Kedves Kollégák!
Azok részére, akik terjedelmi korlátok miatt nem kapták / kaphatták meg az alábbiakban mellékelt írásomat, ill. azok háttéranyagát tartalmazó dokumentumokat, és előzményeket, utólag mellékelem a Reális Zöldek Klub honlapján is elérhető, és a forrásra való hivatkozással letölthető internet-linkeket:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1728 Közreadva: 2017.12.09. | NFM_Meghívó_Révész Máriusz_Nyaralóhajózás indul a Felső-Tiszán. + mellékletek (zip formátumú tömörítésben, kicsomagolás után megnyithatók!)
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=17 Péteri
László írásai az RZK honlapján. Ezen belül, a fenti témákhoz kapcsolódók:
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1729 2009.07.07.
| Gr. Széchenyi Istvántól, Mosonyi Emilen át, Victor Hugóig. A Duna és a Tisza
hajózhatóságának múltja, jelene és jövője néhány szóban és képekben Duna-, Tisza
hajózhatósága - Múlt-jelen-jövő. A Duna és a Tisza hajózhatóságának múltjával,
jelenével és jövőjével kapcsolatban mellékelek néhány történelmi
dokumentum-kivonatot, és a francia "Croisi Europe"
folyam-, és tengerhajózási cég "Victor Hugo"
kabinos üdülő-, szállodahajójának 2004.
évi dunai-tiszai próbaútjával kapcsolatos dokumentumot,
kommentárral kiegészítve. + mellékletek (zip
formátum, kicsomagolandók)
Péteri László / Megjegyzés: a
fenti írásomat végre megtaláltam az interneten, mert emlékeztem rá,
de az írásaim között nem találtam a nevem alatt! Ha te megtalálod az RZK
honlapon valahol az archívumba, akkor azt tedd be légy szíves az írásaim közé!
Előre is köszönöm!
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=465 Közreadva:
2010.07.12. | Duna-Tisza csatorna. Megvalósulhat-e Hazánkban egy 300 éves álom? +
mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=552 Közreadva:
2010.10.22. | Vízlépcsőket javasol az MTA a Dunán! És ami kimaradt belőle:
Nagymaros! Ami késik, nem múlik! +
mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=599 Közreadva:
2010.11.24. | Adalékok a Duna-Tisza-stratégiához: Wiking Yacht Klub dunai és
tiszai yacht és csónak-kikötőhálózata magánvállalkozásban! +
mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=656 Közreadva:
2011.02.09. | Radikális "Ál-környezetvédők" összehangolt támadása az MTA és a
Kormány ellen a Duna-stratégia ürügyén. 1. rész MTA pro és kontra. +
mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=729 Közreadva:
2011.05.06.| „Navigare necesse est, ...!” Aki „haló poraiból feltámasztotta” a
tiszai személyhajózást! Kiss László, a 80 éves, vasutasból lett, „tiszteletbeli
hajós-kapitány”! + mellékletek (zip
formátum, kicsomagolandók) ?
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1171 Közre-adva:
2012.09.03. | Szigetköz-Öreg-Duna-Mosoni-Duna rehabilitációjával
kapcsolatos "Duna-Körös-Chartás" "Reflex"-ek a WWF Magyarország támogatásával a
Szigetköziek ellen! 1. rész. +
mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1174 Közre-adva:
2012.09.04. | Szigetköz-Öreg-Duna-Mosoni-Duna rehabilitációjával
kapcsolatos "Duna-Körös-Chartás" "Reflex"-ek a WWF Magyarország támogatásával a
Szigetköziek ellen! 2. rész. Szigetköziek csattanós válasza. +
mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1198 Közre-adva:
2012.10.22. | Magyar Duna-Tisza Stratégia? - Magyar Demokrata c. hetilap
2010.11.17-i melléklete. + mellékletek (zip
formátum, kicsomagolandók)
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1281 Közre-adva:
2013.02.28. | Tisza nemzetközi hajóúttá nyilvánítása. Válaszlevél prof. Edita
Stojic-Karanovic elnökasszonynak, „Dunai Együttműködés Nemzetközi Tudományos
Fórum” / Belgrád. + mellékletek (zip
formátum, kicsomagolandók)
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1304 Közre-adva:
2013.04.27. | Ős-Dráva Program a kihelyezett kormányülésen. Előzmények, és ami
kimaradt belőle: a Dráva vízkormányzása, hajózás, vízenergia, stb.! Miért? +
mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók) + alábbi vágatlan videó-felvétel /
Orbán Viktor vezette kormányülésről: http://www.youtube.com/watch?v=FztpkG6kBXs&feature=player_embedded 1:16:12
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1305 Közre-adva:
2013.04.28. | 2103.04.25. Ős-Dráva Program a kihelyezett kormányülésen. 2. rész.
Előzmények, és ami kimaradt belőle: a Dráva vízkormányzása, hajózás, vízener-gia,
stb.! Miért? + mellékletek (zip formátum,
kicsomagolandók)
Péteri László
- http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1596 Közre-adva:
2015.11.17. | Ős-Dráva program - Cún-Szaporcai holtág vízpótlása. Előzmények és
helyzetkép. Egy kormányprogram megvalósításának előzetes "tesztje". +
mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László
Kellemes hétvégét kíván, Ádvent második vasárnapján,
Baráti üdvözlettel:
Péteri László
Utóirat:
- Érdemes a "CroisiEurope" francia folyam-, és tengerhajózási cég legkisebb, "Victor Hugo" kabinos szállodahajójának 2004. évi dunai-tiszai "próbaútjának" tapasztalatait tanulmányozni, és levonni a szükséges tanulságokat. (hajózási-, kikötési nehézségek, rendkívül alacsony, ill. magas vízállás, infrastrukturális hiányosságok, stb. lásd: mellékelt fotók) Ezúton is köszönetet mondok utólag is, Robert Weinberger kapitány, a próbaút parancsnokának, és Fejes Lőrinc, a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság Kiskörei Szakaszmérnökség vezetőjének, a rendelkezésre bocsájtott fényképekért, amelyek jól illusztrálják a leírt nehézségeket, és azok leküzdését is!
- Egyúttal, hálával emlékezhetünk neves elődeinkre, vízügyi szakembereinkre, akik a Tisza-szabályozás, a Tiszalöki-, és a Kiskörei Vízlépcső, a "Tisza-tó", valamint a Körös-völgyi vízpótló-rendszer, ill. a vízkormányzás lehetőségének megvalósításában elévülhetetlen érdemeket szereztek, még akkor is, ha munkájukat - ennek ellenére - egyes "ál-környezetvédők" igaztalan vádakkal illették, és illetik még napjainkban is! (Széchenyi István, Vásárhelyi Pál, Mosonyi Emil, ill. a 2000. évi tiszai cianid-, és nehézfém-szennyezés okozta katasztrófa kárainak jelentős enyhítése, stb.)
- De ne felejtkezzünk el, az elődeink által elkezdett, de az utódok által félbehagyott, és nagyon hiányzó beruházásokról, ill. azok - nemzeti-, nemzetgazdasági érdekből, korszerűsített formában történő - mielőbbi befejezésének szükségességéről sem, elsősorban a jövő generáció, gyermekeink, unokáink érdekében! (Csongrádi Vízlépcső, Duna-Tisza csatorna, Duna-Tisza-közi Homokhátság vízpótlása, stb.)
Ideje lenne szakítani azzal a hibás gyakorlattal, hogy az ország korlátozott lehetőségei ellenére, a még meglevő hazai adottságaink, lehetőségeink egy jelentős részét képező, és 95%-ban külföldről, a Duna, a Tisza és a Dráva vízgyűjtőjén érkező vízvagyont képező vízkészletet, vízenergiát hagyjuk hasznosítatlanul, sőt esetenként jelentős károkat okozva, "átrohanni" az országon!