Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Hidvégi Füstös István futása a Duna mentén
MédiaKossuth Rádió, Határok nélkül,
2017. október 14. Hidvégi Füstös István futása a Duna mentén.
Propagandának kiváló.
Abban jók vagyunk!

Európát átszelő, Hamburgtól a Fekete tengerig húzódó korszerű hajózási út kialakítását szorgalmazzák a Duna-stratégia országai. A Duna-Rajna-Majna csatorna gyenge pontja jelenleg a 417 kilométeres magyar szakasz, amely az év nagyobbik részében nem hajózható. Elkerülhetetlennek látszik, a mesterséges beavatkozás.

FOLYAMI HAJÓZÁS – MAGYAR SORSKÉRDÉS

A gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a „landlocked” jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe „bezárt” országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja a világpiacra juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a „bezárt” ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.

Amit Önök elhallgatnak, nem hiba, hanem bűn a nemzettel szemben! Üzenem ifjú Tóth György úrnak:

Két német hajó süllyedt el a Dunakanyarban 2010. február hó elején.
Mit mondtak a reális zöldek a Duna hajózhatóságáról 2000-ben
Hajózni kell! ( Elhangzott, 2000. január 17-én a MAHART tanácstermében)

Jelenünkben, Magyarország jövőjéről szóló viták központi kérdése az Európai Unióhoz való csatlakozásunk dátuma.
Kétségtelen az Európai Unió fogalma, az európai egység eszméjét övező fogalmak között az elsők között van, alighanem a legelső.
De az integráció eszméjének ősidők óta nincs markánsabb megjelenítője, mint a Duna.
A Dunát és környezetét kilenc ország egyforma büszkeséggel vallja magáénak, azzal a biztos tudattal, hogy ez a völgy népeik otthona, éltetője évszádok óta. A több fővárost és világvárost teremtő folyó az általa összekötött népek jelképe lett. Neve megjelent a népdalokban, nekünk, magyaroknak a nemzeti
imádságunkban a Himnuszban. Engedjék meg, hogy felolvassam Kölcsey Himnusz költeményének második szakaszát:

Őseinket felhozád
kárpát szent bércére,
Általad nyert szép hazát
Bendegúznak vére.
S merre zúgnak habjai
Tiszának, Dunának,
Árpád hős magzatjai
Felvirágozának.

Hogy mennyire igaza van a költőnek. A Duna mentén termelt nemzeti jövedelem nagysága gazdasági teljesítmény szempontjából a világ első folyójává teszi. Kilenc ország több mint 70 millió lakója, a kontinensen élők 12 százaléka érzékeli közvetlenül hatását. A medrében hömpölygő víztömeg nélkülözhetetlen eleme, létfeltétele az élővilágnak, embernek, növénynek, állatnak: pótolhatatlan nyersanyaga, szállítópályája az állandóan fejlődő gazdaságnak és egyben befogadója a sokféle tevékenység salakjának a szennyvíznek. A Duna fenntartható fejlődésének, erőforrásainak regenerálásához, Magyarország szennyvízelvezetése, a tisztítás naturális mutatói ma még távol vannak az optimálistól. Útban Európa felé a politikánknak ettől bizony göröngyős is lehet az útja, és nem attól az ostoba elvtől, miszerint: a Duna duzzasztása a természet és az emberi elleni agresszió.
A Duna-Majna- Rajna csatorna megnyitásával a Fekete- tengert és az Északi tengert összekötő, 3500 kilométeres transzkontinentális víziútrendszer keleti gerincévé vált.
Keletivé vált, keleten kel a nap, ahonnan őseink jöttek megkeresni a koronát, amelyet valakik, valamikor elvettek tőlük.
Hogy őseinktől kik vették el a szent koronát azt a történészek még kutatják, de hogy a Dunát ki vette el a reális zöldektől, és önöktől is, azt tudjuk. A rendszerváltozás előtti utolsó kormány. Németh Miklós miniszterelnök, Nagymarost dobta oda az ellenzéknek, pedig nagyon jól tudta a Duna, annak hajózhatósága, előbb utóbb kikényszeríti az alsó duzzasztást is. Már az ókorban is tudták: navigare necesse est (navigáré necesse eszt).Hajózni szükséges! Ennek ellenére az ellenzékbe beépült mozgalmárok még 1998-ban is arról papoltak, évek óta munkálkodnak, hogy a Dunán megvalósuljon a környezetbarát hajózás, majd hozzá tették: ennek lényege a hajókat kell a folyóhoz igazítani.
Elvbarátaikról Helmuth Schmidt, a háború utáni évtizedek egyik legbölcsebb és legrokonszenvesebb politikusa, a düsseldorfi Heine egyetemen a globalizációról szóló előadásában így vélekedett:
„Szervezett polgári kezdeményezésük nagy része nem arra törekszik, hogy valamilyen pozitív célt valósítson meg, hanem hogy épp valaminek az útját állja. Majd így folytatta Németország egykori kancellárja: Kísérlet történt arra is hogy bírósági döntéssel megakadályozzák az Elba hajózható szakaszának szabályozását, majd így fejezi be: Továbbá négy professzor emelt panaszt az Alkotmánybíróságnál, hogy elejét vegyék Németország csatlakozásának az európai valutaközzéghez - szerencsére eredménytelenül. fejeztebe be a kancellár előadását.
Sajnálatos, hogy nekünk magyaroknak nem volt ilyen szerencsénk Trianon, Párizs után jött mégHága.
Hölgyeim és Uraim a Reális Zöldek Klub morális kötelezettségének tartja, hogy megbeszélje Önökkel, milyen eredményeket ért el a meghívóban feltüntettek köre, a Duna környezet barát hajózhatósága megoldásában, és miben reménykednek. Terveik bemutatásában segítségünkre lesz Hankó mérnök Úr. Hankó mérnök Úr, bevezető előadásával beavat bennünket a Kormány áldásával készült legújabb Duna szabályozásáról.
Köszönöm, hogy eljöttek rendezvényünkre, és segítségünkre lesznek abban, hogy a Szap- Budapest közötti Duna szakasz hajózhatósága megoldására, milyen folyószabályozáshoz kérjünk PHARE segélyt az Európai Uniótól.

Budapest, 2000. január 17-én Juhos László

A folyami hajózás fontosságát Orbán Viktor miniszterelnök már felismerte!
Önök még nem, 27 éve képtelenek a dumakör által képviselt eszmeiséggel szakítani!



Miniszterelnöki Kabinetiroda
Levelezési Osztály
Juhos László úr
részére

E-mail: juhos.laszlo@chello.hu
Iktatószám: I-1L/ME/1671/2017


Tisztelt Uram!

Orbán Viktor miniszterelnök úrnak címzett levelét, amelyben a hajózás szerepének fontosságát hangsúlyozta, megkaptuk.

Mindenekelőtt szeretnénk megköszönni Önnek azt, hogy figyelemmel követi Miniszterelnök úr nyilatkozatait, és ezáltal Magyarország Kormányának munkáját is.

Megkeresésével kapcsolatban a Miniszterelnöki Kabinetiroda Levelezési Osztálya az alábbiakról tájékoztatja Önt.

Szeretnénk felhívni a szíves figyelmét arra, hogy a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rend. értelmében Miniszterelnök úr valamennyi egyedi, szakmai, szakigazgatási és hatósági kérdésben az illetékes szervek, illetve szakminisztériumok álláspontjára támaszkodik, így egyéni megkeresések és igények tekintetében elbírálási lehetőséggel sajnos nem rendelkezik.

Tekintettel arra, hogy a közlekedést érintő kérdések a fent hivatkozott kormányrendelet 109. §-a alapján a nemzeti fejlesztési miniszter feladat- és hatáskörébe tartoznak, ezért tisztelettel arra kérjük Önt, hogy segítse Miniszterelnök úr munkáját azzal, hogy a megkeresésével közvetlenül az illetékességgel és hatáskörrel rendelkező Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz fordul az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Cím: 1011 Budapest, Fő u. 44-50.

E-mail: ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu

Ügyfélszolgálat telefonszám: +36-1-795-6766, +36-1-795-3832, +36-1-795-6816

Reméljük, hogy a felelős minisztérium kimerítő válasszal szolgál majd Önnek!

Tisztelettel tájékoztatjuk Önt továbbá arról is, hogy a közmédia által sugárzott tartalmakkal kapcsolatos panaszát a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Közönségszolgálata felé jelezheti az alábbiakban ismertetett elérhetőségeken:

Postacím: 1037 Budapest, Kunigunda útja 64.

Telefonszám: +36 1 795 5050

E-mail: kozonsegszolgalat@mtva.hu

Engedje meg, hogy mind Miniszterelnök úr, mind a magam nevében jó egészséget kívánjak Önnek!



Kobza Csilla osztályvezető asszony megbízásából, üdvözlettel:




Gyimesi Pálma
közkapcsolati referens
Levelezési Osztály
Telefon: 06 (1) 795-5000
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 1-3.
Web: http://www.kormany.hu/hu/miniszterelnoki-kabinetiroda



--------------------


Emlékeztető
Készült a Reális Zöldek Klub delegációjának a Magyar Köztársaság Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hivatalos helyiségében a tárca közlekedésért felelős helyettes államtitkárával, Dr. Kovács Ferenc úrral és munkatársaival folytatott beszélgetésről.
A beszélgetésre 2005. március 9-én a Margit körút 85 szám III. emeleti tárgyalóban került sor.

A Reális Zöldek Klub delegációjának tagjai:
Juhos László, elnök,
Pálos László, a klub külügyekért felelőse,
Dr. Paulus Alajos, a klub tagja, Balázs Béla díjas filmrendező,
Somlóvári László, a MAHART vezérigazgató,
Hadházi Dániel, hajóépítő szakmérnök, hajózási műszaki szakértő

A tárca részéről a beszélgetésen résztvevők:
Dr. Kovács Ferenc, közlekedési helyettes államtitkár,
Marton Tamás, vezető főtanácsos, főosztályvezető-helyettes,
Dr. Hárshegyi Katalin, főosztályvezető helyettes-titkárságvezető

A találkozó megtartását a tárca vezetőjétől Kóka János minisztertől a Klub elnöke Juhos László kérte, több történés, és esemény okán.
Az események közül a legfontosabbak:

1. Elkészült „Megérett az idő a döntésre „ című ötrészes dokumentumfilm első három része. Paulus Alajos, Balázs Béla díjas filmrendező 2003-ban végigkövette a MAHART „Kőszeg” motorosának az útját Dunaújvárostól Rotterdamig. A dokumentumfilm első három részének az utómunkálataihoz a tárca nyújtott anyagi segítséget. A mű feleleveníti a folyó történelmi-és közelmúltját, bemutatja, hogy a megvalósult ezeréves európai álom a Dunát a Rajnával összekötő csatorna, és nem betonteknő, hanem több szakszán már védett vizes élőhely. A film szélesebb körben történő közzététele jelentősen hozzájárulna ahhoz, hogy a közvélemény felfogásában oldódna a Duna-kör népbutításra kitalált jelszava, miszerint a folyók duzzasztása környezeti katasztrófát idéz elő.
2. Szervezetünk tájékozódni kívánt arról, hogy milyen eddig általunk nem ismert, és nyilvánosságra sem hozott tudományos megállapítások alapján állítja a magyar fél, hogy a Duna Budapest feletti szakaszának, a Duna Bizottság által elvárt paraméterek szerinti hajózhatóságát, az 1977 –es Vízlépcső Szerződésben rögzített módtól eltérően képes megoldani.
A MAHART Székházában, 2000–ben megtartott szakmai konferencián a résztvevők a Duna környezetvédelme és a gazdaságosságot tekintve, az eredeti terv szerinti megoldás mellett foglaltak állást.
3. Az Unió támogatja a hazai közlekedési infrastruktúra fejlesztését. Magyarország 110 milliárd forintot kapott a Kohéziós alapokból, autópályára, autóútra, vasútra, míg a leginkább környezetbarát szállítási mód területén, a vízi szállítás területén nincs előrehaladás. A hazai mezőgazdaság versenyképességét nagymértékben hátráltatja a Duna hajózhatóságának korlátja. Ha hazánknak a vízi szállítás európai léptékkel rendelkezésre állna úgy rossz termés esetén, mint a 2003-ban bekövetkezett aszály, a takarmány ára nem szökik az égbe, és nem kell feleslegesen megtizedelni az állatállományt. Jó termés esetén, mint ami 2004-es volt, a többlet egyrészt a nagyobb állatállománnyal feletethető, másrészt igen olcsón kiszállítható az országból. A Duna-kör által befolyásolt magyar politikum 15 éve nem tudott a Duna hajózhatóságát biztosító, a vízlépcsőkkel azonos paraméterekkel rendelkező alternatív megoldást kidolgozni. Az ismert holland javaslat, ahol a vízlépcsők vizsgálata nem szerepelhetett, a nagymarosi keresztgát helyett hosszában betonozná le a Duna medrét. A Reális Zöldek Klub a Duna Budapest feletti szakaszának hajózására a legjobb megoldásnak a vízlépcsőszerződésben 1977-ben elfogadott koncepciót tartja.

4. A tárca átérzi a Duna hajózhatóságának a fontosságát. Lehetőséget teremtett arra, hogy EU forrás terhére pályázatot írjon ki a Duna hajózhatóságának a megvalósítására. A Reális Zöldek Klub archívumában 1972-től dokumentumok állnak rendelkezésre a Dunáról, a folyón történő áruszállításról, hajózásról, amelyek felhasználását a klub lehetővé teszi a pályázat kidolgozása során. A Reális Zöldek Klub technikailag felkészült a hajózási projekt dokumentálására és kéri, hogy lehetősége legyen már a pályázati kiírás szakaszában, a pályázat kiíróval egyezetnie.

5. A múlt év végén, 2004. október 1-én a Rajna, Rhone, Duna és Alpes régió Ipari és Kereskedelmi Kamaráinak Uniója, (Union of European Chambers of Commerce and Industry, UECC) a Duna hajózhatósága érdekében felhívást tett közzé. Az UECC sürgeti a belvízi hajózás feltételeinek javítását a Dunán, Bratislava és a magyar-szerb határ között. A szervezet szerint a belvízi hajózás feltételeit sürgősen javítani kell a Dunán, hogy azok megfeleljenek a Duna Bizottság által előírt követelményeknek. Az UECC mintegy 80 Ipari és Kereskedelmi Kamarát tömörít a Benelux államokból, Franciaországból, Németországból, Svájcból, Ausztriából, Magyarországról, Szlovákiából és Bulgáriából. Ezek a kereskedelmi kamarák megközelítőleg 2.5 millió európai vállalkozást képviselnek. A Pozsony és Budapest szakasz képezi az európai vízi szűk keresztmetszetét. 1977-ben a Gabcsikovó-Nagymaros tervvel kapcsolatban egyezség született ennek a szűk keresztmetszetnek a mielőbbi felszámolására. A Dunának különleges jelentősége van az EU további integrációjában. A tíz ország 2004. május 1-én történt felvétele után, jelentős forgalomnövekedéssel számolhatunk, ami tovább növeli az egyensúlyhiányt a vasúti és közúti szállításban. A belépő országok egy része számára a vízi utak érdemleges alternatívát nyújthat, de ez a körülmény csak akkor használható ki teljes mértékben, ha a Duna hajózhatóságra vonatkozó paraméterei megfelelnek az EU szabványainak. A feladat európai dimenziója miatt a Reális Zöldek Klub az UECC kezdeményezését támogatja.


A beszélgető felek a következőkben állapodtak meg:

1. A felek fontosnak tartják, hogy „A megérett az idő a döntésre” című dokumentum DVD-n kerüljön kiadásra, és abból kapjanak tiszteletpéldányt a Magyar Országgyűlés képviselői, a közélet, a média meghatározó szereplői. „A megérett az idő a döntésre” dokufilmnek DVD kazettán 1000 példányban való kiállítása félmillió forint ráfordítást igényel. A fedezet biztosítását a Klub a tárca vezetőjénél kezdeményezi. A kezdeményezést a Helyettes Államtitkárság támogatja, a tárca vezetőjénél.
2. Ígéret hangzott el, hogy a tárca a Duna hajózhatóságára kiírandó pályázatnak már elkészítési szakaszában, tehát mielőtt a pályázat kiírásra kerül, egyeztet a Reális Zöldek Klub szervezetével.
3. A felek együtt és külön-külön is erőfeszítéseket tesznek, hogy a Magyar Televízió és a Duna Televízió „ A megérett az idő a döntésre” című filmet tűzze a műsorára. Ezen túlmenően a film disz bemutatója ügyében is tesznek lépéseket.
4. A felek egyetértettek a MAHART vezérigazgatója, Somlóvári László javaslatával, hogy a pályázat kiírása széles horizonton – nemcsak a tisztán hajózásra vonatkozó kérdésekre terjedjen ki.
5. Hadházi Dániel a Budapesti és Gazdaságtudományi Egyetem Repülőgépek és Hajók Tanszékének adjunktusa elmondta, hogy az Európai Unió kiemelt fontosságúnak tekinti a belvízi hajózás fejlesztésének a kérdést. Ezt bizonyítja a CREATING PROJEKT, amely a hajóutak műszaki paraméteritől és az árualapoktól kezdve, a logisztikai, a környezetvédelmi, a navigációs és a hajózási műszaki kérdéseken át az európai belvízi hajózás teljes vertikumát lefedi. A projekt kiemelt célja a hajózási közlekedési alrendszer társadalmi hasznosságának elfogadtatása. A tanszék munkacsoportja aktívan részt vesz a projekt a munkájában. Hadházi úr továbbá tájékoztatta a résztvevőket, hogy 2005. június 8-10 között Szegeden kerül megrendezésre a IV. Eurpai Belvízi Hajózási Konferencia, amelynek fővédnöki tisztségét Danali Nedjalkov úr, a Duna Bizottság vezérigazgatója és Jean-Mare úr a Rajnai Hajózás Bizottság titkára mellett Kóka János miniszter is vállalta. A konferencia szlogenje „ Shift to Shipping”, „Forduljunk a hajózás felé”

Az emlékeztetőt összeállította: Juhos László

Az emlékeztetőt kapják: A beszélgetés résztvevői, és
Merényi Miklós, a tárca kommunikációs ügyekért felelőse,
Dr. Erdei György, vízlépcső tárgyalások magyar kormánybiztosa.
Dr. Nádas Péter, a Duna Bizottság főmérnöke,
Dr. Rudi Zoltán, a közszolgálati Magyar Televízió Rt. elnöke,
Dr. Dobos László, a közszolgálati Duna Televízió Rt. elnöke
titkárságának a vezetője,
Széles Sándor, a Szigetközi Polgármesterek Szövetsége elnöke,
Máriakálnok polgármestere,
Janák Emil, a győri vízügy igazgatója,
Dékány András, a FVM komminikációs ügyeiért felelős
főosztályvezető.

Kelt: 2005-03-14-én

Az emlékeztetőben leírtakhoz megjegyzés, vélemény és kiegészítés tehető
az E-mail: rgreen@mail.datanet.hu drótpostán.

Az emlékeztető mellékletét képezi a Reális Zöld valóság című, a Reális Zöldek Klub által alapított környezet politikai kiadvány, 2005. évi tavaszi száma.





Dátum: 2017. October 14. Saturday, 15:14 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Média
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Média:
Zátonyra futott a Dunán Visegrádnál, és Pilismarótnál, magyar vizeken, két német

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Média



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.24 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::