Hazaárulással ér fel a kormány semmitevése, a reális zöldek szerint!
Dátum: 2013. August 13. Tuesday, 10:06
Rovat: Közéleti magazin


A kormány képviseletében Szijjártó Péter vett részt az avató ünnepségen.
Szijjártó egy évvel később született, a vízlépcső szerződés 1977-ben történt aláírását követően.


Feltehetőleg fantasztikus karrierje nem tette lehetővé számára, hogy a szerződés tartalmáról részletesen tájékozódjon.
Az 1977-ben aláírt szerződés lehetővé tette volna, hogy az Öreg- Duna vízi paradicsommá váljon.Nemcsak a vízlépcső ellenségben szocializálódott ifjú liberálisok sara, hogy Szigetköz magára maradt, de az igen a nemzeti kormány egy tyúklépést nem tett 2010 után a Szigetköz és a Magyarország érdekében.Hazaárulással ér fel a reális zöldek szerint, hogy a bősi termelésből a hazánkat megillető villany átvételéről a nemzet kormánya lemondott.

A Bős-Dunaremete között közlekedő "Lipót" névre keresztelt személykomp kálváriája folytatódik. És mi lesz Bős-Nagymarossal? Ki lesz Székely László utóda?

Kedves Kollégák!

Nagy érdeklődéssel, kiváncsisággal és egy kis szorongással vártuk a Bős és Dunaremete között, az Öreg-Dunán közlekedő "Lipót" névre keresztelt személykomp indulását, amelynek csekély 3 évi várakozás utáni (!) - ünnepélyes keretek közötti üzembe helyezésére - 2012.12.31. helyett, a 2013. júniusi árvíz miatt, csak 2013.07.26-án került sor.

Az örömünk azonban, sajnos nem tartott sokáig, mert már másnap elromlott, kormányozhatatlanná vált, és Bős közelében, lehorgonyozva, veszteglésre kényszerült, a Balatonfüredi Pelso Projekt Kft. által tervezett, és a Baján épült komp.
(Felmerült, hogy a komp az Öreg-Duna alacsony vízállása miatt - esetleg - "homokpad"-ra futott, de ezt cáfolták!? Nem sokkal előtte még az árvíz volt a probléma, de erre most a kisvíz idején, már sokan nem emlékeznek! 1-2 hónapja volt csak!)

A legfrisebb információk szerint - a Szigetköziek, Csallóköziek és a turisták legnagyobb bánatára - az idei nyári szabadságok idején már nem is fog közlekedni! Legkorábban 2013. szeptemberében várható a komp - javítás utáni - újra-vizsgáztatása, újabb sikeres próbaüzemét követő - újbóli üzembe helyezése, de a folyamatos üzemeltetésére valószínűleg csak a jövő évi szezonban kerülhet sor!.

De, mint a mellékelt hírekből kiderült, a Dunaremetei hajóállomás is, csak "ideiglenes" 2013.08.11-ig szóló engedéllyel rendelkezik!(?)

A Szigetköziek és a Csallóköziek töretlen optimizmusát mi sem jellemzi jobban, mint az, hogy Dunakiliti és Doborgaz között, már a következő személykomp beindítását tervezik!

Kivánjuk, hogy a terveik - minél előbb, de lehetőleg sikeresebben - váljanak valóra, de ehhez a Szigetköziek és az érintett Önkormányzatok eddigi, töretlen erőfeszítésein kívül, és felül, a magyar Kormány akarata, és konkrét segítségére is szükség lenne,különös tekintettel a "Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer"-rel / BNV-vel kapcsolatos szlovák-magyar államközi szerződéshelyreállítása, az Öreg-Duna és a Mosoni-Duna árvízvédelmének, hajózhatóságának biztosítása, ill. Szigetköz és Győr térségének a nemzetközi vízi-, és kerékpáros-turizmusba történő bekapcsolása révén, amelynek viszont, alapfeltétele a térség vízkészletgazdálkodásának megoldása. Ez utóbbival kapcsolatban a "Vizet a Dunába" c. országos népi kezdeményezés sikerét, azOrszággyűlés és annak Fenntartható Fejlődés Bizottsága támogató állásfoglalását követően, már csak a Kormány - 20 év óta halogatott - intézkedései hiányoznak.

Ugyanakkor a BNV-vel kapcsolatos államközi tárgyalások vezetésével megbízott, dr. Székely László miniszteri biztos mandátuma 2013.08.19-én lejárt, a mandátuma meghosszabbítására már nem kerül sor, tekintettel arra, hogy a köztársasági elnök "Alapjogi biztos"-nak jelölte, és ismerve a Parlamenti viszonyokat, már most boritékolni lehet, hogy meg is választják, függetlenül attól, hogy több parlamenti párt állásfoglalása még nem is ismert!
Dr. Szabó Máté mandátuma 2013.09.24-ig szól, tehát nagy valószínűséggel, 2013.09.25-től, ismét nem lesz a Magyar Kormánynak meghatalmazott képviselője, a tárgyalások folytatására és a szlovák féllel történő megállapodásra felhatalmazott delegáció vezetője!!!

A Szigetköziek és a Duna magyarországi szakasza mentén élők közben további tétlenségre vannak kárhoztatva, továbbra iskiszolgáltatva az árvíznek, belvíznek, a környezet-, és természetvédelmi károknak, az elmaradt hasznokról (lásd: Dunakiliti duzzasztóban üresen álló turbina/generátor gépház!), az árvíz-, belvíz-, és az aszály elleni védelem katasztrófa elhárítás (és nem "védelem"!) tényleges összköltségeiről (lásd: 2013. júniusi dunai árvíz, Győrújfalu kitelepítése), stb. nem is beszélve!

A Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos adottságok jelentős része - az államközi szerződés egyoldalú felmondása ésDunakiliti, a "Duna kulcsá"-nak elvesztése miatt - további magyar területen történő műszaki beavatkozások (Öreg-Dunán és a Mosoni-Dunán meder-karbantartás, vízlépcsők, hallépcsők kialakítása, stb. ) nélkül, fenntartható módon nem hasznosítható! (az Öreg-Dunán a vízi-/yacht-turizmus és kikötőhálózata, a Mosoni-Dunán a vízi-/evezős-, kemping-, és kerékpáros-turizmus és megállóhelyeinek komplex fejlesztése, Nemzetközi Duna Túra fogadási feltételeinek biztosítása, stb.)

A politikai döntéshozóknak érdemes lenne egy kicsit részletesebben tanulmányozni - a Bősi Vízlépcső üzembe helyezésétől napjainkig - a Duna szlovákiai oldalán, a "bal-parton" történteket, a "Porta Hungarica / Magyar Kapu"-tól, ill. Pozsonytól, egészen Párkányig, különös tekintettel az árvíz-, belvíz-, környezet-, természetvédelem, vízi-közlekedés, hajózás-, kikötőhálózat vízi-, vízparti-, yacht-, kerékpáros-, kemping-, sport-, szabadidő-, öko-, kulturális-turizmus hálózatainak komplex fejlesztésére, stb. (lásd: mobilgát-rendszerek!) Lenne még mit tanulnunk szlovák szomszédainktól, a vízenergia többcélú hasznosításán, a hajógyártáson, a kikötői-/logisztikai hálózat-fejlesztésen kivül is! (A szlovákok viszont annak idején, dr. Mosonyi Emiltől tanultak, amelyet Gabriel Jencik, volt dunai kormánybiztos - Mosonyi Emil ravatalánál - őszinte, meleg, baráti szavakkal meg is köszönt! lásd: temetésről készített, mellékelt videó-felvételem!)

Kiváncsian várjuk, hogy a Magyar Kormány mikor szánja rá magát, hogy a "Bősi-/Gordiuszi csomó"-t megoldja, és végre kinevezzen egy - vétó joggal és teljes felhatalmazással rendelkező - kormánybiztost, a szlovák féllel történő, kölcsönös kompromisszumok árán történő, közös érdekek alapján történő megállapodás megkötésére, és nem teljesíthetetlen feltételekhez történő, görcsös ragaszkodás folytatására.

Ehhez kivánunk sok sikert és jó szerencsét, de nemcsak a Szigetköziek, hanem az egész ország, a Duna és a Tisza, valamint a Dráva vízgyűjtője mentén élők jól felfogott érdekében!

(A hazai problémák "gyökere" ugyanis, egy tőről - a "radikális ál-környezetvédők" minden ésszerű fejlesztést megakadályozó, az EU Víz Keretirányelve / VKI tudatos félre-értelmezése, a "Natura 2000" és a "Védett területek", "Nemzetközi Bioszféra Rezervátumok" szlogenje mögé bújó, fél-igazságokat/hazugságokat, "ökológiai katasztrófá"-val való riogatást harsogó, "ál-tudományos" tevékenységéből - fakad, amelyről előbb-utóbb le hull az "álarc", és a közvélemény egyre nagyobb része - a saját tapasztalatai és kárai alapján - felismeri az igazságot! Ebben tud kézzelfogható segítséget nyújtani dr. Mosonyi Emil akadémikus, a vízépítés nemzetközi hírű professzorának élete és munkássága, dr. Paulus Alajos, Balázs Béla-díjas dokumentumfilm-rendező és operatőr, akik még haláluk után is "fáklyát" tartanak - a média jóvoltából" még mindig sötétben tapogatózóknak! Lásd: dr. Paulus Alajos: "Megérett az idő a döntésre", ill. "Szent Kristóf példája" c. dokumentumfilmek)

http://www.keresztenytv.hu/index.php?p=video&id=52 13:57

„In memoriam Mosonyi Emil 1910-2009.” Péteri László - Nagy László videó

http://www.youtube.com/watch?v=CCsv-hdch-U&lr=1 10:00

Mosonyi professzor üzenete

http://www.youtube.com/watch?v=ywatmmbFuLI&feature=related 3:59

2008.01.25. dr. Mosonyi Emil akadémikus professzor véleménye. Dr. Paulus Alajos: „Megérett az idő a döntésre” c. dokumentum filmjeiből

http://www.youtube.com/watch?v=cabDgtFwM8Y 58:05 Megjelenés ideje: 2012.10.13. Szent Kristóf példája. 1. rész. A vízlépcsők tervezői már az 1954-es szigetközi árvíz után látták, mi fog bekövetkezni a Szigetközben és a vizek városában, Győrben, ha semmit sem tesznek a Dunával. Paulus Alajos 1996-ban forgatott filmje erre a lehetőségre utal, arra amit a szigetköziek és győriek ma valóságként élnek át. Olyan valóságként, ami nem következett volna be, ha a politika megfogadja a szakemberek tanácsát.

http://www.youtube.com/watch?v=NlSF7xP7SeA 59:25 Megjelenés ideje: 2012.10.13. Szent Kristóf példája. 2. rész. A vízlépcsők tervezői már az 1954-es szigetközi árvíz után látták, mi fog bekövetkezni a Szigetközben és a vizek városában Győrben, ha semmit sem tesznek a Dunával. Paulus Alajos 1996-ban forgatott filmje erre a lehetőségre utal, arra amit a szigetköziek és győriek ma valóságként élnek át.



Baráti üdvözlettel:

 

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

Utóirat: Az általánosítható tapasztalatokról (vízgazdálkodás, vízkormányzás, árvíz-, belvíz-, aszály-, vízszennyezés, stb. elleni védelemmel, nemzetközi és hazai tapasztalatokkal foglalkozó további írásaink, dokumentumaink, videóink a www.realzoldek.huhonlapon megtalálhatók, a forrásra történő utalással, szabadon felhasználhatók!

2013-07-26-H-SK-Dunaremete-Bős-kompjárat2861274-Dunaremete





A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=3260