|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői |
|
|
|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői |
|
|
|
|
|
|
|
Évfordulók 1783 1783. április 20.
II. József kiadta a magyarországi folyók hajózhatóvá tételéről szóló 3065. sz. rendeletét, amely a Helytartótanács feladatává tette a szükséges intézkedések megtételét.
Évforduló naptár
|
|
|
|
|
|
|
Zöld Válasz |
|
|
|
|
|
Elnökségi meghívó 2016. január 15. |
|
|
|
|
|
|
|
Miért omlik Kulcsnál a löszfal? |
|
Az egymást váltó magyar kormányok által képviselt hivatalos magyar vízügy - vízgazdálkodás-politika az elmúlt 25 év alatt semmit sem változott, és változatlanul a "Duma Kör" hálójában vergődik, a "minden szabadon folyjék", és Pató Pál Úr "ej ráérünk arra még" szlogen jegyében folyik!
Duna - mint nemzetközi vízi út - hazai szakaszának hajózhatóságát, a Duna-menti magas-partok, löszfalak állékonyságának biztosítását (Kulcs - tól Dunaszekcső - ig), a Nemzetközi Duna Bizottság tagjai - köztük Magyarország által is - az un. "Belgrádi Egyezmény"-ben vállalta, 1948-ban.
A Belgrádi Egyezményt a Magyar Országgyűlés 2000-ben ismételten becikkelyezte.
Magyarország által vállalt kötelezettségek teljesítése érdekében az elmúlt 15 évben semmi sem történt.
A Duna felettünk és alattunk - a Duna Bizottság Belgrádi Egyezménye alapján - vízlépcsőkkel szabályozott és továbbiak tervezése van folyamatban (Bajorország: Straubing-Vilshofen, Románia-Bulgária: Turnu-Magurele-Nikopol-Calarasi-Silistra, stb.), egyedül Magyarország nem valósította meg, az előzetesen jóváhagyott vízlépcső-rendszer szerves részét képező, de még meg sem tervezett Nagymarosi-, Adonyi-, Fajszi Vízlépcsőt. A Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer ügyében évtizedek óta képtelen Magyarország még a közvetlen szomszédjával is megállapodni! (Dunakilitit a "Duna kulcsá"-t elvesztettük, a vízkormányzás teljesen szlovák kézbe került Bős és Dunacsúny kapcsán! A radikális, "ál-környezetvédők" által megjósolt ökológiai katasztrófa nem következett be, a bősi turbinák szép csendben termelik az áramot a szlovákoknak, amiből mi nem kapunk semmit, de a magyar Duna-szakaszon a meder-mélyülés - a mi hibánkból - tovább folytatódik, a hajózás egyre nagyobb akadályokba ütközik!
Dunaszekcső-i, Kulcs-i löszfal-omlás tragédiákhoz vezetett, a Duna-menti Hőerőmű és a Paksi Atomerőmű hűtővízigényének biztosítása már biztonsági problémákat vet fel.
Kapcsolódó írás:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2058
|
|
Dátum: 2015. February 12. Thursday, 20:38 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó rovatok
|
|
|
|
|
|
Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.
Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu
PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Oldalkészítés: 0.21 másodperc
:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::
|