A Reális Zöldek Klub közleménye Budapest, 2017. november 27., hétfő (OS)
Dátum: 2017. November 27. Monday, 15:47 Rovat: Közlemények
A REÁLIS ZÖLDEK KLUB támogatja a Kormánynak a magyar gazdaság Európán kívüli térségek felé való nyitásának szándékát.
A gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a "landlocked" jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe "bezárt" országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja Kínába juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a "bezárt" ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.
Bethlen István miniszterelnök 1921-ben javasolta a Csepeli Szabad Kikötő létrehozását.
Kínában elfogadták néhai Mosonyi Emil javaslatát, tudását. Kínában, Mosonyi Emil tudása alapján, készülnek öntöző rendszerek, épülnek vízerőművek, vízlépcsők.
Nemcsak Petőfi Sándor versei, hanem Mosonyi Emil, akadémikus, a reális zöldek Örökös Díszelnökének a vízerőművekről szóló könyve is tananyag Kínában.
A keleti nyitás fontossága a rendszerváltás után 1991-ben a V4-ek együttműködés keretében vetődött fel. Az Antall kormány felismerte a Duna hajózhatóságának fontosságát. Nem kapott politikai támogatást, a kormánypártok és az ellenzék egyaránt a Duna – Kör javaslatát támogatta.
Az első Orbán kormány országlása idején a Külügyminisztérium gondozásában készült el a keleti nyitás politikájának koncepciója, amelynek 2002-2010 között az egymást váltó kormányok nem tulajdonítottak jelentőséget.
Juhos László, reális zöldek elnöke
Kiadó: Reális Zöldek Klub
|
|