Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Pozsonyban nem láttak homokzsákot
VízügyekA komáromi térségbe érkezett szerda délután Orbán Viktor, ahol személyesen irányította az árvízi védekezés munkálatait. Egyesek szerint este 7 körül érkezett Tátra.


Táton, 2004-ben és 2006-ban a Védegylet és a Duna Charta rendezett konferenciáját a Dunáról, tiltakoztak gát építésével szemben. A tanácskozáson ott volt Sólyom László is. Az árvíz elmúltával a reális zöldek javasolják Orbán Viktor miniszterelnöknek, hogy Táttal szemben a Duna balpartján is tegyen látogatást, Párkány és Komárnó közötti Duna szakaszon, esetleg Bősig is javasoljuk a látogatás útvonalát megtoldani.


Jön az árvíz, jön az árvíz! Hol vannak a Római-parti "ál-környezetvédők" és a "vízügyért is felelős" államtitkár? 3. rész. Bécs, Pozsony után Budapest is megússza?

Kedves Kollégák!

Úgy hozta a sors, hogy az eredetileg csak 2 részre tervezett írásomat az élet "tovább írta"!

Bécs és Pozsony - úgy látszik - már szerencsésen túl van az "évszázad dunai árvízé"-n, köszönhetően Bécs előrelátó árvízvédelmi-rendszerének (Duna csatornázása, vízkormányzása, Freudenau-i Vízlépcső, stb.) és Pozsonyban és Párkányban, valamint Dévényben - szép csendben - megvalósított mobilgát-rendszernek!
Ennek eredménye, hogy Pozsonyban nyoma sincs az "izzadó, homokzsákokat pakoló katasztrófa-védőknek" (lásd: mellékelt tudósítás!)

Hazánkban évekkel korábban, a Tisza-mentén, Szegeden már felmerült a "mobilgát"-rendszer alkalmazásának ötlete, de nem lett belőle semmi!

Évekkel később, Budapesten, a Római-parton - egyik "külföldet-látott", Római-partért aggódó civil szervezet egyik képviselője vetette fel ennek - a nemzetközi gyakorlatban már alkalmazott, és ott bevált - rendszernek az adaptálását, a Római-part árvízvédelmének biztosítására, de a Főváros régi vezetése nem tett semmit ennek megvalósítására.
Amikor azonban, az új városvezetés "zászlajára tűzte" - a szavak helyett - ennek gyakorlati megvalósítását, akkor a "környezetvédelem" szempontjaira való hivatkozással "össztűz" zúdult a Főváros vezetőire. (erről az 1. és 2. részben már írtam)

Eközben, Szentendrén a Belváros árvízvédelme, és a dunai panoráma biztosítása érdekében, EU támogatással, szép csendben, a lakosság jelentős részének támogatásával, megvalósították a mobilgát-rendszert, amelynek "főpróbájá"-ra a hétvégén kerül sor, amikor az árvíz tetőzése várható! Gratulálunk Mindenkinek, akinek része volt abban, hogy ez a "mű", Mindenki örömére megvalósult, és drukkolunk, hogy a főpróba sikeres legyen! (érdemes lesz majd odafigyelni a tudósításokra!)

Erre elég garanciát láthat mindenki, aki megnézi a mellékelt videókban is szereplő, Krems-i, Pozsony-i, Párkány-i és Szentendrei példákat. (Drezda, Frankfurt am Oder, Linz, stb. mellett)

Ha ez így lesz, ezek után, remélhetőleg elhárulnak az akadályok (és az "ál-környezetvédők") a Római-parti mobilgát-rendszer megvalósítása elől, és "szabad utat", ill. "szabad kezet" kapnak az ilyen, és ehhez hasonló, korszerű, idő-, és költség-takarékos megoldások, ill. azok tervezői és támogatói!


És majdnem elfelejtettem, a TV-sek időközben megtalálták a "vízügyért is felelős" államtitkárt, a Pusztazámori Hulladék-gyűjtőben! Éppen sajtótájékoztatót tartott, miközben tombol a dunai árvíz! (olyannyira, hogy míg 2012.08.22-én, Győrben a Kisalföld szerkesztősége térdig a Mosoni-Dunában csordogáló vízben demonstrált, addig most - a hírek szerint - a Mosoni-Duna már visszafelé folyik! Nem tudom, hogy az államtitkár által biztosított 2x6,5=13 MrdFt-nak van-e ehhez valami köze ?)


Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

2013-06-03-H-Mosoni-Duna-Győr-árvíz2rakpart
-----------------------


2013. június 6. 14:52 Szabó Gábor írta, <g.szabo@hvg.hu>:

Kedves László!

Illés nemcsak a pusztazámori hulladéklerakóban járt. Biztos tetszik majd az alábbi nyilatkozata:

________________________________

Feladó: Sajto (VM) [sajto@vm.gov.hu] Küldve: 2013. június 6. 12:46
To: Sajto (VM)
Tárgy: VM videóközlemény - Illés Zoltán az almásfüzitői tározónál tájékozódott

Tisztelt Szerkesztőség!

Szeretnénk a figyelmükbe ajánlani az alábbi videóközleményt:

http://www.kormany.hu/hu/videkfejlesztesi-miniszterium/kornyezetugyert-felelos-allamtitkarsag/hirek/illes-zoltan-az-almasfuzitoi-tarozonal-tajekozodott

üdvözlettel:

VM Sajtóirda
7952137
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
A mobilgátat pedig nem azért ellenzik az ál-környezetvédők (de jó, hogy Te meg tudod különböztetni őket az igaziaktól), mert nem érik fel ésszel, hogyan működnek, hanem mert baromi pénzekért, sokszáz fa kivágása árán új partvonalra akarják helyezni egy hosszabb szakaszon a Rómain. A sok marhája a fákat sajnálja, meg a természeteshez viszonylag közeli állapotok megszűnését. Tudom, legfőbb érték az ember. De a Nánási útra is tehették volna mobilgátat. Pár éve még azt mutatták olcsóbbnak a tanulmányok, de közben nyilván megokosodtak a készítők. A Freudenaunál épült erőmű megléte biztosítja Bécs árvízi biztonságát? Ezt minden szakember így gondolja? Hogy a csudában nem tudta megakadályozni a tucatnyi vízlépcső Budapest fölött, hogy soha nem látott szinten tetőzzön majd a Duna? Nincs mindegyik nyitva? Van különbség az alvíz- és a felvízszint között?

Üdvözlettel
Gábor

________________________________

Feladó: László Péteri [peteril62@gmail.com] Küldve: 2013. június 6. 14:33
To: Juhos László;
Tárgy: Jön az árvíz, jön az árvíz! Hol vannak a Római-parti "ál-környezetvédők" és a "vízügyért is felelős" államtitkár? 3. rész. Bécs, Pozsony után Budapest is megússza? Kedves Gábor!

A fenti tárgyra vonatkozó - Juhos László úrhoz intézett - kérdéseid érdemi megválaszolásához szeretnék néhány gondolattal hozzájárulni, az alábbiak szerint:

1. - ki az igazi környezetvédő? – Nem a kinyilatkoztatásaik, hanem szakmai párbeszéd keretében, az érvek és ellenérvek ütköztetése alapján, csak az „állva-maradt” érvek, és az azokat alátámasztó tények, dokumentumok alapján dönthető el!

2. - a Római-parti mobilgát Nánási út–Királyok útja nyomvonalára, vagy a Duna-parti sétány/kerékpárút Duna felé néző oldalára történő helyezését műszaki – gazdasági – környezetvédelmi szempontok együttes, felelős szakértői vélemények – és nem „laikus testvérek” prekoncepciós, közfelkiáltása alapján kiprovokált „népszavazás” – keretében kell és lehet eldönteni! (Nánási úti közművezetékek és fák, valamint a Nánási út és a Duna-part közötti területek és létesítmények [köz-, és magán-tulajdonra való tekintet nélkül!] védelme miatt, a Duna-parti nyomvonal egyértelműen jobb! (lásd: szakvélemények, Tarlós István felelős, városvezetői nyilatkozatai) A parti növényzet felmérése és értékelése, a tervező által vállalt nyomvonal-korrekció, és a tervezendő mobilgát-rendszer típusának kiválasztása, egyeztetése alapján szükséges a legoptimálisabb, végleges megoldás kiválasztása! (a mobilgát-típusokat, valamint a hazai terv-változatok ismertetését és összehasonlító értékelését [pl. Szentendre vs Nagymaros] ennek elősegítése érdekében, ezért tettem közkinccsé! (lásd: korábbi írásaim a www.realzoldek.hu honlapon)

3. - Bécs árvízbiztonságát, a Freudenaui Vízlépcső / duzzasztó, vízerőmű, hajózsilip, gyalogos, kerékpáros-híd, kikötő, logisztikai központ-együttes, a „Donaukanal”, "Donauinsel", mélyfekvésű területek árvízvédelme, hallépcső/halút, kerékpárút-hálózat kialakítása, stb. megoldását, már több, korábbi írásomban és mellékleteiben is dokumentáltam! A vízenergia-hasznosítást még külön is, osztrák szakirodalom alapján! (270.000 háztartás részére biztosít tiszta, fenntartható, megújuló energiát!) A fentiek szakmai megítélése csak az érintett szakterületek szakembereinek konszenzusa alapján volt megítélhető a tervezés fázisában, a pozitív végeredményt azonban az „élet” és a „használók” megelégedése utólag is igazolja! (Nem a WWF, a Greenpeace és nem a „Négy Mancs” és hazai társainak a mindent ellenző, megakadályozó, reakciója alapján!)

4. - A Duna vízlépcsői által biztosított vízkormányzási lehetőségek, és az érintett országok határvízi egyezményeiben rögzítendő üzemelési mód biztosíthatja - normál viszonyok között – a közel azonos, szabályozható vízszinteket, és ezzel a folyamatos hajózást, a vízparti létesítmények és hálózatok, kikötők optimális kialakítását, de az átbocsájtandó víz mennyiségét nagyságrendileg – a vízkivételek kivételével – nem befolyásolják! Árvizes időszakokban a karbantartott [és nem a fákkal, bokrokkal vadon benőtt] hullámtér és folyó-meder egyúttal rugalmasan szabályozható „víztározást/puffert” biztosít, kiegyenlítő szerepet játszik. Extrém esetekben szükség van / lehet előre megtervezett – mély-fekvésű, be nem épített víz-, és vésztározó területekre történő vízkivezetésekre, a „mentett/értékes területek” védelme érdekében. (Nagyon ritkán, de előfordulhat, hogy még ez sem elég! A gyakoriság és az intenzitás időben, térben változó, a tervezők számára ezt tervezési előírások határozzák meg, és költség-előirányzatok, döntéshozó, határolják be! Ebben minden résztvevőnek más-más a felelőssége is!)

Lásd: http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=581

5. Ebből a szempontból a Bősi Vízlépcső léte – Szigetköz árvízvédelme szempontjából is – kedvező. A problémát a Szigetköz víz(készlet)gazdálkodásának, az Öreg-Duna, a Mosoni-Duna, a Lajta, a Rába, valamint mellék-, és holtágainak – magyar részről történt/történő évtizedes elhanyagolása okozta/okozza! (De erről a Szigetközi/Csallóközi és Bősi, Dunacsúnyi látogatásunk, és Ilka Alfréddal, a Bősi vízerőmű igazgatójával történt – 2012.06.29-i – személyes konzultációnk keretében, személyesen is meggyőződhettél! Emlékeztetőül lásd: mellékelt fotó!)

Remélem, hogy a fentiek megnyugtató választ adtak kérdéseidre, kételyeidre, amelyeket remélhetőleg sikerült - legalább részben - eloszlatnom!

Ha mégsem, további, de szakmai alapokon nyugvó párbeszédet ajánlok, amelynek állok elébe!
Kíváncsian várom válaszodat,

Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi- idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Utóirat:


Illés Zoltán TV nyilatkozatával kapcsolatban, a mindenkori, és az időben változó „szavak” automatikus elfogadása helyett, a „tények, dokumentumok és a valóság” megismerését tartom fontosnak, és mérvadónak! (Mit is mondott 2011.10.20-án Illés Zoltán? És mit tett azóta? Vízügy, Szigetköz, vörös-iszap, szelektív hulladék-gyűjtés, stb. ügyében?)

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=536 2010.10.08. Megrázó helyszíni videó-felvétel a Vörösiszap-zagytározó gátszakadásról. Péteri László

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=545 Kolontár Vörösiszap-tragédiáról készült videó. Péteri László

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=629 2010. Magyarország. Árvíz, belvíz, aszály, vörös-iszap és jég! Emberi-, családi tragédiák sora! Ki a felelős? Mindig más? Péteri László

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=668 Kolontári vörösiszap-tragédiáról és a Szigetközről - Nagy László által - készített videók internetes elérhetőségei. Péteri László

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=675 Vörösiszap-tragédia és a magyar vízügy. Péteri László

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=676

Belvíz-, Aszály-, Cianid-szennyezés-, Vörösiszap-katasztrófa, löszfal-omlás! Miért késik a "fél-katonai" vízügyi szervezet létrehozása? Mennyibe kerül ez nekünk? Péteri László

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=994
Az ár-, és belvízi védekezés rendszerének átalakítására van szükség, a felelősség és a forrás is egy kézbe, a vízügyi igazgatóságokhoz kell, hogy kerüljön" - mondta Illés Zoltán (de 1 évvel ezelőtt)! És mi történt közben, és azóta?

http://www.mr1-kossuth.hu/archivum/180-perc-adovaltozasok-egeszsegugy-almasfuzitoi-vorosiszap.html

Többször tiltakozott már az almásfüzitői vörösiszap tározó működése ellen a Greenpeace. Legutóbb tegnap: az aktivisták hozzáláncolták magukat az Észak-dunántúli környezetvédelmi felügyelőség épületének beléptető kapujához. A környezetvédelmi államtitkárt kérdezzük, háromnegyed kilenc után.
Szerkesztő: Vovesz Tibor
Műsorvezető: Csűrös Csilla.


http://www.mr1-kossuth.hu/hirek/vorosiszap/veszelyes-anyagokat-komposztalnak-a-vorosiszap-tarozoban.html

MP3 hangfájl: http://realzoldek.hu/velemenyek/wp-content/uploads/2013/06/Almasfuzito-2011.mp3

Letöltés: https://docs.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpZ184enplaFhDUTQ/edit?usp=sharing

Tájékoztatásul küldi:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi- idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033


2013-06-06-Dunai-árvíz-mobilgát-védett-üdülőterület

Dátum: 2013. June 06. Thursday, 16:27 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.22 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::