Reális Zöld Valóság
Reális Zöldek Klub internetes újság ( Nyilvántartásba vétel - Országgyűlési tudósítások)
  Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hírküldés
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Támogatók
· Vélemények
· Tartalom
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Linkcsere

ReálZöldek logo


Link elérhető
http://realzoldek.hu/
zoldlogo150.gif


Link elérhető
http://realzoldek.hu/
rgszold.jpg


 
Kapcsolódás

Honlapunk kódja

 
Történelmi
Évfordulók
1989
1989. április 22-én került sor az első kerekasztal tárgyalásokra, amelyen az ellenzék képviseletében Sólyom László és Tölgyessy Péter fejtette ki a tárgyalási koncepciót. 1991
1991. április 22-én Budapesten Mádl Ferenc tárcanélküli miniszter, Vladimir Meciar szlovák kormányfővel folytatott megbeszélést a Bős –Nagymarosi Vízlépcsőrendszerrel kapcsolatos vitás kérdések rendezéséről. Részlet a magyar állásfoglalásból: A magyar fél a tárgyaláson felajánlotta tapasztalatainak átadását az energiagondokkal küszködő cseh és szlovák félnek. A százhalombattai olajfinomító hulladékhőjének bázisán épülő, kombinált ciklusú gőz-gáz turbinás erőmühöz hasonló (ez a nagymarosi vízlépcső tervezett energiatermelésével egyenlő mennyiségű villamos energiát fog biztosítani) tervezhető a pozsonyi Slovnaft jelenleg nem kihasznált hőtermelésének a hasznosítására.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Dr. Szabadi Béla blogja
"Kiszorított véleményem"
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Észrevételem Czerván György államtitkár úr ...
MédiaFrom: Közönségszolgálat [mailto:kozonsegszolgalat@mtva.hu]
Sent: Friday, January 12, 2018 12:17 PM
To: Juhos Laszlo
Subject: RE: ÉSZREVÉTEL

Tisztelt Juhos Úr!


Köszönjük észrevételét!

Tisztelettel:

MTVA Közönségszolgálat



From: Juhos Laszlo [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Friday, January 12, 2018 8:03 AM
To: Közönségszolgálat; 180perc
Cc: Dobos Menyhért; erika.bodi@fm.gov.hu; nemeth.v@fm.gov.hu
Subject: ÉSZREVÉTEL [Caution: Message contains Suspicious URL content]



Tisztelt KÖZÖNSÉGSZOLGÁLAT!

Észrevételem Czerván György államtitkár úr, 2018. január 12. Kossuth Rádió, 180 perc műsorszolgáltatásában való megszólásához kapcsolódik.

A magyar mezőgazdaság versenyképességét leginkább a földművelésügyi tárca hátráltatja.

Ezt a tényt, Orbán Viktor miniszterelnök úr már felismerte, sajnos a 180 perc szerkesztősége még nem, holott az Antall kormány már negyed évszázada felismerte.

Kedves figyelmükbe ajánlom az alábbi üzenetváltásokat, a reális zöldek és a Magyar Agrár Kamara között sorra került üzenetváltást.

Tisztelettel: Juhos László, reális zöldek elnöke



From: Juhos Laszlo [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Thursday, January 11, 2018 4:04 AM
To: 'ugyfelszolgalat@NAK.HU'
Subject: RE: FW: Reális Zöldek, 2008-ban a magyar mezőgazdaságró



Jakab Réka Mária úrhölgy

ügyfélszolgálati munkatárs

Köszönöm a megtisztelő válaszát.

Emlékeztetek arra, hogy nem elegendő az öntözés kérdését előmozdítani.

A gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a „landlocked” jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe „bezárt” országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja a világpiacra juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a „bezárt” ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.

A REÁLIS ZÖLDEK KLUB támogatja a Kormánynak a magyar gazdaság Európán kívüli térségek felé való nyitásának szándékát.

Orbán Viktor miniszterelnök úrnak felhívtuk a figyelmét, hogy a folyami hajózás – amelyet a reális zöldek magyar sorskérdésnek tartanak - feltétele a keleti nyitás politika sikerének.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda megköszönte a felhívásunkat és utalt arra a tényre, hogy a „kormány asztalára” a hajózás kérdéskörében a tárcák előterjesztése kerül. Mi tesszük hozzá szakmailag dilettáns javaslatokat tartalmazó előterjesztése.

A folyami hajózás fontosságára felhívtuk Fazekas Sándor miniszter úr figyelmét is.

A Miniszter úr a felhívásunkra válaszolt.

A Miniszter úr válasza megegyező Sólyom László köztársasági elnök véleményével.

A hajózási vállalkozók „faragják”, Sólyom László volt köztárasági elnökhöz úgy gondolja, hogy a hajók méretét kell a Dunához igazítani.



„Ha már egyszer megadatott nekünk, használjuk is ezt a csodálatos kék szalagot. Ha sikerül bekötnünk a Dunát a Rajna - Majna hajózási hálózatba, akkor a tengeri kikötőkbe beérkező áru olcsóbb és környezetkímélőbb úton tud majd eljutni célállomására." (Tasó László, államtitkár; Épülő Magyarország)

V. Németh Zsolt, államtitkár nem így gondolja. Az Államtitkár véleménye egybecsengő a minisztere véleményével. .

Emlékeztetek Antall kormány vélekedésére.

Az Antall kormány programjában a Duna hajózhatóságáról a következő áll: „A Duna-menti népek közötti szoros együttműködés szükségét a magyar politika nagyjai a történelem során ismételten felvetették. Magyarország földrajzi fekvése miatt is központi szerepet játszhat a Duna-térség országai, népei közötti együttműködés – eddigiekben részben szándékosan figyelmen kívül hagyott, részben az európai kettéosztottság miatt korábban meg nem valósított – előmozdításban. Budapest, jelenleg is székhelye a Duna Bizottságnak, mely 1992. áprilisában tartotta legutóbbi 50. ülésszakát. Ennek napirendjén a Szovjetunió és Jugoszlávia felbomlásának a Duna –menti együttműködésre való kihatásai, az utódköztársaságok tagsági helyzete, valamint a tagságot eddig nem kapott Németország bekapcsolódása szerepelt. A Duna – mint fontos európai összekötő kapocs jelentősége – tovább növekszik a Duna –Majna –Rajna csatorna 1992. szeptemberre várható megnyitása révén. Magyarország alapvető érdeke, hogy aktív és kezdeményező szerepet játsszék a dunai együttműködés további szervezésében és fejlesztésében.”



Az ENSZ-EGB Folyamhajózási Bizottsága 1992. március 12-én hozott 30. számon határozatot a Duna hajózhatóságáról.

A Bizottság 30. sz. határozata értelmében a Duna magyarországi szakasza Szap (a bősi alvízcsatorna torkolata) és Budapest között VI/B, míg Budapest és a déli országhatár között VI/C kategóriájú nemzetközi jelentőségű víziút. E szakasznak a következő követelményeket kell kielégítenie: A Duna Bizottsági (DB) kisvízhez képest legalább 25 dm merülést lehetővé tevő vízmélység és a szabványos méretű ún. E. III úszóegység, illetve annak kötelékei 24 órás, kétirányú forgalmát lehetővé tevő 120m fenékszélesség. Az ilyen (önjáró, vagy vontatott) úszóegység 110m hosszú, 11.4m széles, teherbírása 25 dm merülés esetén 1500, 40 dm merülés esetén 3000 tonna. Európa vízi útjain (az EU VII. korridorján, a transzkontinentális vízi úton is) a hajózsilipek ezekre a méretekre vannak kiépítve.

A határozatot az Európai Közlekedési Miniszterek Konferenciája (Conférence Européen des Ministres de Transport) 1994-ben jóváhagyta. A fenti paraméterek alkalmazását Magyarországon a „A nemzetközi vízi utakról szóló EU megállapodás kihirdetése” 151/2000.(IX.14.) Korm. és a 17/2002.(III.7.) KöViM sz. rendeletekkel kötelezővé tette.
A 378 km hosszú magyar Dunán a több mint 50 hajózási akadály (gázló, szűkület) fele (28) a 170 km hosszú Szap - Budapest szakaszon található, ahol gyakorlatilag folytonos, 5 – 20 km között változó, összesen mintegy 40 km hosszú sorozatot alkotnak.
A folyamszabályozás hagyományos műtárgyai (sarkantyúk, párhuzamművek, kotrás, stb.) a meder – ha nem is „kibetonozását”, de – „kikövezését” eredményeznék. Ezek a beavatkozások a hajózási viszonyokat a nagyszabású (és igen költséges építési és folyamatos fenntartási) vízépítési munkák ellenére is csak korlátozottan javítanák.
A műtárgyak legkárosabb következménye, hogy nem szűntetik meg a meder folytatódó mélyülését, ami a vízi környezet állapotát már jelenleg is veszélyezteti. A mellékágak fenékszintje alá mélyülő főmederből az ágakba a nyári-őszi kisvizes időszakokban nem jut víz, a „vizes élőhelyek” kiszáradnak, amit a Gemenci ártér elöntési gyakoriságának drámai csökkenése is jelez, a parti szűrésű vízbázisok hozama csökken és vízminőségük romlik. Az ipari vízkivételek igénye (pl. a paksi erőmű hűtővízellátása) kisvizek idején csak különleges beavatkozásokkal elégíthető ki.

Az AKADÉMIA Budapest alatt a adonyi és fajszi vízlépcsők megépítését javasolja.



Közbenjárását kérem, hogy a reális zöldek civil szervezete és a Agrár Kamara között párbeszédre kerüljön sor



Tisztelettel: Juhos László, elnök



From: ugyfelszolgalat@NAK.HU [mailto:ugyfelszolgalat@NAK.HU]
Sent: Wednesday, January 10, 2018 1:30 PM
To: juhos.laszlo@chello.hu
Subject: RE: FW: Reális Zöldek, 2008-ban a magyar mezőgazdaságró



Iktatószám: TAG-00009104-2/2018

Tisztelt Juhos László!



Köszönjük, hogy figyelmünkbe ajánlta az Ön által 2008-as évben tartott előadás tartalmát.

A Kamara a 2017-es évben megkezdte a vízigény-felmérést az öntözéses gazdálkodás lehetséges területeihez, a vízgyűjtő rendszerekben rendelkezésre álló vízkészletekhez és a tényleges öntözési igényekhez tervezzük kialakítani.



Üdvözlettel:

Jakab Réka Mária

ügyfélszolgálati munkatárs





Eredeti szöveg

Feladó:

Juhos Laszlo

Címzett:

ugyfelszolgalat@nak.hu

CC:

mageosz@mageosz.hu ;'Lázár János dr.' ;gabonaternesztok@gabonatermesztok.h ;BenekF@otpbank.hu ;lentner.csaba@uni-nke.hu ;'Bíró Koppány Ajtony'

Elküldve:

17.12.20 15:18:34

Tárgy:

FW: Reális Zöldek, 2008-ban a magyar mezőgazdaságró


TÁJÉKOZTATÁS



From: Juhos Laszlo [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Wednesday, December 20, 2017 2:52 PM
To: 'miniszterelnok@mk.gov.hu'
Subject: Reális Zöldek, 2008-ban a magyar mezőgazdaságró



Orbán Viktor úr

miniszterelnök



Tisztelt Miniszterelnök úr!



Miniszterelnök úr kedves figyelmébe ajánlom, hogy mit mondtam 2008 -ban a
magyar mezőgazdaságról:



http://realiszoldtv.hu/2011/09/28/juhos-laszlo-a-realis-zoldek-elnoke-2008-ban-a-mezogazdasagrol/




Budapest, 2017. december 20.



Tisztelettel: Juhos László, reális zöldek elnöke





Dátum: 2018. January 13. Saturday, 10:10 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Média
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Média:
Zátonyra futott a Dunán Visegrádnál, és Pilismarótnál, magyar vizeken, két német

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Média



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.11 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::