A Reális Zöldek Klub közleménye Budapest, 2017. október 24., kedd (OS)
Dátum: 2017. October 28. Saturday, 00:14
Rovat: Közlemények


A bősi erőmű 25 éve történt üzembe helyezése évfordulóján a reális zöldek emlékeztetnek, hogy a nagymarosi vízlépcső Bécs alatt felépült, Ausztria legnagyobb nemzeti parkja kapujaként.

A Duna Bécs alatti és Szigetközi szakasza geomorfológiai, klimatikus, talajtani és vízháztartási adottságai hasonlóak.

A reális zöldek üdvözlik, hogy a szigetközi Duna szakaszon a folyó veszélyeztetettsége, a káros hatások visszafordítása, a folyó és a csatlakozó medrek komplex rehabilitáció Európai Unió által biztosított forrásból az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében 2011-ben, duzzasztások létesítésével megindult.

A REÁLIS ZÖLDEK KLUB támogatja a Kormánynak a magyar gazdaság Európán kívüli térségek felé való nyitásának szándékát.

A gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a "landlocked" jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe "bezárt" országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja a világpiacra juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a "bezárt" ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.

Gróf Bethlen István miniszterelnök 1921. augusztus 12-én javasolta a Minisztertanácsnak a Csepeli Szabadkikötő létrehozását.

2017-ben a Csepeli Szabadkikötőbe Kelet-Kínából vonaton érkeznek az áruk Kazahsztán, Oroszország, Fehéroroszország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia útvonalon.

Juhos László, elnök


Kiadó: Reális Zöldek Klub







A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=5022