Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Integrált tervezési filozófia és Országhatárokon átnyúló együttműködések
Vízügyek"Integrált tervezési filozófia" és az "Országhatárokon átnyúló együttműködések" elméletben az európai és a magyar gyakorlatban, a Duna-stratégia példáján.
Részletesebben ... tovább olvasom.

Kedves Kollégák!  
A "magyar Duna-stratégia" - ha egyáltalán létezik ilyen? - a rendszerváltás után, az egymást követő kormányok idején, már a megszületése előtt, a "Duna-mozgalmak" áldozata lett, és valójában azóta sem engedték a mindenkori politikai döntéshozók - a háttérben megbúvó, nemzetközi és hazai "ál-környezetvédők" és a média nyomása alatt - megszületni.

És mi lett ennek "eredménye"?
Magyarország több nemzetközi szervezetnek tagja, ennek kapcsán több nemzetközi egyezmény aláírója, amelynek kapcsán számos nemzetközi kötelezettséget vállalt, amelyek megvalósítására, azonban - évtizedek óta - nem került sor.
Ezek közül most csak a Dunát érintő kérdéseket, problémákat emeljük ki. Nevezetesen:

- a Nemzetközi Duna Bizottság / DB, ill. az 1948. évi "Belgrádi Egyezmény"-ben vállalt kötelezettségeink teljesítése, a Duna, mint nemzetközi víziút magyarországi szakasza hajózhatóságának biztosítása

- a Bős-Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrel kapcsolatos, államközi szerződés egyoldalú felmondása, ill. az ezzel kapcsolatos Hágai Nemzetközi Bíróság ítéletének - a szlovák féllel történő, jóhiszemű tárgyalás, és egyeztetés alapján történő - végrehajtása

- a Duna-vízgyűjtő magyarországi része "Vízgyűjtő-gazdálkodási tervé"-nek / OVGT-nek, az Európai Unió Víz Keretirányelve / EU-VKI és Stratégiai Környezeti Vizsgálata / SKV alapján - a jó gyakorlatok / "best practice" és a klímaváltozás, az árvíz-, belvíz-, aszály-, energia-, közlekedés-, agrár-politika/stratégia, stb. figyelemebe vételével - történő kidolgozása

- az EU TEN-T 18.sz. fejlesztési programban - Rajna-Majna-Duna transzkontinentális, nemzetközi víziút - szereplő, EU támogatással megvalósítandó projektek

- az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS magyarországi szakaszának kidolgozása, az országhatárokon átnyúló kapcsolatok figyelembe vételével, stb.

A fentiek kidolgozása során Magyarországnak figyelembe kellett volna venni, a mellékelt "AGN Egyezmény"-ből - a "Nemzetközi Jelentőségű Európai Víziutakról szóló Megállapodás"-ból következő feladatok teljesítését. (lásd: Duna Bizottság/DB, Nemzetközi Száva-vízgyűjtő Bizotság/ISRBC, és a Nemzetközi Duna-védelmi Bizotság/ICPDR közötti megállapodás, ill. a mellékelt kivonatok!)

Ezek közül - a teljesség igénye nélkül - az alábbi, fontosabb tervezési elveket, ill. azok gyakorlati teljesítését emeljük ki:
- Integrált tervezési filozófia?
- Országhatárokon átnyúló együttműködések?

- Interdiszciplinarítás, tudósok, szakemberek, szakágazatok, civil-szervezetek bevonása?
- Környezetvédelem-vízgazdálkodás-közlekedés/hajózás-folyószabályozás-ökológia-területfejlesztés-turizmus-gazdaság-szakmai-, és civil szervezetek képviselőinek bevonása, együtes tervezési-, döntéshozatali folyamat?

- Hajózóút fejlesztés és az ökológiai megőrzés/helyreállítás közötti érdekellentétek feloldása?
- a nyílvánosság, ill. a társadalmi részvétel biztosítása?

A NAIADES Európai Akcióprogram keretében:

- a 10 Duna-menti államnak, integrált módon javítania kell a belvízi hajózás keretfeltételeit (éghajlatváltozás, környezetvédelem, ÜHG gázkibocsátás csökentése), a belvízi szállítás / IWT igényeinek, és az új integrált tervezési filozófiának megfelelően!(?)
Azt, hogy Magyarország mindenkori kormánya a fenti, alapvető követelményeket, feltételeket, hogyan teljesítette, korábbi irásainkban, a www.realzoldek.hu honlapon - lehetőségeinkhez mérten - dokumentáltuk, azokkal a jószándékú írásbeli észrevételeinkkel, javaslatainkkal és az azok egy részére érkezett - zömmel egyetértő - válaszokkal együtt, de amelyeket gyakorlati tettek sajnos nem követtek! (A javaslatainkkal egyetértő válaszolók közül többen azóta már nincsenek a helyükön!)
Ezek után "csokorba szedtük" az európai folyóvölgyek komplex hasznosítására, az egységes európai belvízi hajózóút-hálózat kialakítására vonatkozó, példaértékűnek számító, országonként, vízgyűjtőnként csoportosított, mintaként hasznosítható, legjobb gyakorlatokat, de sajnos mindhiába! (lásd: Rajna, Mosel, Isar, Spree/Sprewald, Havel, Canal du Midi - Canal de Garrone, Szajna, Majna, Duna, Dráva, Száva, Tisza, stb. Ezek közül, csak néhány kiragadott példa:)

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=317
Németország - a Mosel Trier és Koblenz között

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=437
Magyar agrárszakemberek (s)óhaja a hazai hajózás fejlesztéséért. Ha a Moselen lehetséges, nálunk miért nem?
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=535
Európai Duna Stratégiához adalékok. Folyó-völgyek komplex hasznosítása Európában. 1. Spreewald http://www.youtube.com/watch?v=fZQeL8gwVJw&feature=related 0. Repülővel Spreewald felett. Spreewald bemutatása a levegőből. Csatornák, csatorna-hálózat, tavak, Lübbenau, Lübben. 10:00
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=724
Folyóvölgyek komplex hasznosítása Európában. 3. Franciaország. "Canal du Midi - "Canal du Garonne" 1. rész. Adalékok az Európai Duna Régió Stratégiához

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=323
Dráva-menti Vízlépcsők - Vízerőművek és kerékpárutak Ausztriában és Szlovéniában
http://www.dunatv.hu/musor/videotar?vid=638780&pid=341332 49:27
2010.06.12. Duna TV. Gazdakör. 1. rész „Magyar gazdák francia földön.” 3:40-től – 6:05-ig Lotharingia / Agrárkamara - Lorainne / Mosel-folyó mente Gabonasilók – beszállítás közúton, betárolás, kitárolás, kiszállítás vízi-úton – Mosel, Rajna – „Agria” Csoport. Ha a hajózás lehetővé válna Magyarországon?
  Sajnos, süket fülekre, becsukott szemekre találtunk! Pedig az ország elég nehéz helyzetben van, ahhoz, hogy az ország páratlan természeti-, kulturális-, tudományos adottságait, lehetőségeit - nemzeti-, nemzetgazdasági érdekből, felül emelkedve eddigi, szubjektív, sokszor minden szakmai alapot nélkülöző, presztizs-szempontjain - ne hagyja a jövőben kihasználatlanul! (lásd: MTA, BMGE, PTE, MAHOSZ, MMK, MHT, OKT, Gunter Pauli: "The Blue Economy /Kék Gazdaság", Víz-, energia-, hajózás, stb.)

Ehhez a "szemlélet-, paradigma-, és para-dogma-váltás"-hoz kivánok sok sikert a politikai döntéshozóknak, mindannyiunk érdekében! Kiindulásként, dr. Fónagy János államtitkár, 2011.10.07-i, Dunaújvárosban, az EU által, az SEE / Dél-Kelet-európai, dunai kikötőhálózatfejlesztési program keretében támogatott, "DaHar" Nemzetközi konferencián tartott előadásában elhangzottak, és akülföldi előadók által bemutatott fejlesztési elképzelések, ill. a nemzetközi együttműködés gyakorlati megvalósítását ajánlanám!

Baráti üdvözlettel:

-- Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi- idegenforgalmi szakértőmobil: +36 30 319 2033

Utóirat: legutóbbi írásainkban az EUDRS konferenciákról, az Integrált Nemzetközi Száva Vízgyűjtő-gazdálkodási Tervről, ill. annak 2012. év végéig történő felülvizsgálatáról, az EU ajánlásai (klímaváltozás, közlekedés, víz, árvíz, aszály, energia-politika/stratégia változásainak figyelembe vétele, stb.) alapján, beszámoltunk. (lásd: hivatkozott honlap!)


Dokumentumok és képek:
Dátum: 2012. March 22. Thursday, 08:48 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.22 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::