ÉSZREVÉTEL: FOLYAMI HAJÓZÁS – MAGYAR SORSKÉRDÉS
Dátum: 2017. October 16. Monday, 17:25
Rovat: Média


From: Közönségszolgálat [mailto:kozonsegszolgalat@mtva.hu]
Sent: Monday, October 16, 2017 2:57 PM
To: Juhos Laszlo
Subject: RE: ÉSZREVÉTEL [Caution: Message contains Suspicious URL content]

Tisztelt Uram!

Észrevételét köszönjük.

üdvözlettel:
Közönségszolgálat

From: Juhos Laszlo [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Saturday, October 14, 2017 6:15 AM
To: Közönségszolgálat
Cc: Dobos Menyhért
Subject: ÉSZREVÉTEL [Caution: Message contains Suspicious URL content]

Kossuth Rádió, Határok nélkül,
2017. október 14. Hidvégi Füstös István futása a Duna mentén.
Propagandának kiváló.
Abban jók vagyunk!
Európát átszelő, Hamburgtól a Fekete tengerig húzódó korszerű hajózási út kialakítását szorgalmazzák a Duna-stratégia országai. A Duna-Rajna-Majna csatorna gyenge pontja jelenleg a 417 kilométeres magyar szakasz, amely az év nagyobbik részében nem hajózható. Elkerülhetetlennek látszik, a mesterséges beavatkozás.

FOLYAMI HAJÓZÁS – MAGYAR SORSKÉRDÉS

A gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a „landlocked” jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe „bezárt” országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja a világpiacra juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a „bezárt” ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.

Amit Önök elhallgatnak, nem hiba, hanem bűn a nemzettel szemben! Üzenem ifjú Tóth György úrnak:

Két német hajó süllyedt el a Dunakanyarban 2010. február hó elején.
Mit mondtak a reális zöldek a Duna hajózhatóságáról 2000-ben
Hajózni kell! ( Elhangzott, 2000. január 17-én a MAHART tanácstermében)

Jelenünkben, Magyarország jövőjéről szóló viták központi kérdése az Európai Unióhoz való csatlakozásunk dátuma.
Kétségtelen az Európai Unió fogalma, az európai egység eszméjét övező fogalmak között az elsők között van, alighanem a legelső.
De az integráció eszméjének ősidők óta nincs markánsabb megjelenítője, mint a Duna.
A Dunát és környezetét kilenc ország egyforma büszkeséggel vallja magáénak, azzal a biztos tudattal, hogy ez a völgy népeik otthona, éltetője évszádok óta. A több fővárost és világvárost teremtő folyó az általa összekötött népek jelképe lett. Neve megjelent a népdalokban, nekünk, magyaroknak a nemzeti
imádságunkban a Himnuszban. Engedjék meg, hogy felolvassam Kölcsey Himnusz költeményének második szakaszát:

Őseinket felhozád
kárpát szent bércére,
Általad nyert szép hazát
Bendegúznak vére.
S merre zúgnak habjai
Tiszának, Dunának,
Árpád hős magzatjai
Felvirágozának.

Hogy mennyire igaza van a költőnek. A Duna mentén termelt nemzeti jövedelem nagysága gazdasági teljesítmény szempontjából a világ első folyójává teszi. Kilenc ország több mint 70 millió lakója, a kontinensen élők 12 százaléka érzékeli közvetlenül hatását. A medrében hömpölygő víztömeg nélkülözhetetlen eleme, létfeltétele az élővilágnak, embernek, növénynek, állatnak: pótolhatatlan nyersanyaga, szállítópályája az állandóan fejlődő gazdaságnak és egyben befogadója a sokféle tevékenység salakjának a szennyvíznek. A Duna fenntartható fejlődésének, erőforrásainak regenerálásához, Magyarország szennyvízelvezetése, a tisztítás naturális mutatói ma még távol vannak az optimálistól. Útban Európa felé a politikánknak ettől bizony göröngyős is lehet az útja, és nem attól az ostoba elvtől, miszerint: a Duna duzzasztása a természet és az emberi elleni agresszió.
A Duna-Majna- Rajna csatorna megnyitásával a Fekete- tengert és az Északi tengert összekötő, 3500 kilométeres transzkontinentális víziútrendszer keleti gerincévé vált.
Keletivé vált, keleten kel a nap, ahonnan őseink jöttek megkeresni a koronát, amelyet valakik, valamikor elvettek tőlük.
Hogy őseinktől kik vették el a szent koronát azt a történészek még kutatják, de hogy a Dunát ki vette el a reális zöldektől, és önöktől is, azt tudjuk. A rendszerváltozás előtti utolsó kormány. Németh Miklós miniszterelnök, Nagymarost dobta oda az ellenzéknek, pedig nagyon jól tudta a Duna, annak hajózhatósága, előbb utóbb kikényszeríti az alsó duzzasztást is. Már az ókorban is tudták: navigare necesse est (navigáré necesse eszt).Hajózni szükséges! Ennek ellenére az ellenzékbe beépült mozgalmárok még 1998-ban is arról papoltak, évek óta munkálkodnak, hogy a Dunán megvalósuljon a környezetbarát hajózás, majd hozzá tették: ennek lényege a hajókat kell a folyóhoz igazítani.
Elvbarátaikról Helmuth Schmidt, a háború utáni évtizedek egyik legbölcsebb és legrokonszenvesebb politikusa, a düsseldorfi Heine egyetemen a globalizációról szóló előadásában így vélekedett:
„Szervezett polgári kezdeményezésük nagy része nem arra törekszik, hogy valamilyen pozitív célt valósítson meg, hanem hogy épp valaminek az útját állja. Majd így folytatta Németország egykori kancellárja: Kísérlet történt arra is hogy bírósági döntéssel megakadályozzák az Elba hajózható szakaszának szabályozását, majd így fejezi be: Továbbá négy professzor emelt panaszt az Alkotmánybíróságnál, hogy elejét vegyék Németország csatlakozásának az európai valutaközzéghez - szerencsére eredménytelenül. fejeztebe be a kancellár előadását.
Sajnálatos, hogy nekünk magyaroknak nem volt ilyen szerencsénk Trianon, Párizs után jött mégHága.
Hölgyeim és Uraim a Reális Zöldek Klub morális kötelezettségének tartja, hogy megbeszélje Önökkel, milyen eredményeket ért el a meghívóban feltüntettek köre, a Duna környezet barát hajózhatósága megoldásában, és miben reménykednek. Terveik bemutatásában segítségünkre lesz Hankó mérnök Úr. Hankó mérnök Úr, bevezető előadásával beavat bennünket a Kormány áldásával készült legújabb Duna szabályozásáról.
Köszönöm, hogy eljöttek rendezvényünkre, és segítségünkre lesznek abban, hogy a Szap- Budapest közötti Duna szakasz hajózhatósága megoldására, milyen folyószabályozáshoz kérjünk PHARE segélyt az Európai Uniótól.

Budapest, 2000. január 17-én Juhos László

A folyami hajózás fontosságát Orbán Viktor miniszterelnök úr már felismerte!
Önök még nem, 27 éve képtelenek a dumakör által képviselt eszmeiséggel szakítani!



Miniszterelnöki Kabinetiroda
Levelezési Osztály
Juhos László úr
részére

E-mail: juhos.laszlo@chello.hu
Iktatószám: I-1L/ME/1671/2017


Tisztelt Uram!

Orbán Viktor miniszterelnök úrnak címzett levelét, amelyben a hajózás szerepének fontosságát hangsúlyozta, megkaptuk.

Mindenekelőtt szeretnénk megköszönni Önnek azt, hogy figyelemmel követi Miniszterelnök úr nyilatkozatait, és ezáltal Magyarország Kormányának munkáját is.

Megkeresésével kapcsolatban a Miniszterelnöki Kabinetiroda Levelezési Osztálya az alábbiakról tájékoztatja Önt.

Szeretnénk felhívni a szíves figyelmét arra, hogy a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rend. értelmében Miniszterelnök úr valamennyi egyedi, szakmai, szakigazgatási és hatósági kérdésben az illetékes szervek, illetve szakminisztériumok álláspontjára támaszkodik, így egyéni megkeresések és igények tekintetében elbírálási lehetőséggel sajnos nem rendelkezik.

Tekintettel arra, hogy a közlekedést érintő kérdések a fent hivatkozott kormányrendelet 109. §-a alapján a nemzeti fejlesztési miniszter feladat- és hatáskörébe tartoznak, ezért tisztelettel arra kérjük Önt, hogy segítse Miniszterelnök úr munkáját azzal, hogy a megkeresésével közvetlenül az illetékességgel és hatáskörrel rendelkező Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz fordul az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Cím: 1011 Budapest, Fő u. 44-50.

E-mail: ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu

Ügyfélszolgálat telefonszám: +36-1-795-6766, +36-1-795-3832, +36-1-795-6816

Reméljük, hogy a felelős minisztérium kimerítő válasszal szolgál majd Önnek!

Tisztelettel tájékoztatjuk Önt továbbá arról is, hogy a közmédia által sugárzott tartalmakkal kapcsolatos panaszát a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Közönségszolgálata felé jelezheti az alábbiakban ismertetett elérhetőségeken:

Postacím: 1037 Budapest, Kunigunda útja 64.

Telefonszám: +36 1 795 5050

E-mail: kozonsegszolgalat@mtva.hu

Engedje meg, hogy mind Miniszterelnök úr, mind a magam nevében jó egészséget kívánjak Önnek!



Kobza Csilla osztályvezető asszony megbízásából, üdvözlettel:

Gyimesi Pálma
közkapcsolati referens
Levelezési Osztály
Telefon: 06 (1) 795-5000
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 1-3.
Web: http://www.kormany.hu/hu/miniszterelnoki-kabinetiroda



Kedves ifjú Tóth György barátom!
Bizonyos vagyok abban, hogy rövidesen a közszolgálati médiaszolgáltató felelős szerkesztői kénytelenek lesznek a kiegyensúlyozott műsorszolgáltatás törvényi elvárását tiszteletben tartani.

Budapest, 2017. október 14.
Üdvözlettel:Juhos László










A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=5015