Állásfoglalás
Dátum: 2010. April 21. Wednesday, 09:04
Rovat: Zöld ügyek


A Duna magyarországi szakasza hajózhatóságának javításával kapcsolatos elképzelésekről
(kivonat)


„18) A Kormány figyelmét fel kell hívni arra, hogy:


• a Duna medre tovább fog mélyülni és így
• a tervezett megoldásokat nehéz és költséges lesz fenntartani (ennek számszerű értékhatárait és várható időbeli alakulását is meg kell adni a Kormány számára),
• a műszakilag hosszú-távon fenntartható megoldás a vízlépcső lenne, de arról, hogy ez megvalósítható-e, csak a Víz Keretirányelv 4. cikkének előírásai alapján végzett vizsgálattal lehetne meggyőződni.

19) Kezdeményezni kell, hogy a Kormány tegyen lépéseket annak érdekében, hogy a tervezett beavatkozások beruházási, környezeti és évi fenntartási költségeit a használat arányában az EU költségvetéséből vagy a hajóutat használó országok finanszírozzák, mert egyébként a költségek Magyarország számára az EU terminológiája szerint „aránytalanul magasak” lesznek. A Kormányt az előbbieket alátámasztó adatokról is tájékoztatni kell, valamint arról a tényről, hogy a várható tranzitforgalomhoz viszonyítva, a hazai vízúton történő szállítási volumen nem lesz számottevő. Ettől függetlenül, tekintettel arra, hogy a Duna fontos nemzetközi vízi-út, és arra is, hogy a hajózhatóság feltételeinek javítását az EU közlekedésfejlesztési politikája is fontos célkitűzésnek tartja, a Duna hajózhatósági feltételeinek javítását az OKT is támogatja.

Budapest, 2009. november 16.”







A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1578