Duna-stratégia! Dunai Vízlépcsők / Vízerőművek a Duna ausztriai szakaszán
Dátum: 2010. November 15. Monday, 10:14
Rovat: Vízügyek


Duna-stratégia! Dunai Vízlépcsők / Vízerőművek a Duna ausztriai szakaszán. Térkép, tervek, adatok, fényképek kommentár nélkül! + pps diabmutató, a nyugdíjasok fohásza

Kedves Kollégák!

Az Európai Duna Régió Stratégiához / EDRS-hez adalékként, tájékoztatásul mellékelem a Duna ausztriai szakaszán felépült Vízlépcsők / Vízerőművek, duzzasztók, hajózsilipek telepítési helyeit, adatait, terveit, fényképeit bemutató dokumentumot, kiegészítve a mellékfolyókon kialakított kisebb, de 5 MW-nél nagyobb létesítmények áttekintő térképével.


Egyetlen megjegyzés kívánkozik csak a fentiekhez:

- Ausztria ugyanúgy EU-tag, mint Magyarország, ugyanaz az EU Víz Keretirányelv / VKI és Vízgyűjtőgazdálkodási Terv / VGT, valamint Stratégiai Környezeti Hatásvizsgálat / SKV készítési kötelezettségek, Natura 2000-es területek védelmi kötelezettségek, a Duna Bizottságban / DB - a belgrádi Egyezményben, a Duna hajózhatóságának biztosítására - vállalt kötelezettségek, az ENSZ-EGB, az ICPDR és az ICPSR "Közös Nyilatkozat"-ban, az EU TEN-T-ben, a NAIADES Programban vállaltak, stb. vonatkoznak Ausztriára, mint Magyarországra!
- Európában és Ausztriában a vízenergiát - ellentétben a magyar gyakorlattal! - tiszta-, megújuló, "környezetbarát" energiának tartják, és már a "klímaváltozás divattá válása előtt" is, mindent megtettek, költséget, fáradtságot nem kímélve, a vízek visszatartása érdekében, a környezet-, és természetvédelmi szempontok figyelembe vételével! (lásd: mellékelt fotók!)
- Az európai-, és az ausztriai közlekedési stratégiában a "környezetbarát" közlekedési-, szállítási módok között a vasúti-közlekedés mellett a vízi-közlekedés / szállítás / hajózás, logisztika, korszerű, navigációs rendszerek és kombinált közlekedés / szállítás már régóta a prioritások között szerepel! (Csak a Duna mentén - a németekkel közösen létesített és üzemeltetett, Jochenstein-i Vízlépcsővel, és a Nagymarosi Vízlépcsőre vonatkozó államközi szerződés felbontása után, az oda megtervezett és legyártott "Kaplan" turbinákkal működő, Freudenau-i Vízlépcsővel együtt - összesen 10 vízlépcső / vízerőmű üzemel, és termeli a tiszta, megújuló, olcsó, környezetbarát vízenergiát!)

- Lehet, hogy Ausztria (lásd: Bécs és a Wachau) másképp értelmezi a fentieket, vagy Magyarország értelmezi félre a fentiekben foglaltakat? (Lásd: Budapest és a Dunakanyar!) Nálunk mikor válik gyakorlattá - az általunk régóta szorgalmazott - az integrált ágazati-, területi-, hálózati tervezés, komplex fejlesztés és finanszírozás, valamint a többcélú hasznosítás? (árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-, szennyezések elleni védelem, hajózás, vízi-, vízparti-, kerékpáros-, öko-, falusi-, kulturális-, örökség-turizmus, terület-, és vidékfejlesztés, munkahelyteremtés, foglalkoztatás, bor-, gasztronómiai-, rendezvény-turizmus, stb.)

Korábbi kérdéseinket kiegészítve a fentiekkel, kiváncsian várjuk a politikai döntéshozók konkrét, érdemi válaszait és érveit a többi Duna-menti országétól eltérő, "hivatalos magyar álláspont"-ra vonatkozóan!

Kellemes hétvégét kíván,

Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033


ui.
A fentiekhez utószóként, mellékelem a képes, zenés magyarázatot, nyugdíjas társaim nevében is, amelyet ebben a pillanatban Kiss László barátomtól (aki vasutasból lett Tiszacsegei hajós / idegenvezető, az utazás, a táj, a Tisza, a víz megszállotja!) kaptam, és a képek alatti szövegek nagy része összhangban van a mi mondanivalóinkkal is!

Nyugdíjasok fohásza - pps diabemutató

Dokumentumok és képek:






A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1924