilis/Visegrádi-hegység és Börzsöny között tervezett, Nagymarosi Vízlépcső – a BNV-rendszer szerves részeként – mitől „síkvidéki”? (Lásd: Wachau, Schlögen a Duna ausztriai szakaszán!)

- az EU – VKI preambulumában foglaltakat, ill. az u.n. „erősen módosított víztestek”-re vonatkozó előírásokat (pl. csak a „jó ökológiai potenciál” elérése, a „jó ökológiai állapot” helyett, stb.!), az EU TEN-T és a TEN-E programban foglaltakat ismeri-e?

- a Duna Bizottság, ill. a Belgrádi Egyezmény, valamint az AGN Egyezmény és a „Közös Nyilatkozat” tartalmát ismeri-e?

- miért nem magyar érdek is a Duna hajózhatóságának, kikötőhálózatának, vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmusának integrált tervezése, komplex fejlesztése, az „ingyen” akaratunktól függetlenül érkező, de – folyamszabályozás nélkül - csak károkat okozó, fenntartható-, tiszta-, megújuló vízenergia többcélú hasznosítása, az árvíz-, belvíz-, jégár elleni védelem?

- A klímaváltozással, a víz-, energia-, élelmiszer-biztonsággal, a környezetbarát közlekedési-, kombinált szállítási módokkal, logisztikával, a fenntartható vízenergia-hasznosítással összefüggésben – a mostani és várható energia-, élelmiszer-árak, stb. figyelembe vételével – vizsgálta-e valaki a duzzasztásos-, vízlépcső-építéses megoldás gazdaságosságát, és várható megtérülését?

- Összehasonlítva a fentieket a „hagyományos folyamszabályozási megoldások” (kotrás, sarkantyúk, párhuzamművek, stb.) egyszeri fejlesztési-, és beruházási-, valamint a folyamatosan jelentkező, fenntartási-, karbantartási költségeivel? Bős-Nagymaros esetében természetesen a teljes – építési-, bontási-, kártérítési költségek + elmaradt haszon, stb. – költségek figyelembe vételével? (osztrákoknak fizetett kártérítés, a Bősi és az elmaradt Nagymarosi Vízerőmű villamosenergia-termeléséből való részesedés elmaradása, stb.)

- a radikális zöld-, ál-környezetvédő szervezetek képviselői korábban (külföldi háttérrel, és tényleges nemzeti érdekeinkkel ellentétben) miért nem emelték fel hangjukat pl. a Főváros / Budapest és a Duna-menti települések (pl. Győr) tisztítatlan szennyvizeinek közvetlenül a Dunába vezetése ellen?

- Hogy lehetséges az, hogy a Duna Kör azon képviselője, aki „papírtigris”-nek titulálta a szlovák „C” variáns megvalósítását, és ezzel félre vezette a hazai döntéshozókat is, az a személy vezetheti az MTA Szigetközi Munkacsoportját, és változatlanul hangoztathatja korábbi – hazug állításait – hivatalos fórumokon? A Szigetköziek véleményét, tiltakozását a fentiekre vonatkozóan, miért nem veszi figyelembe a Kormány, és valójában kinek az oldalán áll? (lásd: melléklet!)

- a Rajna – Majna – Duna transzkontinentális nemzetközi víziút-hálózaton közlekedő hajók paramétereit a Duna-Majna / Európa-csatorna hajózsilipjeinek paraméterei határozzák meg! (lásd: 1. részhez fűzött észrevételeinkhez csatolt terveket, leszámítva a dunai hajózási szűk keresztmetszeteket, amelyeknek felszámolása – Magyarország kivételével – már folyamatban van! Bajor szakasz: Straubing-Vilshofen, román-bolgár szakaszon 2 vízlépcső + 2 híd építése EU támogatással: Turnu Magurele-Nikopol, Calarasi-Silistra, stb. lásd: korábbi cikkeink és a mellékelt dokumentumok, fenti videók, stb.)

- a Duna fő-ága és a mellék-ágak összekapcsolása, a hajózás és a környezet-, és természetvédelem érdekeinek összehangolása – a látszólagos érdekellentétek ellenére – politikai akarat, jó-szándék és az összes érdekelt fél közötti, értelmes párbeszéd esetén, megoldható. Ehhez javasoljuk a szerzőn kivül dr. Rácz Tamás / ÖKOPLAN részére – a korábbi írásainkban hivatkozott – az Altmühl-völgyön átvezető, Duna-Majna/Európa-csatorna mentén kialakított, ahhoz szervesen kapcsolódó „vizes-élőhelyek” részletesebb tanulmányozását is! (tervező: dr. Mosonyi Emil, akadémikus, a vízépítés professzora, és Reinhard Grebe mérnök, és helyi lokálpatrióta, környezet-, és természetvédő. Mosonyi Emil tervei alapján, gondoskodtak a zsilipek energiatakarékos működtetéséről. "Ezek az úgynevezett takarékos zsilipek. Ezen zsilipek gravitációval, szivattyú nélkül biztosítják az áramoltatott víz 60%-át. A csatorna partjainál fákat és bokrokat ültettek, így dús növényzet borítja, ahol nem kikötői részen halad át.Grebe dolgozta ki a környék környezetvédelmi tervét, amely mintaértékűnek számít azóta is a tájépítészetben. Grebe 1972-1992 között folyamatosan egyeztetett minden érintettel, hogy olyan megoldások szülessenek, melyek mindenkinek megfelelőek. Ő mondta, hogy 5 évig veszekedtek, majd 15 évig vitáztak és a vita alakította ki a tökéletes megoldást. A kiépített táj élővilága ideálisnak mondható, az emberek kedvelt kirándulóhelye lett, új házak épültek a parthoz közel. A környék idegenforgalma fellendült, felvirágoztatva a települések lakóinak helyzetét. A városok vízellátása javult, a vízben szegény területeken tavakat létesítettek. Több mint 120 híd létesült, hogy a közlekedés szárazföldön se váljék lehetetlenné. A vízválasztótól lezúduló víz áramot is szolgáltat, egy München méretű városnak elegendő áramot termelve."-kivonat a vonatkozó dokumentumból!)

- a vízlépcső-rendszer egyes elemei önmagukban is komplex létesítmények (duzzasztó, vízerőmű, 1-2 kamrás hajózsilip, gyalogos-, kerékpáros-, közúti híd / átkelési lehetőség, esetleg sporthajó-zsilip, csónakcsúszda, hallépcső, víztározó, alsó-, felső várakozó-, kikötő, kapcsolódó vízparti létesítmények, stb.), amelyek egyúttal szerepet játszanak a „vízkormányzás”-ban is. A vízlépcső-építés relatív állandó vízszintet biztosít, az árvízvédelmi töltések magasítása, ill. a kotrás általában nem emiatt szükséges, stb. (Ezek azonban szakmai részletkérdések, amelyeket a téma szakértőivel lenne célszerű előzetesen tisztázni, mielőtt negatív minősítésre kerülne a sor, mechanikusan átvéve a WWF-H, Duna Kör, Duna Charta, Védegylet, Élőlánc, stb. által unos-untalan hangoztatott, hamis érveket!)

Egyúttal javasoljuk a szerzőnek, hogy – pre-koncepció, ill. előzetes fenntartások nélkül- próbálja meg az „ortodox vízépítő mérnökök” és az őket ebben vehemensen támogató „Reális Zöldek” tevékenységét, részben a www.realzoldek.hu honlapon is elérhető dokumentumok, vagy személyes konzultációk alapján minősíteni! Nagyon örülnénk, ha sikerülne, sommás, általánosító, negatív véleményét ezek alapján megváltoztatni, és az „Ál-környezetvédők” helyett, a jövőben a tényleges nemzeti érdekek képviselőit támogatná! Egyúttal felhívjuk a szerző figyelmét is arra a tényre, hogy a "Zöld Gazdaság"-hoz, a "Kék Gazdaság"-on keresztül vezet az út! (lásd a honlapon: Gunter Pauli / Római Klub és a Pécsi Tudomány Egyetem / Ulbert József.). A fentiekkel összefüggésben csak remélni tudjuk, hogy a jövőben, a moszatos zöldes-szürkés Duna helyett, ismét a "Kék Duná"-ról beszélhetünk majd, ha a párbeszéd az érintetettek között végre kialakul!

Folytatás következik: 3. rész.

Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Dokumentum és képek:
Dátum: 2011. July 27. Wednesday, 19:55 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.24 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::