Tényleg alaptalan az öröm a Duna-stratégia fölött!
Dátum: 2011. November 25. Friday, 10:28
Rovat: Vízügyek


Tényleg alaptalan az öröm a Duna-stratégia fölött! Budapestnél a Dunából már kibukkant az "Ínség-szikla"! Nem jó előjel!

Kedves Kollégák!


Tényleg alaptalan az öröm a Duna-stratégia fölött!

Ez az első eset, hogy a WWF Magyarország megbízott igazgatójának mellékelt véleményét tartalmazó cikk címével teljesen egyet tudunk érteni!

Az már egy teljesen más kérdés, hogy a fenti állítás indokló, érvelő részével - egy-két megállapítás kivételével - nem érthetünk egyet, tekintettel arra, hogy azok igazság-tartalma erősen vitatható!

Ennek alátámasztására mellékeljük - tegnapi irásunk kiegészítéseként - a cikkhez fűzött észrevételeinket, ill. azokat a hazai és nemzetközi dokumentumokat, amelyek cáfolják a cikk szerzőjének állításait!

Nevezetesen:

"Megjegyzéseink a fenti cikkben foglalt, Figeczky Gábor, a WWF-H megbízott igazgatója által képviselt állásponttal kapcsolatban:

Egyetértünk azzal a megállapítással, hogy alaptalan az öröm a Duna-stratégia fölött, de teljesen más érvek és szempontok, valamint hazai és nemzetközi dokumentumok alapján.
Nevezetesen:
- A dunai hajózás és a kikötőhálózat fejlesztése – nem önmagában és nem öncélúan, hanem az egységes európai belvízi hajózóút-hálózat részeként, de az árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-, vízszennyezés elleni védelem, a klímaváltozáshoz történő alkalmazkodás, a vízenergia többcélú hasznosítása, mezőgazdasági-, ökológiai vízigények kielégítése, a vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmus, a terület-, és vidék-, valamint a falusi-turizmus fejleszthetősége, stb. miatt – összeurópai érdek, amelyre vonatkozóan nemzetközi egyezmények, szerződések, irányelvek, ajánlások, stb. vannak hatályban! (lásd: Nemzetközi Duna Bizottság / Belgrádi Egyezmény, AGN Egyezmény, NAIADES, WANDA, RIS, EU-VKI, stb. Ezek teljesen egyértelműen rögzítik a DB tagországok és az EU által vállalt hajózóút-paraméterek biztosítását, a vízminőséggel, vízgyűjtő-gazdálkodással kapcsolatos követelményeket, stb. ezen a nemzetközi víziúton!).
- Németországra történő utalás nem helytálló, tekintettel arra, hogy a korábbi – a duzzasztást, vízlépcső-építést tiltó, 2002. évi bajor törvényt, 2006-ban hatályon kívül helyezték, amelynek alapján a „C/C280„ variáns kidolgozása folyamatban van! Lásd: www.realzoldek.hu honlapon is megtekinthető videók + dr. Ijjas István professzor emeritus 2009.01.29-i előadásának kivonata / N. Rimscha:

http://www.donauforum.de/videos_donauausbau.php
D - Straubing-Vilshofen C280 variáns – videó
1. rész. 4:30
Donauausbau Straubing-Vilshofen
Variante C/C280 Die Stützschwelle bei Aicha
Länge 4 Minuten, 30 Sekunden
2. rész. 6:40

- Magyarországon csak azok vitatják a Dunai hajózás paramétereit, akik nem ismerik, vagy nem akarják tudomásul venni a Nemzetközi Duna Bizottságban vállalt kötelezettségeinket! (lásd: Fülöp Sándor, a Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosának / JNOB jelentése, amely azonban jogilag sem helytálló, de a radikális „Zöld” mozgalmaknak mechanikus, ellenőrzés nélküli hivatkozási alapot szolgáltatott, és szolgáltat még napjainkban is!)
- Egyetértünk azzal a megállapítással, hogy az Európai Duna Régió Stratégiát / EDRS-t úgy fogadták el a soros magyar EU-elnökség idején, hogy – az általános elvi jellegű megállapításokon, a prioritások és felelősök kijelölésén kívül - semmilyen konkrétumot nem tartalmazott, a prioritások közötti ellentmondások (pl. vízi-közlekedés – környezetvédelem, vízminőség, stb.) feloldására még kísérletet sem tettek! (Ezeket annak idején élőszóban, írásban is folyamatosan kifogásoltuk! Akit részleteiben is érdekel, az a www.realzoldek.hu honlapon a vonatkozó dokumentumokat megtekintheti, ellenőrizheti, és felhasználhatja.)
- A flotta-fejlesztés, a vízállás előrejelző rendszerek fejlesztésének, a hajóút kitűzés modernizálásának, a kikötői infrastruktúra fejlesztésének szükségességével természetesen egyetértünk
- Egyetértünk azzal a megállapítással is, hogy „Érjük el, hogy az Unió ne csak az infrastrukturális feltételek javítására adjon támogatást, hanem a piacok fejlesztésére, a flottamodernizációra, a munkahelyteremtésre és a képzésre, szemléletformálásra is!”!
- De nem értünk egyet azzal, hogy Magyarország ezt „…hajóút-paraméterek helyett, …” valósítsa meg!

Budapest, 2011. november 22.

Péteri László"

http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/11/22/18/Duna_TV_Hirado_2011_november_22_18_00.aspx 0:00-21:20-23:18
2011.11.22. Duna TV Híradó. Kibukkant az Ínségszikla Budapestnél. Szalma Botond MAHOSZ elnök a hajózási problémákról. (21:20-23:18)


Dokumentumok és képek:






A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2482