EU-s pénzből mélyítené a Dunát az állam(Forrás: INDEX)
Dátum: 2017. June 28. Wednesday, 16:23
Rovat: Közéleti magazin


CSD KÖVETÉS
2017.06.28. 08:48
A Dunán évtizedek óta elmaradó fenntartási-karbantartási munkák következtében mára 250 alá csökkent a hajózható napok száma, és évente mintegy 300 milliárd forintos kár éri a gazdaságot a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint, amely ezért pályázatot írt ki a hajózhatóság javítására - írta szerdai számában a Világgazdaság.

A NIF uniós pénzből újra tervet készíttet a belvízi út fejlesztésére, hogy javítsák a Duna kritikus szintre csökkent hajózhatóságát.
A felhívás szerint a pályázóknak a Duna Szob és a déli országhatár közötti szakaszára kell tenderterveket készíteniük. A felmérések szerint 31 helyszínen, mintegy 52 kilométeren kell a hajózhatóság javítása érdekében beavatkozni a vízgazdálkodás, a környezet- és természetvédelem követelményeit is kielégítő módon.


From: Juhos Laszlo [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Friday, June 23, 2017 4:43 PM
To: 'elnok@nkfih.gov.hu'
Cc: 'elonokititkarsag@nkfih.gov.hu'; 'palinkas@atomki.hu'
Subject: TÁJÉKOZTATÁS és KÉRÉS


Dr. Pálinkás József, akadémikus úr


Tisztelt Akadémikus úr!

Engedje meg Akadémikus úr, hogy mint a MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA rendes tagjához térjek vissza a „BME Felsőoktatási és ……..”, 2017. június 22 rendezvénye előtt sorra került sajtótájékoztatón Elnök úrnak a kérdésemre adott válaszára.

Akadémikus úr kedves figyelmébe ajánlom a Népszabadság szerkesztőségének 2014-en küldött olvasói levelemet és a üzenetem mellékletében elérhető válaszát a lapnak:


NÉPSZABADSÁG

Tárgy: Olvasó észrevétele.

Tisztelt Szerkesztőség!

ERŐS MONDAT: Vízlépcső nélkül nincs paksi bővítés (Szél Bernadett, az LMP társelnöke, Népszabadság, 2014. 03.31.)
A politikus úrhölgy véleményével teljesen azonos megállapítás olvasható a Magyar Tudományos Akadémia gondozásában a Köztestületi Stratégiai Programok, Energiastratégiai Munkabizottság „Megújuló energiák hasznosítása” című, 2010-ben kiadott összeállításban.
Az összeállítás 95. oldalán a vízlépcsőkről többek között a következő olvasható:
„ – Az adonyi vízlépcső vízszintemelkedés segítené a Dunai Hőerőmű, a fajszi vízlépcső miatti vízszintemelkedés pedig lehetővé tenné a Paksi Atomerőmű bővítésének frissvíz- hűtését. „
Juhos László, reális zöldek elnöke

Tisztelt Akadémikus úr!
Paks és Paks bővítése is, a Duna vízével történik.
Dunai kisvizek esetén a bősi rendszer, benne a C variáns hibás kezelése, vagy a bősi és a C variáns műtárgyainak rossz szándékú irányítása előidézheti, hogy a Paksi Atomerőmű üzemvitele az erőmű villamos energiatermelését akár 30 napra korlátozni kényszerül, sőt a termelés teljes megszüntetésére is, kényszerülhet.
Az első négy paksi blokk 1982-87 közötti időszakban történt párhuzamos kapcsolását követően a hűtés biztonságának a fokozása céljából a hűtővíz kiemelő szivattyúk áthelyezésre kerültek. A helyzet azóta csak súlyosbodott, mert Magyarország a Duna kulcsáról, DUNAKILITI -ről lemondott. Magyarország kiengedte a kezéből a Duna kulcsát, átengedte Szlovákia számára. Északi szomszédunk megépítette a C variánst, ezzel a Duna kulcsa a kezébe került.
Az osztrákok a vízlépcsőiket más szempontok szerint üzemeltetik, mint korábban üzemeltették. A németek időnként fizetnek az osztrákoknak a németektől átvett villanyért. Ausztria vízerőműveinek irányítása e üzleti haszon szerzésnek van alárendelve. Ha szlovákok is követik az osztrák példát Bőssel, előállhat, hogy Pakson bokáig érő vízben mehetünk át a Duna bal partjára.
Magyarország minden állampolgárának a pénztárcáját az előző évezredben a vízlépcső beruházásából való kihátrálásunk ötvenezer forinttal terhelte meg. Ez az összeg végleg elveszett és 2001. január 1-től minden magyar polgár naponta tíz forintot „dob” a Dunába, mint a Rómába látogató turisták pénzt dobnak a Trevi kútba.
2010-ben Széchenyi tervnek része volt a Duna ügyének a rendezése az EU és a gazdasági minisztérium is szerette volna a szakállas ügyet rendezni, felpörgetni Közép-Európa legnagyobb folyójának forgalmát. Illés Zoltán vízügyi államtitkár nem.
Illés lett a nyerő!

A keleti nyitás politika sikere a FOLYAMI HAJÓZÁS, amit magyar sorskérdésként kezelnek a reális zöldek.
A gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a „landlocked” jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe „bezárt” országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja a világpiacra juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a „bezárt” ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.

A reális zöldek civil szervezet tagjai körében létezik egy szent akarat, tesznek a haza javára.
Egyenesen kötelességünknek tartjuk, hogy a Kormány stratégiáját érintően új szempontokat előhozzunk.
Mi úgy gondoljuk, ehhez megvan a teljes jogunk, gondolatszabadság alkotmányos jog.
Budapest – Belgrád összekötése.
A két főváros összekötésének áruforgalom kiszolgálása céljából, legkisebb környezeti terheléssel járó közlekedési eszköze a hajó.
A kínai hitel kijárása nem a Budapest – Belgrád vasút megépítésére céljából történt!
A reális zöldek álláspontját osztja Fónagy János képviselő úr, a Miniszterelnökség politikai államtitkára.

Az Országgyűlés Gazdasági bizottságának Energetikai albizottsága
arról értesített, hogy az Energetikai albizottság tárgysorozatába veszi a reális zöldek két a Paksi bővítését érintő javaslatát, a 2017 évi ülésszak elején. Fontosnak tartom, hogy Elnök úr első kézből kapjon tájékoztatást a reális zöldek javaslatairól. Szeretnék erről Elnök úrral az Országgyűlés őszi ülésszaka előtt konzultálni.

A REÁLIS ZÖLDEK KLUB ügyfélként részt vett az MVM Paks II Atomerőmű Zrt. által a Paksi Atomerőmű Paks, 8803/15. hrsz – ú telephelyén tervezett új atomerőművi blokkok környezeti hatásvizsgálati eljárásában.
Az ENERGIA KLUB és GREENPEACE az Baranya Megyei Kormányhivatal elsőfokú határozatával szemben fellebbezést nyújtott be.
A Pest Megyei Kormányhivatal az első fokú határozatot helybenhagyta, amellyel szemben az ENERGIA KLUB és GREENPEACE jogorvoslattal bírósághoz fordult.
Az ügyben a Szekszárdi Bíróság került kijelölésre.

A Reális Zöldek Klub az alperes – a Pest Megyei Kormányhivatal – pernyertességének az elősegítése céljából a bírósági eljárásba beavatkozik. A reális zöldek szándékáról a Pest Megyei Kormányhivatal a civil szervezetünk kérésére a Szekszárdi Bíróságot tájékoztatta.

Az Energia Klub és a Greenpeace a szakértői anyagok elkészítésének a finanszírozására közel egy millió forintot támogatást gyűjtött össze.

A Reális Zöldek Klubnak szándékában áll „Alkalmi Munkacsoport” létrehozására.

Kérem Elnök urat, adjon lehetőséget a személyes találkozóra, értesülésem szerint az ENERGIA KLUB és a GREENPEACE keresete nemcsak a hűtésre, hanem más területekre is kiterjed, többek között a Magyar Tudományos Akadémia Energiatudományi Kutatóközpont által művelt területre is.

Számítok Elnök úrnak a reális zöldek civil szervezetével való együttműködésére, amelyet előre is köszönök.

Budapest, 2017. június 23.


Tisztelettel:
Juhos László, reális zöldek elnöke, REÁLIS ZÖLD Valóság internetes újság főszerkesztője, Paksi Energetikai Kerekasztal szóvivője, okl,. hőerőgépész mérnök, okl. energetikus szakmérnök, reaktor szakmérnök

Mellékletek:
Népszabadság olvasói levele
Lázár János államtitkár levele



Lázár János Államtitkár Levele0001 by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd




NÉPSZABADSÁG FÓRUM0001 by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd











A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=4932