PONTOSÍTÁS - 20171208_NFM_Meghívó_Révész Máriusz_Nyaralóhajózás indul
Dátum: 2017. December 10. Sunday, 17:10
Rovat: Média


Kedves Kollégák!

Azok részére, akik terjedelmi korlátok miatt nem kapták / kaphatták meg az alábbiakban mellékelt írásomat, ill. azok háttéranyagát tartalmazó dokumentumokat, és előzményeket, utólag mellékelem a Reális Zöldek Klub honlapján is elérhető, és a forrásra való hivatkozással letölthető internet-linkeket:

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1728 Közreadva: 2017.12.09. | NFM_Meghívó_Révész Máriusz_Nyaralóhajózás indul a Felső-Tiszán. + mellékletek (zip formátumú tömörítésben, kicsomagolás után megnyithatók!)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=17   Péteri László írásai az RZK honlapján. Ezen belül, a fenti témákhoz kapcsolódók:

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1729   2009.07.07. | Gr. Széchenyi Istvántól, Mosonyi Emilen át, Victor Hugóig. A Duna és a Tisza hajózhatóságának múltja, jelene és jövője néhány szóban és képekben Duna-, Tisza hajózhatósága - Múlt-jelen-jövő. A Duna és a Tisza hajózhatóságának múltjával, jelenével és jövőjével kapcsolatban mellékelek néhány történelmi dokumentum-kivonatot, és a francia "Croisi Europe" folyam-, és tengerhajózási cég "Victor Hugo" kabinos üdülő-, szállodahajójának 2004. évi dunai-tiszai próbaútjával kapcsolatos dokumentumot, kommentárral kiegészítve. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók) 
Péteri László / Megjegyzés: a fenti írásomat végre megtaláltam az interneten, mert emlékeztem rá, de az írásaim között nem találtam a nevem alatt! Ha te megtalálod az RZK honlapon valahol az archívumba, akkor azt tedd be légy szíves az írásaim közé! Előre is köszönöm!

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=465   Közreadva: 2010.07.12. | Duna-Tisza csatorna. Megvalósulhat-e Hazánkban egy 300 éves álom? + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=552   Közreadva: 2010.10.22. | Vízlépcsőket javasol az MTA a Dunán! És ami kimaradt belőle: Nagymaros! Ami késik, nem múlik! + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=599   Közreadva: 2010.11.24. | Adalékok a Duna-Tisza-stratégiához: Wiking Yacht Klub dunai és tiszai yacht és csónak-kikötőhálózata magánvállalkozásban! + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=656   Közreadva: 2011.02.09. | Radikális "Ál-környezetvédők" összehangolt támadása az MTA és a Kormány ellen a Duna-stratégia ürügyén. 1. rész MTA pro és kontra. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=729   Közreadva: 2011.05.06.| „Navigare necesse est, ...!” Aki „haló poraiból feltámasztotta” a tiszai személyhajózást! Kiss László, a 80 éves, vasutasból lett, „tiszteletbeli hajós-kapitány”! + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók) ?
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1171   Közre-adva: 2012.09.03. | Szigetköz-Öreg-Duna-Mosoni-Duna rehabilitációjával kapcsolatos "Duna-Körös-Chartás" "Reflex"-ek a WWF Magyarország támogatásával a Szigetköziek ellen! 1. rész. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1174   Közre-adva: 2012.09.04. | Szigetköz-Öreg-Duna-Mosoni-Duna rehabilitációjával kapcsolatos "Duna-Körös-Chartás" "Reflex"-ek a WWF Magyarország támogatásával a Szigetköziek ellen! 2. rész. Szigetköziek csattanós válasza. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1198   Közre-adva: 2012.10.22. | Magyar Duna-Tisza Stratégia? - Magyar Demokrata c. hetilap 2010.11.17-i melléklete. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1281   Közre-adva: 2013.02.28. | Tisza nemzetközi hajóúttá nyilvánítása. Válaszlevél prof. Edita Stojic-Karanovic elnökasszonynak, „Dunai Együttműködés Nemzetközi Tudományos Fórum” / Belgrád. + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1304   Közre-adva: 2013.04.27. | Ős-Dráva Program a kihelyezett kormányülésen. Előzmények, és ami kimaradt belőle: a Dráva vízkormányzása, hajózás, vízenergia, stb.! Miért? + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók) + alábbi vágatlan videó-felvétel / Orbán Viktor vezette kormányülésről: http://www.youtube.com/watch?v=FztpkG6kBXs&feature=player_embedded 1:16:12
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1305   Közre-adva: 2013.04.28. | 2103.04.25. Ős-Dráva Program a kihelyezett kormányülésen. 2. rész. Előzmények, és ami kimaradt belőle: a Dráva vízkormányzása, hajózás, vízener-gia, stb.! Miért? + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László

-        http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1596   Közre-adva: 2015.11.17. | Ős-Dráva program - Cún-Szaporcai holtág vízpótlása. Előzmények és helyzetkép. Egy kormányprogram megvalósításának előzetes "tesztje". + mellékletek (zip formátum, kicsomagolandók)
Péteri László


Kellemes hétvégét kíván, Ádvent második vasárnapján,

Baráti üdvözlettel:

Péteri László



Utóirat:

- Érdemes a "CroisiEurope" francia folyam-, és tengerhajózási cég legkisebb, "Victor Hugo" kabinos szállodahajójának 2004. évi dunai-tiszai "próbaútjának" tapasztalatait tanulmányozni, és levonni a szükséges tanulságokat. (hajózási-, kikötési nehézségek, rendkívül alacsony, ill. magas vízállás, infrastrukturális hiányosságok, stb. lásd: mellékelt fotók) Ezúton is köszönetet mondok utólag is, Robert Weinberger kapitány, a próbaút parancsnokának, és Fejes Lőrinc, a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság Kiskörei Szakaszmérnökség vezetőjének, a rendelkezésre bocsájtott fényképekért, amelyek jól illusztrálják a leírt nehézségeket, és azok leküzdését is!
- Egyúttal, hálával emlékezhetünk neves elődeinkre, vízügyi szakembereinkre, akik a Tisza-szabályozás, a Tiszalöki-, és a Kiskörei Vízlépcső, a "Tisza-tó", valamint a Körös-völgyi vízpótló-rendszer, ill. a vízkormányzás lehetőségének megvalósításában elévülhetetlen érdemeket szereztek, még akkor is, ha munkájukat - ennek ellenére - egyes "ál-környezetvédők" igaztalan vádakkal illették, és illetik még napjainkban is! (Széchenyi István, Vásárhelyi Pál, Mosonyi Emil, ill. a 2000. évi tiszai cianid-, és nehézfém-szennyezés okozta katasztrófa kárainak jelentős enyhítése, stb.)
- De ne felejtkezzünk el, az elődeink által elkezdett, de az utódok által félbehagyott, és nagyon hiányzó beruházásokról, ill. azok - nemzeti-, nemzetgazdasági érdekből, korszerűsített formában történő - mielőbbi befejezésének szükségességéről sem, elsősorban a jövő generáció, gyermekeink, unokáink érdekében! (Csongrádi Vízlépcső, Duna-Tisza csatorna, Duna-Tisza-közi Homokhátság vízpótlása, stb.)
Ideje lenne szakítani azzal a hibás gyakorlattal, hogy az ország korlátozott lehetőségei ellenére, a még meglevő hazai adottságaink, lehetőségeink egy jelentős részét képező, és 95%-ban külföldről, a Duna, a Tisza és a Dráva vízgyűjtőjén érkező vízvagyont képező vízkészletet, vízenergiát hagyjuk hasznosítatlanul, sőt esetenként jelentős károkat okozva, "átrohanni" az országon!









A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=5067