|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői |
|
|
|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői |
|
|
|
|
|
|
|
Évfordulók 1856 1856. március 30.
A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.
Évforduló naptár
|
|
|
|
|
|
|
Zöld Válasz |
|
|
|
|
|
Elnökségi meghívó 2016. január 15. |
|
|
|
|
|
|
|
Fogalmazzunk és számoljunk pontosan! |
|
A reális zöldek elismeréssel adóznak mindazoknak, akik közreműködtek az újkígyósi naperőmű létrehozásában. Kétségtelen tény, hogy a napsugárzás elektromos energiává alakításának technológiája, ha nem is a hatásfok növelése terén, de a bekerülési költség szintjén, jelentős változáson ment keresztül.
A 250 Wattos cellaegységek ára állandóan
csökken. Érdemes volna tehát egy olyan számítást végezni, hogy a cellák árát a bennük lévő
nyersanyagok árán vesszük számba, akkor milyen megtérüléssel számolhatunk. Arra azonban
oda kell figyelni, hogy pontosan fogalmazzunk.
A METROPOL 2011. november 23. számában 8. oldalon megjelent „Számba szedve” íráshoz
az alábbi megjegyzést tenném.
Évi 635.000 kWh-val számol és nem bevételként, hanem megtakarításként említi a 18.5 millió forintot. A szám egyébként stimmel, mert a közel 30 Forintos kötelező átvételi árból is ez jön ki. De kinek megtakarítás ez? A magyar villanyfogyasztónak bizonyára nem, mert a paksi 11
forintos, a gyöngyösi 14 forintos áramhoz hasonlítva a 29 több mint duplája. Tehát úgy illene
fogalmazni, a rendszer amely 470 millióból épült, aminek 70%-a vissza nem térítendő támogatás, csupán évi nettó 9 millió többletköltséget okoz a hazai villany fogyasztóknak. Az állam természetesen nem veszít, mert erre a nagyobb költségre rakhatja majd a 27% megnövelt Áfát.
Mindennek ellenére üdvözöljük a létesítmény üzembe helyezését, hiszen ahogyan a METROPOL cikke is írja: „Ez egy olyan mintaprojekt, amely sokak figyelmét felkelti, és sokakat meg fog győzni arról, hogy ezek a beruházások igenis megvalósíthatók.” Ezt mi reális zöldek sohasem vontuk kétségbe, hiszen nálunk megvalósíthatók a hatos autópálya alagútjai és a hetes autópálya völgyhídja is.
Pálos László
|
|
Dátum: 2011. November 24. Thursday, 15:41 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó rovatok
|
|
|
|
|
|
Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.
Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu
PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Oldalkészítés: 0.27 másodperc
:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::
|