Valótlanságot állított a Budapesti Közlekedési Központ
Dátum: 2012. September 14. Friday, 09:52
Rovat: Média


Vitézy Dávid csapata hazudott!

Valótlanságot állított a Budapesti Közlekedési Központ! A Központ által közzétett valótlan állításnak az INDEX portál adott nyilvánosságot.

Valójában Budapest térségében a Bős térségében történt események következtében a Duna vízszintje nem hogy csökkent volna, hanem kismértékben emelkedett. Bős térségében történt eseményekről Ilka Alfréd a bősi vízlépcső igazgatója tájékoztatta a reális zöldek és a történtekről a KISALFÖLD számolt be hitelesen.

----------------------------------------------------

A bősi zsilip hibája miatt akadozik a budapesti hajóközlekedés

2012.09.12. 23:17 - Index

A bősi zsilip meghibásodása miatt több kikötőben nem tudnak megállni a BKV hajójáratai, írja közleményében a Budapesti Közlekedési Központ. Tájékoztatásuk szerint szeptember 11-én egy uszály rongálta meg a vízlépcső egyik zsilipjét, amit a javítás idejére le kellett zárni. Így viszont víz se jut a Dunába, emiatt pedig gyorsan csökken a vízszint.

Emiatt a BKV hajói nem tudnak kikötni a Népfürdő utcai, a Meder utcai, az Árpád úti, az Óbudai-szigeti és a Szent Gellért téri kikötőben. Így a D11-es hajójáratok egyáltalán nem járnak, helyettük a D12-es vonalon közlekednek sűrűbben a hajók.

A INDEX portálján közzétett hírt a Magyar Rádió híreiben forrás nélkül átvette és híreiben szeptember 13 -án megjelenítette.

------------------------------------------------------

A bős térségében történt eseményekről a KISALFÖLD az alábbi módon számol be:



Karbantartás vagy ár kell a több vízhez


© Kisalföld, www.kisalfold.hu | Minden jog fenntartva.

CSÉFALVAY ATTILA
2012.09.12. 08:52


Egy hétig a megszokottnál jóval több víz érkezett a szigetközi Öreg-Dunába a Bős és Győr közötti 400 kilovoltos távvezeték karbantartási munkálatai és az árhullám miatt.

A bősi erőműben hat turbinát le kellett állítani. A felvíz-csatorna aszfaltszigetelése is megsérült a napokban.

Amint azt lapunkban nemrégiben jeleztük, a szeptember első napjaiban érkező dunai árhullám levezetése a bősi erőmű karbantartási munkálatai miatt az Öreg-Duna medrében folyt (Kisalföld, 2012. augusztus 31.).

Alfréd Ilkától, a bősi erőmű igazgatójától megtudtuk: a Bős és Győr közötti 400 kilovoltos alállomás karbantartási munkálatai zajlottak egészen múlt vasárnapig. Emiatt engedtek több vizet a szigetközi Öreg-Duna-mederbe. Ilyenkor ugyanis a bősi erőmű hat turbinája „üzemképtelen", mert onnan nem tudják „kivenni" a megtermelt áramot. A két 110 kilovoltos vezetékhez tartozó turbina azonban működött a karbantartás egy hete alatt is. Ezen munkálatok a két ország előzetes megállapodása alapján, előre meghatározott időben történnek: jövőre például augusztus végén lesznek.

Alfréd Ilkától megtudtuk: a Duna magasságát ezen a szakaszon, kedden rendkívüli meghibásodás is befolyásolta. A szlovák oldali felvíz-csatorna szigetelése megsérült, ezért a javítás idejére egy-másfél méterrel csökkenteni kellett a vízszintet.

Az Öreg-Dunába vezetett vízmennyiség ingadozását mutatja, hogy Dunaremeténél szeptember elsején, a bősi karbantartási munkálatok elkezdése és az árhullám érkezése előtt 64 centiméteren állt a mérce, szeptember negyedikén már 276 centiméteren, szeptember hatodikán 144-en, másnap 215-ön. Tegnap újra csak 50 centimétert mutatott.

-----------------------------------------------------

Ilka Alfréd a a bősi vízlépcső igazgatója pedig az alábbi módon:

Magyarországon

----- Original Message -----
From: Ilka Alfréd
To: Juhos László
Sent: Friday, September 14, 2012 7:32 AM
Subject: RE: A bősi zsilip hibája miatt akadozik a budapesti hajóközlekedés

Szervusz Laci,

Elnézést, hogy csak most tudok válaszolni, de szolgálati úton voltam tegnap.
Egyet értek veled, hogy ismét félre tájékoztatás történt. A két zsilip közül az egyik
mindig üzemel. A hajózás korlátozására Budapesten az ősszel már megszokott és természetes, alacsony vízállás miatt kerülhetett sor.
Ami az uszályt illeti, valóban szeptember 5-én 0,05 perckor neki ütközött a felvízcsatorna
Falának 8,2 km távolságra a zsilip kamrák felett. Azonnal ellenőrizték búvárok segítségével.
Csak a felső aszfaltréteg sérült meg 65 cm hosszúságban, 25 cm szélességben és 20 cm mélységben.
Mindez kb. 1,5 méterrel az üzemi vízszint alatt. Hangsúlyozom, hogy a felvíz csatorna szigetelése nem sérült meg. A javításra szeptember 11 –én 12,00 és 16,00 óra között került sor.
Hogy ezen munkálatokat el tudják végezni csökkenteni kellett a felvízcsatorna vízszintjét kb. 2 méterrel. A vízszint fokozatos csökkentésére szeptember 10. reggelétől szeptember 11. déli 12,00 került sor.
A fentiekből következik, hogy a javítás miatt a bősi vízlépcső azáltal, hogy csökkentette a vízszintet
A felvízcsatornában és a tározóban inkább növelte a Duna vízhozamát Bős alatt, mint csökkentette.

Baráti üdvözlettel, Frédi

Ing. Alfréd Ilka
Vedúci Hydrocentra Gabčíkovo
Head of Hydro center Gabčíkovo
Slovenské elektrárne, a.s., člen skupiny Enel
závod Vodné elektrárne
Hydrocentrum Gabčíkovo
930 17 Gabčíkovo
Slovenská republika
Tel.:+421 31 591 5701
Fax:+421 31 591 5789
Email: alfred.ilka@enel.com

---------------------------------------------

From: Juhos László [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Thursday, September 13, 2012 9:12 AM
To: Ilka Alfréd
Cc: Kossuth Rádió MR1 180 perc
Subject: A bősi zsilip hibája miatt akadozik a budapesti hajóközlekedés

Ilka Alfréd igazgató úrnak
Bősi Erőmű
Kedves Alfréd, kérlek reagáljál erre a kacsa hírre, amelyet a Kossuth Rádió is átvett.
A vízlépcső ügyében Magyarországon változatlanul tart a félretájékoztatás.
A reagálásodat közzé tesszük a honlapunkon.
Üdv Juhos László






A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2839