A Kormány ablakon önti ki az EU pénzt
Dátum: 2019. January 31. Thursday, 23:00
Rovat: Közéleti magazin



A Kormány a MAHART PassNave, korábban MAHART, vagyis Magyar Hajózási Részvénytársaság Magyarországon működő személyi hajózási cégen keresztül 1 millió euró európai forrás lenyúlásához statisztál!

A Kormánynak bedugult a füle! Palkovics, Süli, Bártfai-Magel miniszterek nagyot hallók.
1997-ben a Magyar Országgyűlés Gazdasági Bizottsága elnökének a felkérésére a Reális Zöldek Klub előterjesztést készített, amelyben kifejezte, hogy a környezetvédelme szempontjából a legoptimálisabb a hajózási paraméterek biztosítása céljából a Vízlépcső Szereződésben szereplő beavatkozások elvégzése jelenti. A szocik legalább meghallgatták a reális zöldeket. A tény viszont az volt, hogy javaslatunk süket fülekre talált.
Magyarországon a dunai hajózás rendjének tárgyában 1949. április 29-én került kihirdetésre az 1949. évi XIII. törvény, amely a Dunán való hajózás rendjének szabályozása tárgyában, Belgrádban, 1948. évi augusztus hó 18-ánapján kelt nemzetközi Egyezmény becikkelyezését hirdette ki.
Duna Bizottság a Duna hajózhatóságára vonatkozólag ajánlásokat fogadott el.
A Duna Magyarországot érintő szakászának paraméterei az 1850 fm-től 1433 fm-ig terjedően Budapest felett VI. b, Budapest alatt VI.c vízi út osztályban javasolt. Mélység az év kétharmadára vonatkozólag is determináltak valamint az űrszelvényt is.
A Kormány közel 30 éves lemaradásban leledzik. A vízlépcső vita keretében kifejezett magyar koncepció szerint a dunai hajózás tényleges igényei nem teszik szükségessé a fenti méretű hajóút kialakítását. A magyar fél kezdeményezte a Duna Bizottság fennálló hajóút paraméter ajánlásának a felülvizsgálatát. Ezt azonban a Duna Bizottság nem tűzte napirendjére.
A Pán – Európai Közlekedési Miniszteri konferencián 1997. július 23-25 Magyarország végül is Magyarország megerősítette az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságának (EGB) Belső Szállítási Bizottsága által előkészített és a Duna Bizottság ajánlásaival teljes mértékben, összhangban lévő a nemzetközi vízi utakról szóló egyezményt.
A Duna az európai közlekedési korridorok VII. e lett.
Az ENSZ keretében létrejövő megegyezés Magyarországon a 68/1996. (VII. 9.) Országgyűlési határozat elfogadása előzte meg, valamint kormány rendelet kiadása.
A Duna Bizottság által elvárt hajózási paraméterek a Duna hazai szakaszán három vízlépcső megépítésével biztosítható. 2010-ben a adonyi és a fajszi vízlépcsők megépítését az Magyar Tudományos Akadémia is javasolta. A fajszi vízlépcső megépítése megoldaná Paks I-II hűtését is. Paks hűtéséről a kormány és erőmű képviselői az Országgyűlés Fenntartható Fejlődés bizottságának, őszi ülésszakának a végén megvezették a bizottság képviselőit.

https://infostart.hu/belfold/2019/01/30/fejlesztesek-jonnek-a-dunan









A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=5754