Barsiné Pataky Etelka hazudott!
Dátum: 2017. January 08. Sunday, 14:21
Rovat: Közéleti magazin


2011. április 11-én Barsiné Pataky Etelka azt állította Magyar Televízió Ma reggel műsorában, hogy nincsen arra vonatkozó kényszer Magyarország számára, hogy Magyarországnak milyen hajózási paramétereket kötelező biztosítani a Dunán.

A Duna Bizottsággal a Magyar Köztársaság 1948-ban kötött egyezményt. Az Egyezmény 1948. augusztus 18-án kötetett Belgrádban és az 1949-évi XIII. törvénnyel került becikkelyezésre a Dunán való hajózás rendjének szabályozása címmel.

A belgrádi egyezmény 1998-március 26-án jegyzőkönnyel egészült ki. A jegyzőkönyv Németország csatlakozását és a részes államok, köztük a Szlovák Köztársaság státuszát rendezte.
A kiegészítő jegyzőkönyvet és annak aláírási jegyzőkönyvét a Magyar Országgyűlés a 2000. évi CXIV. törvénnyel fogadta el.

Az ENSZ-EGB Folyamhajózási Bizottsága 1992. március 12-én hozott 30. számon határozatot a Duna hajózhatóságáról.

A Bizottság 30. sz. határozata értelmében a Duna magyarországi szakasza Szap (a bősi alvízcsatorna torkolata) és Budapest között VI/B, míg Budapest és a déli országhatár között VI/C kategóriájú nemzetközi jelentőségű víziút. E szakasznak a következő követelményeket kell kielégítenie: A Duna Bizottsági (DB) kisvízhez képest legalább 25 dm merülést lehetővé tevő vízmélység és a szabványos méretű ún. E. III úszóegység, illetve annak kötelékei 24 órás, kétirányú forgalmát lehetővé tevő 120m fenékszélesség. Az ilyen (önjáró, vagy vontatott) úszóegység 110m hosszú, 11.4m széles, teherbírása 25 dm merülés esetén 1500, 40 dm merülés esetén 3000 tonna. Európa vízi útjain (az EU VII. korridorján, a transzkontinentális vízi úton is) a hajózsilipek ezekre a méretekre vannak kiépítve.
A határozatot az Európai Közlekedési Miniszterek Konferenciája (Conférence Européen des Ministres de Transport) 1994-ben jóváhagyta. A fenti paraméterek alkalmazását Magyarországon a „A nemzetközi vízi utakról szóló EU megállapodás kihirdetése” 151/2000.(IX.14.) Korm. és a 17/2002.(III.7.) KöViM sz. rendeletekkel kötelezővé tette.

Kedves Kollégák!

Fejér Lacitól kértem és kaptam meg az 1726-ból származó, a Duna-szabályozás előtti Marsigli térképeket, és F.J. javaslatára - az internetről letöltöttem az arcanum.hu honlapról - az Első Katonai Felmérés (1763-1787) térképkivonatait, amelyek már tartalmazzák az új - Szigetközön-Csallóközön átvezető - mesterséges hajózható csatornát! (mai nevén: Öreg-Duna!)

A civilnek álcázott, radikális "Duma-Körös ál-környezetvédők" vagy nem tudják, vagy egyáltalán nem akarják tudomásul venni, azt a tényt, hogy a második Duna-deltának" is nevezett, Szigetköz-Csallóköz térségében a Duna hajózhatóságának biztosítása érdekében - már a XVIII. században - ugyanúgy mesterséges csatornát kellett kialakítani, mint ahogy az UNESCO Világörökség részét képező, Duna-deltában 3 mesterséges ágat alakítottak ki, elsősorban a Fekete-tengerre történő kijutás érdekében (Sulinai-ág, Szent György-ág, Chilia-ág)

Kelles hétvégét, és Boldog(abb) Új Évet Kíván,

Baráti üdvözlettel:

Péteri László



















A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=4634