Matolcsy Selyem útról szólt Kecskeméten
Dátum: 2016. September 15. Thursday, 21:21
Rovat: Szociális piacgazdaság



Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter maga alágyűrte Tasó László közlekedésért felelős államtitkárt!
Szijjártó miniszter beállt a FIDESZ – KDNP frakciók ostoba politikai határozata mögé.

A FIDESZ – KDNP frakciók politikai határozatukban tiltották meg a Kormánynak vízlépcső építését a Dunán. A KORMÁNY a KORMÁNYT támogató politika fogja!

A Budapest- Belgrád vasúti összeköttetés megvalósításáról szóló döntés nem igazán, a legjobban szolgálja a haza érdekeit.
Matolcsy Selyem útról szólt Kecskeméten. Matolcsy nyilatkozatának az előzménye, hogy Fellegi Tamás a második Orbán kormány fejlesztésért felelős minisztereként, a magyar - kínai kapcsolatokért felelős kormánybiztos nyilatkozatot írt alá Yang Jiechi kínai külügyminiszterrel a légi és folyami közlekedés fejlesztéséről.
A reális zöldek szerint Budapest –Belgrád vasúti összeköttetést meg kellett volna előznie a Duna, hazai szakaszán a Duna Bizottság által ajánlott hajózási paraméterek biztosítása.
A Tasó László által vezetett közlekedésért felelős államtitkárság kénytelen volt a külgazdaságért és külügyért felelős tárcának Szijjártó Péter miniszter által kijelölt megalkuvó sorba beállni. Ezt a reális zöldek nehezményezik, nem a legjobb szakmai döntés született, Szijjártó külügyminiszter önmagának igen, a hazának nem a legjobbat tette.
A Fellegi Tamás által jegyzett nyilatkozat szorosan egybe cseng azzal a magyar-kínai közös érdekkel, hogy Magyarország legyen Kína számára a kapu az EU tagállamok felé. Ennek szolgálatára a Duna a legalkalmasabb, a folyami hajózás magyar sorskérdés.
A gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a „landlocked” jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe „bezárt” országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit, a gabonát csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja a világpiacra juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a „bezárt” ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.

Fontos lenne, hogy a Duna, mint az Európai 7. számú közlekedési korridor az áruszállítások számára környezetbarát módon rendelkezésre álljon. Ez a feltétel csak akkor teljesülhet, ha a Duna Budapest feletti szakaszán VI.B, Budapest alatti szakaszán VI.C hajózási paraméterek létesülnek, mint ezt a Magyarország Országgyűlés törvényben deklarálta és Magyarország a nemzetközi szerződésekben is vállalt.
A VI.B és VI.C hajózási paraméterek a Dunán, környezetbarát módon csak vízlépcsők építésével biztosítható.









A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=4486