Metró beruházásból lenyúlók csirke tolvajok, a Nagymaros felépítésére felvett...
Dátum: 2017. February 04. Saturday, 18:26
Rovat: Szociális piacgazdaság


Medgyessy Péter francia becsületrend adományozása.

Metró beruházásból lenyúlók csirke tolvajok, a Nagymaros felépítésére felvett hitel tolvajaihoz képest! (I.-II.-III.-IV. -V. rész)

I.-II. rész

Medgyessy Péter francia becsületrend adományozása, Paks bővítésének a szándéka között a reális zöldek összefüggést sejtenek!
A franciák, a Horn kormány idején az Országgyűlés által elfogadott atomenergiáról szóló törvényt követően megkezdik az akciójukat a beruházás elnyerése érdekében.
A teljességhez tartozik, hogy 1995-ben az üzemelő Paks Atomerőművet az angolok szerették volna megkaparintani, magyar állami tulajdonból angol állami tulajdonba venni.
A franciák 2000-ben Medgyessy Péternek a francia becsületrend lovagi keresztjét adományozzák, majd 2004-ben, amikor is Gyurcsány Ferenc hátba szúrja Medgyessy Péter miniszterelnököt, a kormány éléről távozó Medgyessy Pétert megkínálják a francia becsületrend főtiszti keresztjével, aki ezt boldogan a mellére tűzi.
Tudni illik, hogy a franciák meglehetősen későn láttak hozzá a „voronyezsi lelkivilágú” reaktorok fejlesztéséhez – vízzel hűtött és vízzel moderált reaktorok fejlesztéséhez, amelyhez a Szovjetunióban komolyan az ötvenes évek végén már hozzá láttak. (Fontos azt is leszögezni, hogy a csernobili RMBK reaktoroknak semmi közük nincs a szovjet, illetve az orosz atomiparhoz)
A franciáknak komoly gondjaik vannak a Finnországban a harmadik generációs reaktor üzembe helyezése körül, a prototípus számos gyermekbetegséggel bír.
Időre van még szükségük, hogy megbízható reaktor szállítására legyenek képesek ajánlatot adni.
Az Összefogás2014-ben a választások előtti hőbörgésének ez állt a hátterében.

A metró beruházásából tolvajok csirke tolvajok Nagymaros felépítésére felvett osztrák hitelből lopókhoz képest.
Nagymaros felépítéséhez a pártállamban felvettünk 5.7 milliárd Schillinget.
A rendszerváltás után Mádl Ferenc tárca nélküli miniszter az MDF kormány országlása idején 2.3 milliárd Schillinget visszavitt Bécsbe.
A hitel többi részének a nyoma veszett. A Horn kormány 1994-ben történt megalakulását követően, 1995-ben Bokros Lajos a pénzügyminiszter és gondoskodik a költségvetésből, hogy az villamos művek kezdje el villannyal törleszteni a hitelt, évi 10 milliárd forintot kap az MVM a kamat és tőke terheknek villannyal való törlesztésére. De, hogy hová lett a 5.7 – 2.3 = 3.4 milliárd Schilling rejtély. Most nem térünk ki a villany törlesztés további történetére, de ennek lényegét a média nem a tényeknek megfelelően hozta.
(folyt. köv.)




Reális Zöldek Klub
Országos Társadalmi Civil Szerveződés
1279 Budapest, Pf.:74
Juhos László
elnök
tel./fax: 2-759-851


Berszán György Úrnak
rovatvezető
Magyar Nemzet
„Tisztelt Szerkesztőség!” c. rovat


Tisztelt Rovatvezető Úr!
A Magyar Nemzet, 2001. június 15-i számában közölték Dr. Kovács Béla olvasójuk levelét „Medgyessy a bősi örvényben” címmel. A vízlépcső építésére osztrák hitelből került sor 1996-tól áram visszaszállítással történő törlesztéssel. A levél szerzője szerint Medgyessy Péter, az MSZP kongresszusa által elfogadott miniszterelnök-jelöltjét súlyos anyagi felelősség terheli a vízlépcső építéssel kapcsolatos döntések miatt, az adósságból megmaradt áram visszaszállításért. A szerző levelében számszerűen szerepeltette - táblázatos formában -, hogy a költségvetést évenként mekkora összeggel terheli meg az osztrákoknak történő áram visszaszállítás. A kérdés bonyolultságát jelzi, hogy a szerző által táblázat fejlécében szerepeltetett szöveges részbe hiba csúszott, amelyet a szerkesztőség a Magyar Nemzet hétfői számban helyesbített. A Vízlépcsőből Magyarországnak különböző kárai származtak, amelyek közül csupán az egyik, amelyet a szerző írásában bemutat. A Bős-Nagymaros Vízlépcsőrendszer osztrák hitel törlesztése miatti térítés és a Bős-Nagymaros Vízlépcsőrendszer osztrák hitel kamata évenkénti számszerű értéke, valójában még a közölt 63 milliárd forintnál is több.

A 63 milliárd forint csupán az a összeg, amelyet térítésként a költségvetés a Magyar Villamos Művek Rt.- eddig nyújtott , az évi 1.2 milliárd kilowattóra villamos energia osztrákoknak történő szállításáért. Az áram vissza szállítást további járulékos költségek terhelik, amelyet végső soron a polgárok a villanyszámlájukban egyenlítenek ki. Az arányok érzékeltetése céljából, az 1.2 milliárd kilowattóra, a hazai lakossági fogyasztás 12 %-a, fogyasztásunk ekkora részét tehát, drágább áron termelő erőműből kénytelenek vásárolni az áramszolgáltatók, és a magyar fogyasztók részére biztosítani.

A reális zöldek egyetértenek a szerző azon véleményével, hogy a Németh- Medgyessy- kormány 1989-ben történt hibás döntést hozott, amikor véglegesen leállította a nagymarosi munkálatokat. Csak hát nagy kérdés kinek a szempontjából tekinthető hibásnak a döntésük. A kormányzó-páros szempontjából semmi esetre sem. Emlékezzünk, először a nagymarosi munkálatok meggyorsításáról, majd a munkálatok két hónapra szóló felfüggesztéséről, végül a munkálatok végleges leállításáról született határozat. A nagymarosi munkálatok meggyorsításának idején az osztrákok utalták a hitelt, a pénz a kasszába megérkezett, ugyanakkor a mű nem épült meg, és mi még is fizetünk. Felmerül tehát a kérdés, hol a pénz, amelyet az osztrákok 1989-ben átutaltak?

Az osztrák hitelnek nyoma veszett, ezt maga Németh Miklós igazolta, amikor a T. Házban az adósság állományunkról beszámolt, az osztráknak szóló adósságról elfelejtett említést tenni. Ideje lenne már a felelősségre vállalást elkezdeni, és a felelősök körét feltárni, ez annál is egyszerűbb lenne, mivel az áram visszaszállításról magánjogi szerződés készült osztrák és magyar vállalatok között, és a szerződő vállalatok köre ismert. Azok körét is jó lenne feltárni a közvélemény előtt, akik azóta „falaznak” az áram visszaszállítás körül.

Az áram visszaszállítás költségvetésből történő térítésének gyakorlatát a Magyar Villamos Művek Rt. részére , 1996-ban a Bokros miniszter találta ki, a miniszter javasolta a költségvetési törvényben a térítés tételeit szerepeltetni, amelyet azóta is minden évben a törvényhozó kritikátlanul alkalmaz.
Budapest, 2001. június 21-én


Juhos László
a Reális Zöldek Klub elnöke


Utóirat: Hozzájárulok írásom szerkesztett formában is, a MN történő közléséhez.


-----------------------

Metró beruházásból lenyúlók csirke tolvajok, Nagymaros III. rész

Metró beruházásból lenyúlók csirke tolvajok, a Nagymaros felépítésére felvett hitel tolvajaihoz képest! (I.-II. rész)

III. rész: Nagymarosi Vízlépcső beruházására felvett hitel egy részét ellopták, elcsalták.

A beruházás megvalósítása céljából a Magyar Villamos Művek Tröszt és az Osztrák Villamos Művek, valamint az OVIBER és DONAUKRATWERK között magánjogi szerződés megkötésére került sor 5.7 milliárd Schilling hitel felvételéről.
A hitelt a CIB Bank biztosította.

A magyar oldalon az MVMT és az OVIBER a szerződő fél, állami garanciát kapott a kölcsön visszafizetésére.
Nagymaros felépítése osztrák hitelből történt volna, amelyet a szerződés szerint a Nagymarosi termelésből szállította volna vissza az MVM az egyenáramú kuplungon keresztül.

Medgyessy Péter miniszterelnök helyettes 1989. május 13-án bejelentette, hogy azonnali hatállyal felfüggesztik a Nagymaroson folyó építkezést.
1989. október 31-én az Országgyűlés - 167 szavazattal 74 tartózkodás és 7 ellenvélemény kimondta a nagymarosi vízlépcső építkezésének többé nem ideiglenes, hanem végleges leállítását.

Az osztrákok elég korán felismerték, hogy Nagymaros nem fog felépülni
Schiller János az MVMT vezérigazgató, Sopronban találkozott Dr. Walter FREMUTH tiszteletbeli egyetemi tanárral az Osztrák Villamos Művek vezérigazgatójával kötelezvényt írtak alá, amelyben rögzítésre került, hogy amennyiben Nagymaros nem épül meg az MVMT más erőműveiből a visszaszállítást biztosítja. Néhai Schiller János vezérigazgató urat, Kovács Ferenc, az MVMT Hálózati igazgatója kísérte Sopronba.
A visszaszállított villany áráról az MVMT Termelési Igazgatósága állapodott meg az osztrákokkal.
Az osztrákok egy idő után bírósághoz fordultak új ár megállapítása céljából.
A visszaszállítási kötelezettség az 1989-es KEREK ASZTAL tárgyalásoknál is napirendre került. A kerek asztal körül helyet foglaló önjelölt ellenzékiek és az MSZMP reform kommunistái egy dologban tökéletesen egyetértetek, hogy vízlépcső nem kell. Sőt abban is hittek, hogy a felvett kölcsönt vissza se kell fizetni. A Duna – Kör révén elhitették a közvéleménnyel, hogy a kapitalizmus abban fog eltérni a létező szocializmustól, hogy a kapitalizmusban nem építünk vízlépcsőt.

AZ MDF kormány megalakulását követően Antall József miniszterelnök a jó és vallásos, becsületes Mádl Ferenc tárca nélküli minisztert küldte el Bécsbe, FREMUTH vezérigazgatóhoz.
Néhai Mádl Ferenc, kb. 2.3. milliárd osztrák schillinget visszaszolgáltatásáról állapodott meg, az Antall kormány elvárását, hogy a már felvett kölcsön többi részét az osztrákok engedjék el, nem sikerült elérni. Mádl Ferenc,tárca nélküli miniszter vezetésével Bécsbe utazott jó szolgálati delegáció tagja volt, Bakay Árpád és Halz József. Bakay már eltávozott.

Halz, erején felül vállalkozott.
A delegáció kéri FREMUTH vezérigazgatót, hogy az osztrák cégek tekintsenek el a további magyar visszafizetési kötelezettségtől. FREMUTH, azzal érvelt, hogy osztrák részről a szerződések magánjogi szerződések nem áll módjában a magyar kérést teljesítenie.


A 5.7 – 2.3 = 3. 4 milliárd Schillingnek nyoma veszett! (folyt, köv.)


--------------------------------
Metró beruházásból lenyúlók csirke tolvajok, Nagymaros ... IV. rész


Az Antall kormányt politikai felelősség sem terheli!
Az MDF többségű Országgyűlést igen és a Boros kormányt is.
Sürgős segítség a Szigetköznek címmel a nyilvános média közölte, 1993. április 22-én azt a 3000-es bizalmas kormányhatározatot Antall József miniszterelnök aláírásával, amelyben néhai miniszterelnökünk kormánya a szakmai érvek alapján arról határozott: hogy Szigetközben az ágrendszerek vízellátását az 1843 folyamkilométernél fenékgáttal, valamint a dunakiliti
hajózsilip szegmenstáblájának szabályozásra való felhasználásával kell megoldani.

A Boros kormány országlása idején a Magyar Országgyűlés 1994-ben határozatot hozott arról, hogy Szigetközben diesel motorokkal meghajtott szivattyúkkal a Dunából a Dunába szivattyúzunk vizet.
A világ rajtunk röhögött!
Miniszterelnöki Hivatal Dunai Vízlépcső Kormánybiztosi Titkárság képviseletében Dr. Sámsondi Kiss György kormánybiztos és Gilyén Elemér titkárságvezető kilenc oldalas jelentésben tájékoztatta az Antall kormányt, hogy a Duna –Kör által képviselt álláspont, Szigetközben az eredeti állapot visszaállítása illúzió.
Az Antall kormány annak ellenére, hogy tisztában volt a zöldek által képviselt hazugsággal, képtelen volt velük leszámolni, nem volt meg hozzá a politikai támogatottsága a kormánynak.
Szigetköz vízpótlása 1993-ban került napirendre.1993. április 30 - án Antall József miniszterelnök a dunakiliti hajózsilip szegmenstáblájának szabályozásra felhasználásával kívánta a Szigetköz vízpótlását biztosítani. (Új Magyarország 1993. április 30)
Év végén Antall József elhunyt.
A Dumakörös zöldek 1994. március 6-án kiadott közleményükben tiltakoznak a fenékküszöb terv megvalósításával szemben, mert szerintük az már rövidtávon komoly környezeti károkat okozna. Boross kormány idején az Országgyűlés megerősíti a zöldek feltételezését. Annak ellenére, hogy Göncz Árpád köztársasági elnök Mosonyi Emil segítségével elmagyarázza a parlamenti pártok képviselőinek, hogy a Dunakiliti eredeti tervek szerinti üzembe helyezése a megoldás. Mosonyi javaslata nem kell az Országgyűlésnek!
Dieselszivattyúzásra került sor.
A Horn- Pető koalíciós program előirányozza az vízlépcső, Szigetköz vízpótlásának szakmai alapon történő rendezését, az ígéretből nem lesz semmi, a „szakértelem” a kormányra kerül és tovább szivattyúzik Szigetközben.
Az MDF kiese után. 1994 után megmaradt 3. 4 milliárd Schilling lenyúlására, a lehetőség előállása céljából még hátra volt Nemcsók és Horn hátba szúrása.
Emlékeztetőül:
Németh Miklós, miniszterelnök 1989. május 10-én, az Országgyűlés plenáris ülésén a következő kijelentést tette:

Sokan mondják, hogy az aggályok, a kockázatok, a félelmek nem kellően bizonyítottak és, hogy itt inkább politikai kényszerhelyzet van és nem ökológiai. Az fordított megoldás. Itt ugyanis nem úgy van, mint a büntető bíróságon, hogy a gyanúsított mindaddig ártatlan, amíg bűnösségét be nem bizonyítják. Itt az ártatlanságot, tehát az abszolút
veszélytelenséget kell bizonyítani, az aggályokat és félelmeket vitathatatlanul megcáfolni azoknak, akik azt állítják, hogy nem kell semmiből tartani.

A veszélytelenséget nem csak logikai úton kell bizonyítani, hanem garanciákkal is alá kell támasztani. Mi az egyik alapgaranciát abban látjuk, ha soha nem lesz is lesz mód a Bősi erőmű csúcsra járatására, ezért mondjuk azt, hogy a komplexum Nagymarosi részét nem szabad megépíteni.
Németh Miklós először gyorsította Nagymaros megépítését, majd véglegesen leállította az építkezést. Később az adósságunk számszerűsítésékor az Országgyűlésben, elfelejtette Németh hozzá adni a 21 milliárd dollárhoz a nagymarosi egy milliárd dollárt.
Nagymaros nem épült meg. Arról viszont a közvélemény nem tud hová lett az a egy milliárd dollár, amely az állami kaszában, osztrák kölcsönként az építkezés bejezéséhez ott volt, majd nyoma veszett.


--------------------------

Metró beruházásból lenyúlók csirke tolvajok, a Nagymaros felépítésére felvett... (V. rész)



Az MSZP és az SZDSZ frakció hátba szúrta Nemcsók Jánost, hogy a Nagymaros felépítésére felvett osztrák hitel maradék részét 3. 4 milliárd Schilling lenyúlható legyen.

Horn Gyula, a vízlépcső ügyében meg akart egyezni. Ez lehetetlenné tette volna a 3.4 milliárd Schilling ellopására összeáll bűnszövetkezet tolvajlását.

A bűnszövetkezet felbíztatta a ifjú liberálisokat Rogán Antal által vezetett FIDELATIS csapatot a hőbörögjenek a megegyezéssel szemben. Rogán Antalnak sikerült Pokorni, Kövér, Áder képviselőket az ügynek megnyerni.

Horn Gyula miniszterelnök a FIDESZ képviselőket az Országház Vadásztermében hallgatta meg, a meghallgatás után Horn úgy nyilatkozott, hogy ezeket egy lavor víz mellé nem szabad engedni, nem hogy a Duna mellé.

Bűnszövetkezet tagjai persze nem bíztak mindent a ifjú liberálisokra, az MSZP, SZDSZ frakció képviselőit is megdolgozták.

A két frakció meg hátba szúrta Horn Gyula miniszterelnököt.


MSZP-SZDSZ, 1997 by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd



----------------------------







A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=4690