Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Hol van Illés Zoltán?
VízügyekA vízügyért felelős helyettes államtitkár, Kovács Péter nincs a gátakon. Főnöke Dr. Illés Zoltán, a környezetügyért felelős államtitkár ugyancsak szabotálja a Miniszterelnök felhívását.

Kovács holnap „A Múltunk és jövőnk a víz! projekt díjátadó záró rendezvényen vesz részt.és barlangot látogat.

Jön az árvíz, jön az árvíz! Hol vannak a Római-parti "ál-környezetvédők" és a "vízügyért is felelős" államtitkár? Csak nem a mobilgátakat tanulmányozzák? 1. rész.


Kedves Kollégák!

Bekövetkezik az, ami már várható volt! Európa-szerte most, és várhatóan, ill. remélhetőleg csak pár hétig (!!!), az árvíz elleni védekezés került / kerül a média figyelmének a középpontjába, sok ember élet-, és vagyonbiztonságát veszélyeztetve!
Mi most elsősorban a Dunára figyelünk, de lehet, hogy nemsokára a Tisza-, és a Dráva-mente kerül hasonló helyzetbe. Az árvíz és a belvíz után megint a szárazság és az aszály lesz ismét a fő probléma! Sajnos nagyon hamar felejtünk! A veszély elmúlta után, elmarad a cselekvés, abban bízva, hogy legközelebb is "megússzuk"!? De mi lesz, ha mégsem?
Ideje lenne végre szembe nézni az éghajlatváltozás okozta problémákkal, és nem a "fenntarthatóság"-gal, hanem az "alkalmazkodás", sőt egyes esetekben a "túlélés" műszaki-gazdasági-, valamint a környezet-, természetvédelmi feltételeinek biztosításával kellene foglalkozni, különös tekintettel az emberek élet-, és vagyonbiztonságára, nem vitatva a "nádi-poszáták" fontosságát sem!
Ehhez azonban - többek között, a gazdaság-, energia-, közlekedés-, árvíz-, belvíz-, aszály-stratégia és a földtörvény, stb. mellett - a "Nemzeti Vízstratégia" keretében szükséges - parciális-, ágazati-, párt-politikai szempontoktól, és tabu-témáktól mentesen - az integrált, hosszú-távú víz(készlet)gazdálkodási tervezés, komplex fejlesztés és finanszírozás (EU+hazai társfinanszírozás, ill. az EU által nem finanszírozott beruházásokhoz tisztán hazai források), valamint a többcélú hasznosítás (beleértve a vízenergia többcélú hasznosítását is. Pl. villamosenergia-termelés/tározás[SZET], vízi-közlekedés/szállítás, hajózás-, kikötőhálózat-, vízi, vízparti-, kerékpáros-turizmus fejlesztése, mezőgazdasági öntözés, ipari vízkivételek, stb.) biztosítása.
Több, mint 20 évvel a politikai rendszerváltás után, ideje lenne - a fenti kérdésekben is - értelmes szakmai párbeszéd lefolytatásának, a nemzeti konszenzus kialakíthatósága érdekében, az MTA, az Egyetemek, az érintett szakmai szervezetek, hazai és nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező szakértők véleményének, javaslatainak figyelemebe vételével. (lásd: dr. Mosonyi Emil akadémikus, a "vízépítés nemzetközi hirű professzora" életműve és hazai, nemzetközi elméleti és gyakorlati munkássága, az MTA-KSP "Megújuló energiák hasznosítása", "Magyarország vízgazdálkodása: helyzetkép és stratégiai feladatok", stb.)

Ennek elősegítéséhez szeretnék hozzájárulni a mellékelt gondolatokkal, az alábbi videó-felvételekkel, és a következő, 2. részben, néhány jó és hasznosítható példát bemutató külföldi és hazai dokumentummal is.

http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/06/03/06/MTV_Hirado_2013_junius_3_6_00.aspx 15:45

http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/06/03/07/MTV_Hirado_2013_junius_3_7_00.aspx 4:57

http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/06/03/08/MTV_Hirado_2013_junius_3_8_00.aspx 4:43

http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/06/04/06/MTV_Hirado_2013_junius_4_6_00.aspx 14:55

http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/06/04/07/MTV_Hirado_2013_junius_4_7_00.aspx 5:43

2013.06.04. MTV Híradó. Árvízi híradó Európából / Prágából, Passauból és a Duna hazai szakaszáról.

http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/06/04/07/Nem_kizart_az_evakualas_sem__a_f_varos.aspx 6:53

2013.06.04. MTV „Ma Reggel” vendége: Tarlós István Budapest Főpolgármestere. Téma: az árvízi védekezés helyzete. Római-part, Margitsziget, rakpartok, Csillaghegy, stb.

http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/06/04/07/Arvizi_vedekezes__50_eve_nem_tapasztalt_arhullam.aspx 3:32

2013.06.04. MTV „Ma Reggel”. Árvízi védekezés. 50 éve nem tapasztalt árhullám a Dunán. Siklós Gabriella az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője a Római-parton ad interjút. Tarlós István főpolgármester felkérésére, az OVF, az Országos Műszaki Irányító Törzs, valamint Dr. Váradi József és Reich Gyula segíti a Fővárost az árvízi védekezésben!

http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/06/04/08/Mobilgat_Szentendren__meg_az_arhullam_el_tt_osszeszerelik.aspx 3:03

2013.06.04. MTV „Ma Reggel”. Dietz Ferenc polgármester: Mobilgát Szentendrén – még az árhullám előtt összeszerelik 8 óra alatt.

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Utóirat: a témához kapcsolódó egyéb írásaim, hazai és külföldi dokumentumaim a www.realzoldek.hu honlapon is megtalálhatók, és a forrásra / szerzőre történő hivatkozással, szabadon felhasználhatók!



2011-H-Duna-menti-kerékpárút-Nagymaros-Zebegény-Esztergom4árvízvédelem



------------------------------------------------

Jön az árvíz, jön az árvíz! Hol vannak a Római-parti "ál-környezetvédők" és a "vízügyért is felelős" államtitkár? 2. rész. Mobilgát-rendszerek

Kedves Kollégák!

Az árvíz elleni védekezéssel kapcsolatos európai és hazai, főleg a Duna-menti árvízi helyzettel kapcsolatos írásom 1. részének folytatásaként, a mostani 2. részben - a hazai "ál-környezetvédők" által vitatott - mobilgát-rendszerekkel kapcsolatos, néhány pozitív és negatív példát szeretnék bemutatni, azzal a megjegyzéssel, hogy a Római-parti mobilgát elképzelése elleni, és melletti tüntetéssel szinte egyidőben,

- a Duna mentén, Szentendrén, Vácon és Nagymaroson, sőt évekkel korábban, már

- Szegeden, a Tisza-parton is mobilgát-rendszer alkalmazásával képzelték el az egyre gyakoribb, és szeszélyesebb árvizek elleni védekezést, részben a hagyományos, "homokzsákos" technológia helyett, ill. mellett, elsősorban a beépített, értékes városi belterületek védelme érdekében.

A hazai példák közül:

- a Szentendrei mobilgát-rendszer "próba-üzemére" sajnos napokon belül sor kerül, reméljük sikerrel!

Lásd: videó-felvételek az előzményektől, napjainkig:

http://www.youtube.com/watch?v=b12ffk-LFJg 3:12 Megjelenés ideje: 2012.12.11. Látványos szakaszhoz érkezett a szentendrei mobilgát építése.
http://www.youtube.com/watch?v=kfibz8US_28 5:13 Megjelenés ideje: 2013.02.26. Jól halad a gátépítés.

http://www.youtube.com/watch?v=uFk99R1BkHM 2:20

Megjelenés ideje: 2013.02.28. Szentendre. Duna-parti mobilgát építése. Dietz Ferenc polgármester, Varju Lajos, Kádár Kristóf, …

http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/06/04/08/Mobilgat_Szentendren__meg_az_arhullam_el_tt_osszeszerelik.aspx 3:03

2013.06.04. MTV „Ma Reggel”. Dietz Ferenc polgármester: Mobilgát Szentendrén – még az árhullám előtt összeszerelik.

Reméljük, hogy az 1. részben ismertetett, Római-parti mobilgát megvalósítását a Budapesti Műszaki Egyetem / BME pozitív szakvéleménye után, a Magyar Tudományos Akadémia / MTA szakvéleménye is támogatni fogja, és ezzel a "parttalan" vita is, a Dunával együtt, újból, a normál "mederbe" terelhető! (Mottó: a "Zöld gazdaság"-ba a "Kék gazdaság"-on keresztül vezet az út! Jó lenne, ha ezt a "civil"-nek álcázott, "ál-környezetvédők" is tudomásul vennék! Lásd: Gunter Pauli / Pécsi Tudományegyetem: "The Blue Economy / Kék Gazdaság"!)

- a Nagymarosi mobilgát (?) építésével kapcsolatban már nem ennyire egyértelmű a helyzet. A Bős-Nagymarosi vízlépcső-rendszer elleni tüntetések végül az 1977. évi magyar-csehszlovák államközi szerződés egyoldalú, magyar részről történő felmondásához, a Nagymarosi Vízlépcső elbontásához, és a Hágai Nemzetközi Bírósághoz vezettek, amely pert Magyarország 7:1 arányban elvesztette, kártérítést fizetett az osztrák félnek, nem részesül a Bősi Vízerőmű által termelt villamosenergiából, és mindezek betetőzéseként, a Bíróság az eredeti államközi szerződést érvényben lévőnek nyilvánította, és a feleket "jóhiszemű" tárgyalásokra és megállapodásra kötelezte, amelyre 16 éve nem került sor! Ezzel összefüggésben az árvízvédelem megoldására a Bős alatti Duna-szakaszon nem került sor. Ennek ellenére jelentős költségvetési forrás felhasználásával megvalósult és üzembe helyezésre került több, Duna-menti kerékpárút-szakasz, a Dunakanyar kiemelt üdülőkörzetben (Leányfalun, Visegrádon, Nagymaroson, stb.). A Nagymaros-Zebegény közötti, Duna-menti kerékpárút-szakasz átadására - a Holland Nagykövetség képviselőinek jelenlétében - került sor, 1996-ban emlékkő felállítására került sor Nagymaroson, a Széchenyi-sétányon! (lásd: fotó) 2011-ben - árvíz idején - készült kép jól szemlélteti, hogy néz ki Magyarországon az "integrált tervezés, a komplex fejlesztés és finanszírozás, valamint a többcélú hasznosítás" a gyakorlatban! De ez még semmi! 2012.07.18-ra lakossági fórumot hirdetett az Önkormányzat az árvízvédelmi munkák - Új Széchenyi Terv keretében történő - megkezdésével kapcsolatban. A munkagépek akkor már "ugrásra készen", ott álltak a Duna-parton, a "játszótér" mellett. 2013. áprilisában döbbenten fedeztem fel az interneten, hogy mi történt Nagymaroson az "árvízvédelem" címén! (lásd: cikk és fotók a kerékpárút "hűlt helyé"-ről!)

Ilyen gazdag ország vagyunk? Összeszámolta már valaki, hogy mennyibe került Nagymaros felépítése és lebontása, a kártérítésekkel, az elmaradt haszonnal együtt? Ehhez még nyugodtan hozzá lehet adni a kerékpárút építésének és elbontásának költségeit is, az ott lakók és a Dunakanyarba látogató, bel-, és külföldi vendégek "forintban" nem is mindig kifejezhető kárait, stb.

Külföldi példák sora bizonyítja létjogosultságát, helyi adottságokhoz alkalmazható/alkalmazkodó, gyártótól is függő, különböző technológiák széles választékával. Ezekből mutatunk be néhányat:

- a Párkányi Duna-parti sétányon kialakított mobilgát-rendszer / normál vízszint esetén szinte semmi nem látszik, és árvíz idején is csak rövid ideig és csak kis mértékben korlátozza a kilátást) - a Prágában, a Moldva-parti sétányon kialakított mobilgát városképi megjelenése hasonló a fentihez - az Odera-menti Frankfurt-ban kialakított mobilgát, Angela Merkel kancellár látogatása idején.

Érdemes lenne a készülő "Nemzeti Vízstratégia" és "Árvízstratégia" során, részletesebben tanulmányozni a külföldi példákat, mobilgát-rendszereket, mielőtt a vonatkozó tervezetek a Kormány és az Országgyűlés elé kerülnek! (Mottó: "Más kárán tanul az okos"! lásd. mellékelt prezentáció, és videók)

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4NmSnV5kawg 4:17

Feltöltés ideje: 2011.03.24. AquaFence USA Infomercial 2010.

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi- idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

 
H-Duna-Szentendre-mobilgát-építés

Dátum: 2013. June 04. Tuesday, 14:40 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.26 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::