Külgazdasági, külügyi tárca válaszára várnak a reális zöldek
Dátum: 2017. July 19. Wednesday, 17:12
Rovat: Közéleti magazin


A tárca szakapparátusa megvezette a tárca Miniszterét?
Most halkan feltételezik a reális zöldek, hogy Orbán Viktor miniszterelnököt kívánják nem kiegyensúlyozottan tájékoztatni.

A Miniszterelnök „megvezetéséhez partner számukra a fejlesztési és az igazságügyi tárca illetékes államtitkára, Homolya Róbert, illetve Völner Pál.

27 éve a Kormány szakapparátusa képtelen megszabadulni a Duna Mozgalmak által terjesztett ostobaságoktól.

Az AKADÉMIA is hallgat, annak ellenére, hogy Pálinkás elnöksége idején az adonyi és fajszi vízlépcsők megépítése mellett kiállt.

Dunai kisvizek esetén a bősi rendszer, benne a C variáns hibás kezelése, vagy a bősi és a C variáns műtárgyainak rossz szándékú irányítása előidézheti, hogy a Paksi Atomerőmű üzemvitele az erőmű villamos energiatermelését akár 30 napra korlátozni kényszerül, sőt a termelés teljes megszüntetésére is, kényszerülhet.

From: Juhos Laszlo [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Wednesday, July 19, 2017 7:05 AM
To: 'sajto@mfa.gov.hu'
Cc: peteril Péteri
Subject: VÁLASZRA VÁRVA 2

Tisztelt Sajtó Osztály!
Emlékeztetem Önöket, hogy a 2017.06.28-án megküldött kérdéseimre még nem adtak választ!
A 2017. 06.28-án megküldött kérdéseim alkalmából idéztem a Miniszterelnök Kabinetiroda leveléből.
Annak érdekében, hogy kapacitáljam Önöket a válaszadásra megküldöm a Miniszterelnök Kabinetiroda teljes a reális zöldek küldött üzenetét:
From: Gyimesi Pálma [mailto:palma.gyimesi@mk.gov.hu] On Behalf Of Titkárság (MK)
Sent: Monday, June 12, 2017 9:41 AM
To: juhos.laszlo@chello.hu
Subject: Miniszterelnöki Kabinetiroda - válasz I-1L/ME/1671/2017


Miniszterelnöki Kabinetiroda
Levelezési Osztály
Juhos László úr
részére

E-mail: juhos.laszlo@chello.hu
Iktatószám: I-1L/ME/1671/2017


Tisztelt Uram!

Orbán Viktor miniszterelnök úrnak címzett levelét, amelyben a hajózás szerepének fontosságát hangsúlyozta, megkaptuk.

Mindenekelőtt szeretnénk megköszönni Önnek azt, hogy figyelemmel követi Miniszterelnök úr nyilatkozatait, és ezáltal Magyarország Kormányának munkáját is.

Megkeresésével kapcsolatban a Miniszterelnöki Kabinetiroda Levelezési Osztálya az alábbiakról tájékoztatja Önt.

Szeretnénk felhívni a szíves figyelmét arra, hogy a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rend. értelmében Miniszterelnök úr valamennyi egyedi, szakmai, szakigazgatási és hatósági kérdésben az illetékes szervek, illetve szakminisztériumok álláspontjára támaszkodik, így egyéni megkeresések és igények tekintetében elbírálási lehetőséggel sajnos nem rendelkezik.

Tekintettel arra, hogy a közlekedést érintő kérdések a fent hivatkozott kormányrendelet 109. §-a alapján a nemzeti fejlesztési miniszter feladat- és hatáskörébe tartoznak, ezért tisztelettel arra kérjük Önt, hogy segítse Miniszterelnök úr munkáját azzal, hogy a megkeresésével közvetlenül az illetékességgel és hatáskörrel rendelkező Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz fordul az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Cím: 1011 Budapest, Fő u. 44-50.

E-mail: ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu

Ügyfélszolgálat telefonszám: +36-1-795-6766, +36-1-795-3832, +36-1-795-6816

Reméljük, hogy a felelős minisztérium kimerítő válasszal szolgál majd Önnek!

Tisztelettel tájékoztatjuk Önt továbbá arról is, hogy a közmédia által sugárzott tartalmakkal kapcsolatos panaszát a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Közönségszolgálata felé jelezheti az alábbiakban ismertetett elérhetőségeken:

Postacím: 1037 Budapest, Kunigunda útja 64.

Telefonszám: +36 1 795 5050

E-mail: kozonsegszolgalat@mtva.hu

Engedje meg, hogy mind Miniszterelnök úr, mind a magam nevében jó egészséget kívánjak Önnek!



Kobza Csilla osztályvezető asszony megbízásából, üdvözlettel:




Gyimesi Pálma
közkapcsolati referens
Levelezési Osztály
Telefon: 06 (1) 795-5000
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 1-3.
Web: http://www.kormany.hu/hu/miniszterelnoki-kabinetiroda


Tisztelt Sajtó Osztály!
További kérdéseimre és reális zöldek a tárca munkáját észrevételező jó szándékú kritikai észrevételeire várom a megtisztelő válaszukat:

- az EU-TEN-hálózatok – különösen a TEN-T-18. sz. Rajna-Majna-Duna transzkontinentális nemzetközi víziút – fejlesztésének jelenlegi helyzetéről és problémáiról miért nem készült előzetes írásbeli jelentés a 2017. évi Budapesti Fórumra?

- az éves Fórumoknak miért nem célja az EUDRS 11+1=12 prioritással kapcsolatos főkoordinátorok jelentésének áttekintése és megtárgyalása?

a korábbi Fórumokon elhatározott, konkrét intézkedések helyzetének áttekintése – pl. a 2010.12.08-án elfogadott 12 prioritás összehangolása, integrálása, stb. – miért nem feladata a 2017. évi budapesti Éves Fórumnak?

További kérdések, kételyek:


- az EUDRS PA1a – a Dunai hajózás fejlesztéséről Ausztria és Románia beszámolója hol van? (2012.06.07. „Luxemburgi Nyilatkozat” végrehajtása, magyar aláírás? A Bős-Nagymarosi vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos Hágai-per állásáról 25 év után hol tartanak a jóhiszemű, magyar-szlovák tárgyalások, az EU és a V4 keretében?)

- az EUDRS PA2 – A fenntartható, megújuló energia hasznosításról (benne a vízenergia!) a magyar és a cseh koordinátor beszámolója hol található? A Kaderják Péter féle „Gázpiaci modell” mit keres itt, ebben a témakörben?)

- az EUDRS PA3 - kultúra-turizmus -

- az EUDRS PA4 – vízminőség – H-SK beszámoló

- az EUDRS PA5 – árvízi kockázatok – H-R

- Danuta Hübner és Carla Peijs, valamint Johannes Hahn a Duna–Majna–Rajna transzkontinentális nemzetközi víziút hajózhatóságáról. az EU-TEN-T 18. és 30. sz. fejlesztési programjának állásáról miért nem lett felkérve előadónak, valamint ki és miért tüntette el az EUDRS honlapjáról Johannes Hahn, EUDRS-ért felelős biztos Duna-menti látogatásairól készített angol és magyar nyelvű videókat? (2012.06.27 - 07.01.), továbbá a Duna-vízgyűjtőhöz nem kapcsolódó Balti-stratégia, Alpok-stratégia, az Adria-Ión-régió-stratégia helyett miért nem szerepelnek előzetes írásbeli tájékoztatások, beszámoló jelentések, ill. előadások a főkoordinátorok részéről a Duna-stratégia Éves Fórumán az alábbiakról:

- A Duna Transznacionális Program / DTP keretében a Duna-, és a Tisza-projektek, a Tisza nemzetközi víziúttá nyilvánításáról, a Nemzetközi Tisza Bizottság szolnoki székhellyel és önálló hatáskörrel történő létrehozásáról,

- az EUDRS keretében a román-bolgár közös 2 vízlépcső-beruházás helyzetéről (Turnu Magurele-Nikopol, és a Calarasi-Silistra)

- a 3. Nemzetközi Duna Expedíció / JDS3 (2013.08.13-09.26), a 3. Nemzetközi Duna Expedíció Duna vízminőségi vizsgálatai összefoglaló jelentésének

- az EU Dél-Kelet-Európai Fejlesztési Program / EU-SEE – keretében szereplő

o a DaHar programról és ezen belül a Dunaújvárosi kikötőfejlesztésének

o a Dráva-vízgyűjtő 5 országot (Olasz, osztrák, szlovén, magyar, horvát) érintő, valamint

o a Száva-vízgyűjtő ugyancsak 5 országot érintő, a „Száva Integrált Vízgyűjtő-gazdálkodási Tervének

jelenlegi helyzetéről? (magyar nyelven is!)
- hol van Szöllősi-Nagy András?

- hol található a fentiekre (meghívó, regisztráció, részletes program, végleges névsor az előadókról és az előadásuk témájáról és pontos címéről, az érintett civil-szervezetek részvételi lehetőségeiről, a sajtó-nyilvános események megjelölésével, stb.) vonatkozó hivatalos magyar-nyelvű változat?



Tisztelt Sajtó Osztály!
A keleti nyitás politika sikere a FOLYAMI HAJÓZÁS, amit magyar sorskérdésként kezelnek a reális zöldek.
A gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a „landlocked” jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe „bezárt” országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja a világpiacra juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a „bezárt” ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.

A reális zöldek civil szervezet tagjai körében létezik egy szent akarat, tesznek a haza javára.
Egyenesen kötelességünknek tartjuk, hogy a Kormány stratégiáját érintően új szempontokat előhozzunk.
Mi úgy gondoljuk, ehhez megvan a teljes jogunk, gondolatszabadság alkotmányos jog.
Budapest – Belgrád összekötése.
A két főváros összekötésének áruforgalom kiszolgálása céljából, legkisebb környezeti terheléssel járó közlekedési eszköze a hajó.
A kínai hitel kijárása nem a Budapest – Belgrád vasút megépítésére céljából történt!
Ebben a kérdésben Fónagy János államtitkár egyetért a reális zöldek véleményével. Kérdezem és Önök?

Szijjártó Péter miniszter indoklását, Koper kikötő elérésének céljából a Budapest - Belgrád vasútvonal fejlesztése kérdéskörében úgy gondolom, hogy a tárca szak apparátusa megvezette Szijjártó Péter miniszter urat.

Szijjártó Péter miniszter úr szerint a versenyképesség növelése érdekében a szükséges vasúti fejlesztések között említeni a távol-keleti áruk Nyugat-Európába eljuttatásához a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítését, a magyar külgazdaság szempontjából fontos Koper kikötő vasúti megközelítésének javítását, illetve Nyugat-Magyarország bekapcsolását a kontinens észak-déli vasúti hálózatába.
A reális zöldek fontosnak tartják vasút hálózat fejlesztését.
Nem hívták fel a Miniszter úr figyelmét, hogy a Szlovéniában lévő KOPER kikötő távolabbra van Belgrádtól, mint Budapest - Belgrád közötti távolság. Szlovéniába, Horvátországon vezet az út!


A reális zöldek minden törvényes és tisztességes eszközt igénybe vesz, hogy Orbán Viktor miniszterelnök úr számára az októberi



EUDRS 2017. évi Budapesti Éves Fóruma
DRAFT PROGRAM / Előzetes program
programot helyes megvilágításba helyezze.

Számítok a tárca megtisztelő válaszára.
Biztosítom Önöket, hogy a reális zöldek nyitottak az tárcával való együttműködésre, amennyiben Önök a Duna ügyében hajlandók nemzetben gondolkodni, tenni.

Budapest, 2017. július 19.

Tisztelettel: Juhos László, elnök, főszerkesztő









A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=4939