A Duna hajózhatóságának ügye
Dátum: 2010. October 18. Monday, 12:54
Rovat: Média


Kedves Kollégák!

Köszönettel vettem a 2010.10.20-i, a "Jövő nemzedékek országgyűlési biztosa" által kezdeményezett, "A Duna ökológiai szolgáltatásai" c. műhelykonferencia kapcsán, a "Duna hajózhatóságának ügyé"-ben (?) tartandó sajtótájékoztatóról szóló tájékoztatást.



A konferencia előzetes programja, a témák sorrendje és arányai, valamint a felkért előadók névsora - egy-két kivételtől eltekintve - előre vetíti a végeredményt, és az országgyűlési biztos ajánlását is!

A konferencia elég egyoldalúan az "ökológia"-jegyében zajlik, míg a sajtótájékoztató állítólag a "hajózhatóság"-ról fog szólni! (véletlenül, nem annak megakadályozásáról?)

Érdekes párosítás!

Nem egyértelmű az sem, hogy mit, ill. kit értenek "szakma" alatt?

Kiváncsian várom a konferencia szünetében tartandó sajtótájékoztatón, az országgyűlési biztos frissen elkészített "Állásfoglalás"-át, ill. a "közeljövőben megjelenő, Biztosi Állásfoglalás"-t! ? (gr. Széchenyi István halálának 150., és dr. Mosonyi Emil professzor születésének 100. évfordulója évében!)

A fotókiállítás anyagának előzetes ismerete nélkül megjósolható, hogy nem lesznek dunai haváriákról (pl. Kelheim, Würzburg, Tatabánya, MAHART PassNave hajójának elsüllyedése, a Lágymányosi-híd, a Dunaföldvári-híd térségi sorozatos zátonyra-futások, stb.), a Budapest - Római-parti, alsó-rakparti árvízekről, a "C" variáns - mint "papírtigris" - üzembe helyezése után a fejlődésnek indult dunai nemzetközi yachtturizmus és yachtkikötő-hálózat drasztikus visszaeséséről, ill. csődbe meneteléről, a Nemzetközi Duna Túrákról / a TID hazai szakaszán résztvevők számának visszaeséséről, stb. szóló tudósítások!

Korábbi irásainkban - évek óta, nemzeti-, nemzetgazdasági érdekből - sürgettük és sürgetjük a jövőben is, a Duna és a Tisza ügyében az összes érdekelt fél bevonásával, érdemi-, "tabuk nélküli", szakmai "párbeszéd-sorozat" kezdeményezését.

Az MTA különböző Osztályai, az Egyetemek különböző Tanszékei, a tervezők, kutatók, kivitelezők, beruházók, üzemeltetők (vízgazdálkodás, közlekedés, árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-védelem, vízenergia többcélú hasznosítása, terület-, vidékfejlesztés, mezőgazdasági öntözés, hajózás, vízi-, vízparti-, kerékpáros-, öko-, kulturális-, örökség-turizmus, stb.) között - nemzetközi tapasztalatok figyelmebe vételével történő - párbeszéddel kellene kezdődnie e sorozatnak, mielőtt "laikus" vélemények, és "pre-koncepció" alapján végleges állásfoglalás kialakítására kerülne sor!

Magyarország felzárkózását Európához - és nem elzárkózását - változatlanul az alapvető szemlélet-, paradigma-/para-"dogma"-váltás, és 3 alapvető probléma megoldása segíthetné:

- integrált-, hosszú-, közép-, és rövid-távú, iteratív, ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezés
- komplex fejlesztés és finanszírozás (EU+hazai társfinanszírozás)
- többcélú, komplex hasznosítás


Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Képek:






A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1869