2010.02.15. Duna hajózhatósága II. TEN-T projekt bemutatása és szakmai vitája
Dátum: 2010. February 17. Wednesday, 22:06
Rovat: Vízügyek


Kedves Kollégák!

2010.02.15-i, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség / NFÜ megbízásából, Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ / KKK főigazgatójának, Kerékgyártó Attila úrnak a meghívása alapján vettünk részt a Duna hajózhatóságával kapcsolatos, a VITUKI irányításával készült projekt bemutatásán és szakmai konzultációján. A meghívó a projekt sikeres megvalósítása érdekében kérte a meghívottak szakmai véleményét és javaslatait, jelezve azt is , hogy megjelenésü(n)kre feltétlenül számítanak.


Korábbi cikkemben már jeleztem, hogy a bemutatás azzal kezdődött, hogy a videófelvételt a KKK képviselői annak ellenére megtiltották, hogy a jelenlévők nagy része, és a projekt előadója - dr. Mayer István úr, a VITUKI igazgatója - is hozzájárult a videó-felvétel elkészítéséhez, ill. annak az internetre történő feltételéhez.

Ennek ellenére a KKK a videófelvétel készítését a szakmai vitáról nem engedélyezte, annak megkezdésekor az operatőröknek el kellett hagyni a termet!

A szakmai konzultációkon elhangzottak közül csak néhány alapvető észrevételt emelek ki:

- a tervezői megbízás a duzzasztásos változat vizsgálatát eleve kizárta!?
- a Duna hazai szakaszán a hajózhatóság vizsgálatát 2 részre osztották! Szap-Szob, ill. Szob-Déli országhatár!
- a Szap-Szob közötti Duna-szakasz vizsgálatát a Magyar-Szlovák Kormányközi tárgyalások keretében, de külön-külön, a magyar, és szlovák fél készíti!?

A tervező - a kérdésekre adott válaszában elismerte - hogy a bemutatott projekt még nincs kész, ill. nem hibátlan, és sok hátránnyal jár, valamint, hogy még most dolgoznak annak vizsgálatán, hogy a projekt, hogy illeszkedik, vagy illeszthető az Európai Duna Stratégiához?

A hajózás képviselői jelezték, hogy "fél-oldalas" (külön magyar és külön szlovák parti!) folyamszabályozás nincs!

A fentiekről szóló tudósításunkat, és a sajtó számára nem nyilvános, prezentáció utáni riportunkat, Horváth Miklós úrral, a Magyar Logisztikai Klaszter / MLK képviselőjével, a mellékelt linkre kattintva tekinthetik meg!

Mayer István úr jóvoltából, vetített képes előadásának néhány, alapvető dokumentumot tartalmazó diáját is mellékelem.


2010.02.15. KKK. Duna hajózhatósága II." EU-TEN-T projekt Reális Zöldek Klub. Nagy László. 10:30



A fenti tárgyra vonatkozóan, hozzászólásomban felhívtam a figyelmet, és szó-szerint idéztem, az Országos Környezetvédelmi Tanács - mint a Kormány tanácsadó, véleményező szerve - állásfoglalásának vonatkozó részeit (lásd: korábbi cikkem!), amelyben az OKT felhívja a Kormány figyelmét, az eleve a duzzasztás kizárásával készíttetett projekt - vízlépcsős megoldással szembeni - lényegesen magasabb fenntartási-, üzemeltetési költségeire!



Megjegyezzük, hogy az EU csak a beruházási-, fejlesztési költségekhez járul hozzá, a későbbi fenntartás összes, és folyamatos költsége Magyarországot, a magyar adófizetőket terheli!



Most talán még mindig nem késő ezen a "kis apróságon" elgondolkozni a politikai döntéshozóknak!


Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

2010-02-15-KKK-Duna-hajózhatósága-Meghívó[1]EU-TEN-T

H-Duna hajózhatósága-2005-2007-2009-2011-címlap

H-Duna hajózhatósága-2005-2007-címlap

H-Duna hajózhatósága-2009-2011-címlap

H-Duna hajózhatósága-RMD-szűk-keresztmetszet-térkép

H-Duna hajózhatósága-RMD-szűk-keresztmetszet-térkép1

H-Duna hajózhatósága-tanulmányok-munkafázisok







A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1427