Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1783
1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
'Budapesti Víz Világtalálkozó' Magyar Civil Fórum ... 2. rész
VízügyekA civil fórum amerikai birodalmi segédlettel!
Illés Zoltán, a Soros Alapítvány által kiképzett, a Világbanknál praktizált államtitkár az Egyesült Államok Kongresszusa által is finanszírozott Közép-és Kelet- Európai Regionális Központtal kísérli meg félrevezetni a Budapesten októberben sorra Víz Világtalálkozó résztvevőit.
Közzétesszük Péteri László 2. beszámolóját az álcivil fórumról:




„Budapesti Víz Világtalálkozó” Magyar Civil Fórum 2013.09-02-i rendezvényének és a „Budapesti Nyilatkozat” előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatos tapasztalatok. 2. rész.

1. A „Budapesti Víz Világtalálkozó” Magyar Civil Fórum 2013.09-02-i rendezvényének és a „Budapesti Nyilatkozat”- tervezetének előkészítése (előzetes program, tervezet, háttéranyagok, stb.)

2. A „Budapesti Víz Világtalálkozó” Magyar Civil Fórum 2013.09-02-i rendezvényének és a „Budapesti Nyilatkozat”- tervezetének előzetes véleményezése (dr. Bartus Gábornak, az NFFT titkárának és dr. Zlinszky Jánosnak a REC igazgatójának személyesen átadott írásbeli dokumentum, jobbító szándékú észrevételek, javaslatokkal)

3. A „Budapesti Víz Világtalálkozó” Magyar Civil Fórum 2013.09-02-i rendezvényének lebonyolításával kapcsolatos észrevételek (felkért előadók, felvezető előadások, sajtótájékoztató, stb.)

Kedves Kollégák!

A "Budapesti Víz Világtalálkozó / BWS" Magyar Civil Fóruma / MCF kapcsán kapták meg a résztvevők az MCF tervezett programját, a "Budapesti Nyilatkozat" 2013.07.22-i, első verzióját, véleményezésre, valamint a téma háttéranyagait tájékoztatásul.

A program előzetesen nem tartalmazta az egyes témák előadóit, felvezető előadásaiknak címét, vázlatát, így ezekre nem is volt lehetőség felkészülni, de még az ott elhangzottakhoz sem volt lehetőség hozzászólni! (?)

A bevezető előadások előadói személyében is változások történtek: dr. Baranyai Gábor (KüM helyettes államtitkár) helyett dr. Teplán István (VM miniszteri megbízott), Bonifertné Szigeti Márta (REC ügyvezető igazgató) helyett, dr. Zlinszky János (REC igazgató) tartott tájékoztató előadást, a BWS előzményeivel kapcsolatban.

Az egyes témák felvezető előadásait dr. Fülöp Sándor (volt JNOB), dr. Zlinszky János (REC), Balogh Péter (SZÖVET - Szövetség az Élő Tiszáért Egyesület), Gruber Tamás (WWF) és Hajósy Adrienne (MTA Szigetközi Munkacsoportja) tartotta, amelyekhez hozzászólási lehetőség szintén nem volt. A vitaindító előadások számos problémát - alapfogalmak, jogi szabályozások tisztázatlansága, stb.- jeleztek ugyan, de a megoldásra vonatkozó érdemi, elméleti, vagy gyakorlati javaslatokat nem tartalmaztak! Egyes esetekben azonban, sajnos, vitatható, tényszerűen nem bizonyított, azokat elferdítő megállapítások is elhangzottak! (pl. Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer, Duna hajózhatóságával kapcsolatos paraméterek, stb.) Ezekre - még ha utólag is - vissza kell térünk, mert nem lenne korrekt, ha a Civil Fórum résztvevőit félrevezetnék!)

A BWS-MCF közben meghirdetett sajtótájékoztatót dr. Illés Zoltán (VM államtitkár) tartotta, dr. Teplán István (VM miniszteri megbízott) és dr. Bartus Gábor (NFFT titkára) társaságában. (erre majd a 3. részben még visszatérünk!)

A Magyar Civil Fórum előkészítése és lebonyolítása kissé "féloldalasra" sikerült, az előadók és a témák - más korábbi rendezvényekhez hasonlóan - megint szűken értelmezett, egyoldalú "környezetvédelmi" tárca-rész-szempontokat tükröztek, az integrált vízgazdálkodásban érintett többi ágazat (közlekedés, hajózás, vízenergia-termelés/hasznosítás, mezőgazdaság, élelmiszer-termelés/értékesítés, öntözés, stb.) - egy kivételtől eltekintve (Élő Tisza) - nem képviseltette magát, ezért a 4 munkacsoportban érdemi-, szakmai vitára nem is kerülhetett sor. (A résztvevők listáját - amely nem teljes-körű - tájékoztatásul mellékeljük!)

Ami az egyes témák felvezető előadásait illeti - különös tekintettel dr. Fülöp Sándor jogász, volt "Jövő nemzedékek országgyűlési biztosa" (!) bevezető előadására - nem lehet elmenni szó-nélkül, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel / BNV, a Hágai Nemzetközi Bíróság / HNB ítéletével, valamint a Nemzetközi Duna Bizottság / DB és az 1948. évi "Belgrádi Egyezmény"-ben, a Duna hajózhatóságának biztosításával összefüggő, hajózóút paraméterek - merülési mélység, stb. - betartásával kapcsolatos, fél-igazságokat", valótlanságokat tartalmazó, negatív, félrevezető, a tényekkel ellentétes megállapítások mellett.

A vonatkozó dokumentumokat mellékeljük, néhány kiegészítő megjegyzéssel. Nevezetesen:

- a Duna - mint nemzetközi víziút - hajózhatóságának biztosítását Magyarország, mint a Nemzetközi Duna Bizottság / DB tagja, és a "Belgrádi Egyezmény" aláírója - nemzetközi szerződésben - vállalta, de nem teljesítette! (a sors iróniája, hogy a DB székhelye: Budapest, vezérigazgatója: magyar, dr. Valkár István, a KHVM Hajózási Főosztályának volt vezetője!)

- a Duna hajózási paraméterei nem változtak, a mellékelt táblázat szerinti merülési mélység a IV.-VI. hajózási osztályban egyaránt 2,50 m (+0,2 m biztonság)! (lásd: mellékelt táblázat, jogszabály-kivonat, AGN-egyezmény, stb.)

- a Duna az 1992.09.25-én, ünnepélyes keretek között - dr. Antall József miniszterelnök jelenlétében - átadott Duna-Majna "Európa"-csatorna üzembe helyezése óta, a Rajna-Majna-Duna transzkontinentális, nemzetközi hajózóút része, amely egyúttal a VII. Helsinki folyosó ("korridor") is, ill. az Európai Unió EU TEN-T 18. sz. fejlesztési program magyarországi szakasza a 2007-HU-18090-S sz. projekt keretében az EU által támogatott fejlesztés, amelynek megvalósítását 2008. évi kezdéssel, 2011. november 30-ig kellett volna megvalósítani, de ez a mai napig nem történt meg! (A Duna magyarországi szakasza hajózhatóságának javítására vonatkozó - de a duzzasztást, vízlépcső-építést eleve kizáró, kormányzati megbízás alapján készült - EU által támogatott, tanulmány érvényes hatósági engedélyeit a VM utasítására, az illetékes hatóságok visszavonták!)

- az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS PA1a fejlesztési programjában is szerepel a Duna hajózhatóságának biztosítása, amelyre vonatkozóan az EU közlekedési miniszterei 2012.06.07-én, Luxemburgban, Johannes Hahn EU biztos jelenlétében, közös nyilatkozatot írtak alá, Magyarország kivételével! (Völner Pál aláírása hiányzik! lásd: melléklet!)

- a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos Hágai-pert - valójában, a korábbi siker-propaganda ellenére - Magyarország 7:1 arányban elvesztette, az 1977. évi államközi szerződés a HNB ítélete szerint jelenleg is hatályban/érvényben van. A Bíróság a feleket "jóhiszemű" tárgyalások lefolytatására és kölcsönös kompromisszumok árán történő megállapodás létrehozására kötelezte, amelyre 1997. óta nem került sor! (lásd: HNB ítélet - kivonat)

A fentieken felül és kívül megállapítható még, hogy a "Víz és szanitáció" problémakör több alapvető kérdésével egyáltalán nem foglalkozott érdemben a BWS-MCF.

Nevezetesen:

- az árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-, vízszennyezések elleni védelem, a víz visszatartás, víztározás, vízkormányzás lehetőségének megoldási módjaival (pl az évszázad dunai árvíze, mobilgát-rendszerek alkalmazása, stb.), valamint ezekkel összefüggésben

- a vízenergia többcélú hasznosításával (vízenergia-termelés, szivattyús vízenergia-tározás, vízi-közlekedés/szállítás, hajózás, vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmus, stb. Lásd: dr. Szeredi istván: "A vízenergia-hasznosítás szerepe, helyzete és hatásai" c.)

- a mezőgazdasági öntözés (pl. "egynyári öntözés" bürokratikus, teljesíthetetlen feltételei, stb.) problémakörével, stb.

- a környezet-, és természetvédelem, valamint a vízi-közlekedés-, hajózás-, kikötőhálózat-fejlesztés és a vízenergia-termelés, stb. közötti "látszólagos, vélt, vagy valós" érdekellentétek feloldásával, stb.

Végezetül megemlítem, hogy a 3. Nemzetközi Duna Expedíció / DJS3 Felső-Duna-szakasz vízlépcsőzött részeinek - a 2001. és 2007.évi DJS1-2-höz viszonyított - vízminőség-javulása, a "Dunavirág" megjelenése, valamint a Bősi Vízlépcső alatt kifogott, 2 m-es harcsa, ill. az Al-Dunáról - a Vaskapu-I. és Vaskapu-II, vízlépcsőn át - felúszott, 2009. decemberében kifogott 1,40 m-es simatok, és a Szigetközben telepített, MTA BLKI No10998 jelű viza - ugyancsak a Vaskapu-I. és Vaskapu-II. vízlépcsőn át, lefelé - 2011. szeptemberében elérte a Duna-deltát. A fenti tények megkérdőjelezik a radikális környezetvédők "vízlépcső-ellenes" állításait, szlogenjeit.

A fentiek és a mellékelt dokumentumok is alátámasztják annak szükségességét, hogy mielőbb értelmes szakmai, tudományos alapokon nyugvó párbeszéd kezdődjön az érdekelt és érintett felek között, legelőször hazai, majd ezt követően, nemzetközi viszonylatban, az integrált víz-, energia-, élelmiszer-gazdálkodás komplex témakörében is!

Baráti üdvözlettel:


--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Utóirat: a befejező, 3. rész hamarosan következik!

Mellékletek:

------------------------

A 2. részhez kiegészítésül küldöm a BWS-MCF előadásaival kapcsolatos észrevételeim, javaslataim rövid összefoglalóját, néhány dokumentummal kiegészítve.

--------------------------

Dátum: 2013. September 09. Monday, 14:03 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.26 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::