Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A Kormány ne hagyja magát zsarolni ...
VízügyekA Kormány ne hagyja magát zsarolni, nemcsak Brüsszeltől, hanem a Duna mozgalmaktól sem!

Orbán Viktor évértékelő beszédéhez kapcsolódva a reális zöldek szerint Magyarország rendszerváltás utáni alulteljesítésének egyik fő előmozdítója a Duna Charta,

Nem mi magyarok vagyunk „hülyék” a média vezeti meg a közvéleményt. Sajnos ennek kifejezésére, a reális zöldek véleményének a megjelenítésére a vízlépcső kérdéskörében média nem ad lehetőséget. Hozzátesszük a reális zöldek médiából való kiszorításához a Médiahatóság, MÉDIATANÁCS statisztál! A reális zöldek azt feltételezik, hogy a Médiahatóság, Médiatanács nem a hatályos média törvények szerint hoz határozatokat. Hogy mi alapján arra vonatkozólag csak sejtéseink vannak, egyes vízlépcső ügyében besározódott politikusok megrendelésre, .

Negyedszázaddal a rendszerváltás után a Duna Charta már csupán egy jelentéktelen hangoskodó kisebbség véleményét képviseli, és szerencsétlen dolog, ha a politikai elit továbbra is hagyja magát zsarolni a szakmai szempontokkal szemben.


A Reális Zöldek a szigetközi Öreg Duna alacsony vízszintjének megemelését s az ebből eredő károk mérséklését tartják első sorban megoldandónak. A “Papirtigris szülője ” újra elővette régóta megbukott érvelését, mely szerint a vízlépcsőzés fokozná az ivóvízbázisok elszennyeződését. Ezzel az érvvel ( az ökológiai vészhelyzettel való fenyegetetteséggel ) Magyarország a Hágai Nemzetközi Bíróságon is elbukott!

A Bősi Erőmű vízlépcsője immár 23 éve üzemel és erre visszavezethetően semmilyen ivóvízromlás nem adódott az érintett szakaszokon!

Úgy látjuk , hogy a 2004 s kormányhatározat újragondolásra szorul.

Az 50%-s vízmennyiségből hiányzó 30 %-nyi vízmennyiség nem hozná vissza a korábbi állapotokat! Ebben az esetben is szükség lenne kiegészítő megoldásokra ( pl. fenékküszöb ).

Nem lehet figyelmen kívül hagyni a Bősi erőműben az elmúlt 24 év alatt megtermelt mintegy 50 milliárd kilowattóra villamosenergia, - magyar felet megillető részét - mert értékének fedeznie kellett a mű bekerülési költségeiből magyar félre eső részét!

A hazánkat megillető energia részről való végleges lemondás, legalább még 60 évre megfosztaná az országot az itt termelt megújuló, tiszta vízenergia hasznától!

------------------------------


Tájékoztató a párkányi Mária Valéria híd magyar szlovák tárgyalásairól

Tájékoztatásunk aktualitása, hogy szeptember 16-án a magyar és a szlovák miniszterelnök aláírja a Párkány és Esztergom között 1944 óta csonkán álló Mária Valéria híd újjáépítéséről szóló egyezményt. A híd magasságát a felek a nagymarosi gát visszaduzzasztó hatásának figyelembevételével szabták meg, az újjáépítésre kerülő Mária Valéria híd hajózási űrszelvényének magassága nem fogja korlátozni a Duna folyó EU elvárások szerinti hajózhatóságát.
Üdvözöljük, hogy a kormány szakított az előző kormányok erőtlenségével, kötelezettséget vállalt a nagymarosi 2.5 m-es duzzasztáshoz tartózó 9.5 m-es híd magasságra, ha megépül a duzzasztó.
Mint ismert, az Európai Unió már 1995-ben a projekt megvalósításának nagy jelentőséget tulajdonít és ezzel összefüggésben a két országot politikai és pénzügyi támogatásáról biztosította. Ennek ellenére Horn Gyula miniszterelnök képtelen volt megegyezni a híd kérdésében. 1997 január 20-án a következőket írta a híd műszaki paraméteriről a szlovák partnerének, Meciárnak: „ Tudomásom szerint a magyar és a szlovák közlekedési tárca már korábban egyeztette a híd műszaki paramétereit, tehát a két fél között szakmai kérdésekben adott az egyetértés.”
Meciár válasza, Horn címére 1997. február 28-án kelt : „ .. az Ön 1997. január 20-i levelére adott válaszomban utaljak arra, miszerint országaink közlekedési minisztériumai között még nem alakult ki egyetértés az újjáépítéshez elengedhetetlen műszaki paraméterek kérdésében,...”
A Reális Zöldek Klub figyelmeztette Horn Gyulát, hogy szavahihetősége és hivatali alkalmassága megkérdőjelezhető vagy hamisak a birtokunkban lévő levél másolatok, figyelmeztetésünk hasztalan volt.
Horn inkább vállalta az SZDSZ-es vezetésű közlekedési tárcával a konspirációt, mintsem a magyar miniszterelnök becsületének védelmét.
Hálából az SZDSZ-es káder által vezetett pozsonyi Magyar Köztársaság Kulturális Intézet, jelentős nemzetközi részvétel mellett rendezvényt tartott ’97 májusában az Esztergom és Párkány Önkormányzatainak támogatásával a csonka hídfőnél, hangoztatva, hogy a híd megépítését odaát ellenzik.
Egy új Duna politika kezdetét reméljük 1999. szeptember 16-tól, amelyet Klubunk az előző kormányoknak hasztalan javasolt, javaslatunkat az előző kormányok nem fogadták meg, ez bukásukat is eredményezte, amire a javaslatunk megtétele során figyelmeztettük is őket.
A Reális Zöldek Klub nagyra értékeli a jelenlegi kormány megegyezését a híd műszaki paramétereit illetően északi szomszédunkkal, a híd felépítése nagymértékben elősegíti a két ország együttműködésének fejlődését és erősíti a két országban élő nemzetiségek anyaországokhoz fűzödő kapcsolatát is.

Budapest, 1999. szeptember 10-én


A hidat 1895. szeptember 25-én helyezték forgalomba.
Bánffy Dezső miniszterelnök, és a kormány több tagja,
1919-ben rongálódott meg,
1927-ben indult meg újra a forgalom,

MÁS: Euduárd Kukan: „ Szlovákia számára az ügy lezárult a hágai bíróság döntésével”

Az eredeti hídforma által meghatározott hajózási űrszelvény 7.2 m
Jelenleg előírás erre a méretre 9.5 m.
A magyar hidak általában 8.5 m-en állnak
Nagymaros 2.5 m
A magyar fél kötelezettséget vállalt a 9.5 m-re, ha megépül a duzzasztás, beépítik a hidraulikus sajtók helyét.










.
Dátum: 2016. February 28. Sunday, 19:10 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Vízügyek
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Vízügyek:
Rajna-Majna-Duna transzkontinentális víziút - Európai és a magyar Duna Stratégia

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Vízügyek



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.23 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::