|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői |
|
|
|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői |
|
|
|
|
|
|
|
Évfordulók 1856 1856. március 30.
A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.
Évforduló naptár
|
|
|
|
|
|
|
Zöld Válasz |
|
|
|
|
|
Elnökségi meghívó 2016. január 15. |
|
|
|
|
|
|
|
Infrastruktúráért Felelős Államtitkárság |
|
A Duna ügyében nincs elmozdulás.
A FIESZ-KDNP pártszövetség megköti a kormány kezét.
Magyarország a Duna hosszú távú fenntarthatósága mellett ...
Magyarország a Duna hosszú távú fenntarthatósága mellett
2012. június 7. 18:19
Az Európai Bizottság kezdeményezésére kilenc érintett ország képviselői a dunai vízi út fejlesztéséről szóló miniszteri nyilatkozatot írtak alá a Közlekedési Tanács ülésének alkalmából 2012. június 7-én, Luxembourgban. Magyarország alapos stratégiai vizsgálat hiányában nem tudta támogatni a hatályos nemzetközi jogi előírásokat meghaladó vállalásokat tartalmazó nyilatkozatot. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár egy nemzetközi munkacsoport megalapítását javasolta a problémás területek részletes elemzésére.
A dokumentum ötlete iparági aggodalmakra reagálva született meg 2012 májusában. Elfogadásának fő célja a Duna tavaly év végi rendkívül alacsony, a hajózást akadályozó vízállásához hasonló események megelőzése, azonnali intézkedési lehetőségek biztosítása.
Magyarország az egyeztetésére szánt három hét során többször kezdeményezte a megfogalmazott kötelezettségek enyhítését, számos szövegszerű módosítási javaslatot tett a tervezettel kapcsolatban. A támogatható szövegváltozat kidolgozása mellett széleskörű egyeztetés is folyt az összes érintett igazgatási szerv bevonásával. A résztvevők egyöntetű véleménye alapján a nyilatkozat eredeti formában történő aláírása idő előtti kezdeményezés, és csak egy gyengébb vállalásokat rögzítő szöveg lenne elfogadható. Magyarország a szövegszerű javaslatok átvezetését vagy ennek hiányában a nyilatkozat aláírásának későbbi időpontra halasztását kérte a Bizottságtól egy alaposabb stratégiai vizsgálat elvégzéséig.
A magyar érvek szerint egy gyors ütemben előkészített, csupán egyetlen szektor érdekeire fókuszáló politikai nyilatkozat nem eredményezheti a Duna hajózási problémáinak valós megoldását. A javasolt stratégiai elemzésnek a belvízi hajózás mellett a környezetvédelem, a vízgazdálkodás, a turizmus és a természeti erőforrások védelmének szempontjait is figyelembe kell vennie.
Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár hangsúlyozta, hogy Magyarország nem a Duna ellen, hanem a Duna hosszú távú fenntarthatósága érdekében hozta meg ezt a döntést. A végleges szövegben több olyan határvonal is szerepel – ilyen pl. a mederkotrás tételes felsorolása –, amelyet hazánk semmiképpen sem tud elfogadni. Az államtitkár egy szakértői szintű munkacsoport létrehozását kezdeményezte az összes érintett ágazat részvételével a problémás területek feltérképezésére és részletes elemzésére.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)
|
|
Dátum: 2012. June 08. Friday, 13:02 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó rovatok
|
|
|
|
|
|
Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.
Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu
PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Oldalkészítés: 0.24 másodperc
:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::
|