Révész Máriusz kormánybiztos visszatért az alapokhoz, szakszerűen, ...
Dátum: 2017. December 09. Saturday, 12:58
Rovat: Vízügyek


„Reális Zöldek dicsérik Révész Máriusz kormánybiztos munkáját”

Révész Máriusz kormánybiztos visszatért az alapokhoz, szakszerűen, szakmailag, tudományosan, megalapozottan végzi a feladatát.

A harmadik Orbán kormány gépezetébe a FIDESZ vízlépő ellenes politikusai nem kerültek be, köztük Illés Zoltán (Soros bérenc), teszi lehetővé Révész Máriusz építő munkáját a turisztikai infrastruktúra-hálózatok fejlesztését.
A reális zöldek nem tartják kizártnak, hogy a 2018-as választások után Révész Máriusz hozzálát a Duna vízi/yacht turizmus fejlesztéséhez.

A Dunán a vízi turizmus Pozsonyban megáll. Magyarországra nincs lehetőség a Dunán kajakkal, kenuval, yachttal behajózni a Dunán.


---------------------


NFM_Meghívó_Révész Máriusz_Nyaralóhajózás indul a Felső-Tiszán


Tisztelt Szerkesztőség, kedves Kollégák!



Az alábbiakban és csatoltan küldjük a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium meghívóját.



Üdvözlettel:

NFM Kommunikáció



MEGHÍVÓ



A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tisztelettel meghívja Önt a „Nyaralóhajózás indul a Felső-Tiszán” című sajtótájékoztatóra.



A rendezvényen beszédet mond Révész Máriusz, kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos.



Az esemény időpontja: 2017. december 8. (péntek) 14:30



Helyszín: Bonchidai Csárda

3910 Tokaj, Bajcsy-Zsilinszky u. 21.





A sajtótájékoztató regisztrációhoz kötött, ezért kérjük, hogy részvételi szándékát december 7-ig jelezze a gergely.toli@nfm.gov.hu e-mail címen.

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Kommunikációs Főosztály

H-1011 Budapest, Vám u. 5-7.

Telefon: +36-1-795-5903

Fax: +36-1-795-06-33

E-mail: sajto@nfm.gov.hu

Web: www.kormany.hu





---------------------------------------

Kedves Kollégák!

Tájékoztatásul, és/vagy emlékeztetőül küldöm a mellékelt, mai napra szóló meghívót és programot, amelyet ezúton is megköszönök Kapusi Zoltán barátunknak!
Aki Tokajhoz közel lakik, és érdekli a téma, talán még oda tud érni! Én sajnos - egészségügyi okokból - nem tudtam volna, ill. nem is tudnék részt venni, még akkor sem, ha korábban érkezik a meghívó, pedig érdekel a téma.

Révész Máriusz az aktív-, szabadidő-, vízi-, és a kerékpáros-turizmus fejlesztése érdekében - kormánybiztosi kinevezése óta - a sajtóban megjelent hírek alapján - több jó-szándékú, egyes részletkérdésekre vonatkozó kezdeményezéseket tett, kár hogy mindezekre - a korábbi döntéshozóknak és döntéselőkészítőknek tett, ill. megküldött, szóbeli és írásbeli észrevételeink ellenére is - csak több-évtizedes késéssel került sor!

Ennek a rendezvények a kapcsán óhatatlanul az alábbiak jutnak az ember eszébe:

Az a tény, hogy a fentiekre vonatkozó alapkérdések megoldására vonatkozó, politikai döntések az 1989/90 évi rendszerváltás óta, az egymást váltó kormányok és parlamentek idején nem születtek meg, nem a "kormánybiztosok", "miniszteri biztosok" hibája!

Nevezetesen:
- a Duna, a Tisza és a Dráva és nagyobb mellékfolyói hajózhatóságának, árvíz-védelmének, vízenergiájának többcélú hasznosítására (víztározás, vízkormányzás, vízenergia-termelés, hajózás, mezőgazdasági öntözés, vízi-, vízparti-, kerékpáros-, öko-, természetjáró-, falusi-, kulturális-/örökség-turizmus, stb.) vonatkozó, hosszú-, közép-, és rövidtávú, integrált ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezés, komplex fejlesztés és finanszírozás (EU+hazai társfinanszírozás) nemzetközi gyakorlatának hazai bevezetése - elsősorban politikai akarat hiányában! - még mindig várat magára!
Ezzel függ össze, hogy
- az Európai Unió Duna Régió Stratégiájának / EUDRS, ill. a Visegrádi Négyek / V4-ek keretében Szlovákiával kialakuló "jobb" viszony ellenére sem került sor a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel / BNV kapcsolatos - évtizedek óta húzódó - Hágai-per lezárására, ill. a Nagymarosi Vízlépcső-komplexum korszerűsített formában történő befejezésére, valamint a budapesti székhelyű Nemzetközi Duna Bizottság / DB ajánlásaiban, az 1948. évi "Belgrádi Egyezményben" szereplő, és az MTA-KSP "Megújuló energiák hasznosítása" c. dokumentumban is megerősített, az eredeti Új Széchenyi Tervben / ÚSZT is szereplő - Lányi András "filozófus-filmrendező" tiltakozó nyílt levele miatt - utólag kihúzott - Adonyi-, Fajszi Vízlépcső tervezésére, megvalósításának előkészítésére sem, még a Paksi Atomerőmű tervezett bővítéséhez szükséges dunai frissvíz-hűtés biztosítása érdekében sem! (A jelenlegi kormány időközben szembesült a külföldről is támogatott, "civilnek" álcázott, de az intézmény-rendszerünkbe is beszivárgó radikális "ál-környezetvédők" minden ésszerű és szükséges fejlesztést megakadályozni akaró, a nemzetnek, a nemzetgazdaságnak és a Kárpát-medencei magyarságnak is mérhetetlen károkat okozó, kártékony tevékenységével, de még mindig nem vonta le ennek tanulságait, részben az Európai Unió intézményeinek állandósuló támadásai miatt! Lásd: WWF, Greenpeace, Helsinki Bizottság, Velencei Bizottság, ill. Duna Charta, LMP, CEU, stb.)
- a Tisza nemzetközi vízi-úttá nyilvánítására, és a szolnoki székhelyű - a bécsi székhelyű ICPDR-tól független - önálló hatáskörrel, jogkörrel és illetékességgel rendelkező Nemzetközi Tisza Bizottság létrehozására - Barsiné Pataky Etelka korábbi kormánybiztos kezdeményezései ellenére, és a zágrábi székhelyű, Nemzetközi Száva Bizottság mintájára - ugyancsak nem került sor! Ezzel összefüggésben ugyancsak várat magára - Becsey Zsolt és Vincze László, EP és parlamenti képviselők korábbi kezdeményezései és a Csongrád Megyei Közgyűlés támogató határozata ellenére
- a Csongrádi Vízlépcső beruházás befejezése (lásd: Bokrosi körgát maradványai), valamint a Duna-Tisza-közi Homokhátság vízpótlását, az alföldi tanyavilág villamosítását, a Duna és a Tisza közötti közvetlen vízi összeköttetést, hajózást is biztosító
- az évtizedekkel korábban elkezdett és jó magyar szokás szerint félbehagyott, Duna-Tisza csatorna beruházás befejezése ("Csati") és a Tiszaalpári víztározó korszerűsített formában történő megvalósítása, stb.
- a Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztésének korszerűsített formában - az eredeti, vidékfejlesztéssel összehangolt, mezőgazdasági öntözést, környezetbarát vízi-szállítást (gazdaságos exportot is!) biztosító - megvalósítása, (lásd: Mosonyi Emil által tervezett és kivitelezett, Tiszalöki Vízlépcső + Körös-völgyi vízpótló-rendszer!)
- a Dráva hajózhatóságának, árvíz-védelmének, vízenergiájának többcélú hasznosítására (pl. Novo Virjei Vízlépcső), és a kihelyezett kormányülésen is szereplő Ős-Dráva Programmal, a Magyarország és Horvátország közötti tervezett, új Dráva-híd beruházással összehangolt megvalósítására sem került sor! (lásd: Potonyi víztározó szivattyús feltöltése!?)

Történik mindez több, mint negyedszázaddal a rendszerváltás után, a klímaváltozással, a víz-, az élelmiszer-, és energia-biztonsággal kapcsolatos problémákkal is összefüggő világméretű, Európát és Magyarországot is érintő, tragikus események idején!

Ideje lenne levonni a tanulságokat, és mielőbb konkrét intézkedéseket tenni hazai - eddig kihasználatlan - adottságaink mielőbbi, soron-kívüli hasznosítására, figyelembe véve az elődeink által annak idején még időben elkezdett, de a jelen generáció által - sokszor szakmailag megalapozatlanul, rosszul és félreértelmezetten, politikai és presztizs okokból - leállított, a fenti felsorolásban is részletezett beruházások, fejlesztések, korszerűsített formában történő mielőbbi befejezésére, amíg nem késő!
(Nem kell mindent elölről kezdeni, a fiókokból elő kell szedni és le kell porolni a vonatkozó dokumentumokat, dokumentációkat, fejet hajtva nemzetközi hírű elődeink előtt, és erkölcsi elégtételt szolgáltatva a korábban meghurcolt, a nemzet érdekeit szolgáló vízügyi szakembereknek! Lásd: gr. Széchenyi István, Vásárhelyi Pál, Beszédes József, Lampl Hugó, Mosonyi Emil, Jolánkai Gyula, stb. Ugyanakkor egyidejűleg a civil-szervezetek közül annak a néhány, közismert, kártékony NGO'-nak a felelősségre vonása a nemzet ítélőszéke előtt, és a hazai közügyekbe történő beleszólástól történő eltiltása is szükséges! (Lásd: Szigetköz vízpótlása, az országos népi kezdeményezés, a Paksi bővítés, a Római-parti mobilgát, stb. elleni tüntetések, akciók, MTA épületében szervezett "ellen-konferenciák", stb.) Nagy kár volt az elmúlt években - teljesen indokolatlanul, korszerűsítés helyett! - megszüntetni a területi tervezéssel és a vízüggyel foglalkozó, kutató, tervező intézeteket! (hol van a VÁTI, a VITUKI, stb.?) A közép-, és felsőfokú szakoktatás intézményei hasonló sorsra jutottak! (lásd: technikumok!) Szétverni valamit nagyon gyorsan, könnyen, 1 tollvonással lehet, de újjászervezni évtizedekbe, eredeti színvonalra hozni még többe kerül! Előbb kellene gondolkodni, és csak ezután, de szakmailag megalapozottan cselekedni!

Ehhez kívánok bátorságot és sok sikert a politikai döntéshozóknak, a nemzet és a nemzetgazdaság, ill. Mindannyiunk érdekében!

Kellemes hétvégét kíván,

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
aranydiplomás építészmérnök, egyetemi tanársegéd,
ny. min. vezető főtanácsos, az OIH Országos Idegenforgalmi Hivatal v. főmérnöke,
belkereskedelmi-idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033



Mellékletek:
Fényképek:

Fotó:
Fotó:

2010 11 17 Duna Tisza Csatorna BNV Mire Várunk[1]Demokrata UdvarhelyiIstván by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd




20171208 NFM Meghívó Révész Máriusz Nyaralóhajózás Indul a Felső-Tiszán by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd



Előzmények:

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=17   Péteri László írásai az RZK honlapján. Ezen belül, a fenti témákhoz kapcsolódók:

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1729   2009.07.07. | Gr. Széchenyi Istvántól, Mosonyi Emilen át, Victor Hugóig. A Duna és a Tisza hajózhatóságának múltja, jelene és jövője néhány szóban és képekben Duna-, Tisza hajózhatósága - Múlt-jelen-jövő. A Duna és a Tisza hajózhatóságának múltjával, jelenével és jövőjével kapcsolatban mellékelek néhány történelmi dokumentum-kivonatot, és a francia "Croisi Europe" folyam-, és tengerhajózási cég "Victor Hugo" kabinos üdülő-, szállodahajójának 2004. évi dunai-tiszai próbaútjával kapcsolatos dokumentumot, kommentárral kiegészítve. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók) 
Péteri László / Megjegyzés: a fenti írásomat végre megtaláltam az interneten, mert emlékeztem rá, de az írásaim között nem találtam a nevem alatt! Ha te megtalálod az RZK honlapon valahol az archívumba, akkor azt tedd be légy szíves az írásaim közé! Előre is köszönöm!

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=465   Közreadva: 2010.07.12. | Duna-Tisza csatorna. Megvalósulhat-e Hazánkban egy 300 éves álom? + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=552   Közreadva: 2010.10.22. | Vízlépcsőket javasol az MTA a Dunán! És ami kimaradt belőle: Nagymaros! Ami késik, nem múlik! + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=599   Közreadva: 2010.11.24. | Adalékok a Duna-Tisza-stratégiához: Wiking Yacht Klub dunai és tiszai yacht és csónak-kikötőhálózata magánvállalkozásban! + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=656   Közreadva: 2011.02.09. | Radikális "Ál-környezetvédők" összehangolt támadása az MTA és a Kormány ellen a Duna-stratégia ürügyén. 1. rész MTA pro és kontra. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=729   Közreadva: 2011.05.06.| „Navigare necesse est, ...!” Aki „haló poraiból feltámasztotta” a tiszai személyhajózást! Kiss László, a 80 éves, vasutasból lett, „tiszteletbeli hajós-kapitány”! + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók) ?
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1171   Közre-adva: 2012.09.03. | Szigetköz-Öreg-Duna-Mosoni-Duna rehabilitációjával kapcsolatos "Duna-Körös-Chartás" "Reflex"-ek a WWF Magyarország támogatásával a Szigetköziek ellen! 1. rész. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1174   Közre-adva: 2012.09.04. | Szigetköz-Öreg-Duna-Mosoni-Duna rehabilitációjával kapcsolatos "Duna-Körös-Chartás" "Reflex"-ek a WWF Magyarország támogatásával a Szigetköziek ellen! 2. rész. Szigetköziek csattanós válasza. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1198   Közre-adva: 2012.10.22. | Magyar Duna-Tisza Stratégia? - Magyar Demokrata c. hetilap 2010.11.17-i melléklete. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1281   Közre-adva: 2013.02.28. | Tisza nemzetközi hajóúttá nyilvánítása. Válaszlevél prof. Edita Stojic-Karanovic elnökasszonynak, „Dunai Együttműködés Nemzetközi Tudományos Fórum” / Belgrád. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1304   Közre-adva: 2013.04.27. | Ős-Dráva Program a kihelyezett kormányülésen. Előzmények, és ami kimaradt belőle: a Dráva vízkormányzása, hajózás, vízenergia, stb.! Miért? + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók) + alábbi vágatlan videó-felvétel / Orbán Viktor vezette kormányülésről: http://www.youtube.com/watch?v=FztpkG6kBXs&feature=player_embedded 1:16:12
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1305   Közre-adva: 2013.04.28. | 2103.04.25. Ős-Dráva Program a kihelyezett kormányülésen. 2. rész. Előzmények, és ami kimaradt belőle: a Dráva vízkormányzása, hajózás, vízener-gia, stb.! Miért? + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1596   Közre-adva: 2015.11.17. | Ős-Dráva program - Cún-Szaporcai holtág vízpótlása. Előzmények és helyzetkép. Egy kormányprogram megvalósításának előzetes "tesztje". + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László











A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=5066