|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői |
|
|
|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői |
|
|
|
|
|
|
|
Évfordulók 1856 1856. március 30.
A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.
Évforduló naptár
|
|
|
|
|
|
|
Zöld Válasz |
|
|
|
|
|
Elnökségi meghívó 2016. január 15. |
|
|
|
|
|
|
|
Matolcsy Selyem útról szólt Kecskeméten |
|
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter maga alágyűrte Tasó László közlekedésért felelős államtitkárt!
Szijjártó miniszter beállt a FIDESZ – KDNP frakciók ostoba politikai határozata mögé.
A FIDESZ – KDNP frakciók politikai határozatukban tiltották meg a Kormánynak vízlépcső építését a Dunán. A KORMÁNY a KORMÁNYT támogató politika fogja!
A Budapest- Belgrád vasúti összeköttetés megvalósításáról szóló döntés nem igazán, a legjobban szolgálja a haza érdekeit.
Matolcsy Selyem útról szólt Kecskeméten. Matolcsy nyilatkozatának az előzménye, hogy Fellegi Tamás a második Orbán kormány fejlesztésért felelős minisztereként, a magyar - kínai kapcsolatokért felelős kormánybiztos nyilatkozatot írt alá Yang Jiechi kínai külügyminiszterrel a légi és folyami közlekedés fejlesztéséről.
A reális zöldek szerint Budapest –Belgrád vasúti összeköttetést meg kellett volna előznie a Duna, hazai szakaszán a Duna Bizottság által ajánlott hajózási paraméterek biztosítása.
A Tasó László által vezetett közlekedésért felelős államtitkárság kénytelen volt a külgazdaságért és külügyért felelős tárcának Szijjártó Péter miniszter által kijelölt megalkuvó sorba beállni. Ezt a reális zöldek nehezményezik, nem a legjobb szakmai döntés született, Szijjártó külügyminiszter önmagának igen, a hazának nem a legjobbat tette.
A Fellegi Tamás által jegyzett nyilatkozat szorosan egybe cseng azzal a magyar-kínai közös érdekkel, hogy Magyarország legyen Kína számára a kapu az EU tagállamok felé. Ennek szolgálatára a Duna a legalkalmasabb, a folyami hajózás magyar sorskérdés.
A gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a „landlocked” jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe „bezárt” országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit, a gabonát csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja a világpiacra juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a „bezárt” ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.
Fontos lenne, hogy a Duna, mint az Európai 7. számú közlekedési korridor az áruszállítások számára környezetbarát módon rendelkezésre álljon. Ez a feltétel csak akkor teljesülhet, ha a Duna Budapest feletti szakaszán VI.B, Budapest alatti szakaszán VI.C hajózási paraméterek létesülnek, mint ezt a Magyarország Országgyűlés törvényben deklarálta és Magyarország a nemzetközi szerződésekben is vállalt.
A VI.B és VI.C hajózási paraméterek a Dunán, környezetbarát módon csak vízlépcsők építésével biztosítható.
|
|
Dátum: 2016. September 15. Thursday, 21:21 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó rovatok
|
|
|
|
|
|
Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.
Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu
PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Oldalkészítés: 0.23 másodperc
:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::
|