Péteri László, észrevétele és javaslata
Dátum: 2020. January 08. Wednesday, 12:18
Rovat: Közéleti magazin


INNOVÁCIÓS ÉS TECHNOLÓGIAI
MINISZTÉRIUM
Dr. Mosóczi László
közlekedéspolitikáért felelős államtitkár


Juhos László elnök küldött leveléről

http://www.realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=6467

Az Államtitkár úr válasza, Orbán Viktor miniszterelnök úrnak küldött levelében csak a Duna hazai szakasza hajózhatóságának biztosítására vonatkozóan felvetett kérdéskörre vonatkozik.

feladó:

Juhos Laszlo <juhos.laszlo@chello.hu>

címzett:

László Péteri <peteril62@gmail.com>

dátum:

2020. jan. 6. 19:48

tárgy:

Orbán Viktor Miniszterelnöknek írt levél – 2019.12.15. Duna – hajózás, Klíma-hisztéria

küldő:

chello.hu

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Orbán Viktor úr

miniszterelnök

Tisztelt Miniszterelnök úr!

Emlékeztetek Miniszterelnök úr ígéretére.

2018. december hónapban az Országház félemeletén történt találkozásunk során Miniszterelnök úr megígérte, hogy a Duna hazai szakaszának a hajózhatósága ügyének utána néz.

„Készen állunk egy új Közép-Európa felépítésére. Magyarország készen áll arra, hogy szomszédaival, köztük Romániával, felépítsen egy új Közép-Európát” (Orbán Viktor miniszterelnök Temesvár)

Széchenyi István mondta:

„Die Donau soll das Tor, die fremde Lander sein!”

„A Duna legyen kapu idegen országok felé!”

Szerencsésebb sorsú nemzetek már nem tartják számon, hogy volt idő, mikor a magyarok is beletartoztak az európai hajós nemzetek népes családjába, - gróf Széchenyi Ödön merész hajó útjáról valamikor fél Európa lelkendezett.

A gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a „landlocked” jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe „bezárt” országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja a világpiacra juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a „bezárt” ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.

Putyin elnök úr Budapesten a folyami hajózás fontosságát hangsúlyozta. (Hozzá teszem a paksi bővítés reaktor tartályai szállítása okán)

A csehek, Masaryk, 1914-ben felismerte a független cseh állam létrehozásának az útjában Csehország tengeri kijáratának a kérdése áll. Csehország napjainkban felújítja három hamburgi kikötőjét, amelyeket a versailles-i szerződés alapján 1929-ben 99 évre kapott használatra a korabeli Csehszlovákia.

Tisztelt Miniszterelnök Úr!

 Szimpátiával és jóakarattal követjük a Fidesz vezette Magyarország azon törekvéseit, hogy megpróbáljon a Brüsszelből diktált klímaőrülettel az adott keretek között szembeszállni.

Mivel az egész klímahisztéria fizikai-kémiai alapjai a média hírverésével ellentétben egyáltalán nem bizonyítottak, sőt, több mint kétségesek, helyes, ha Magyarország, amennyire csak lehet, nem vesz részt gazdaságunk leépítésében az ún. karbonsemlegesség ürügyén.

Ilyen értelemben fogjuk fel miniszterelnök úr szavait:

"Magyarország egyetért az EU klímacéljaival, de ez nem járhat áremelkedéssel. A teljes karbonsemlesség elérése 2050-re szinte vállalhatatlan terheket jelentene, ezért ennek költségeihez az uniónak hozzá kell járulnia." (Orbán Viktor)

 Az Európai Tanács 2012. december 12- határozatai között a következőket olvassuk:

 "In the light of the latest available science and of the need to step up global climate action, the European Council endorses the objective of achieving a climate-neutral EU by 2050, in line with the objectives of the Paris Agreement. One Member State, at this stage, cannot commit to implement this objective as far as it is concerned, and the European Council will come back to this in June 2020."

 "Egy tagállam ebben a szakaszban nem vállalhatja el a célkitűzés megvalósítását, és az Európai Tanács erre 2020 júniusában tér vissza." (European Council meeting (12 December 2019)

Ez az egy tagállam Lengyelország. Magyarul, ha Magyarország nemet mondott volna, akkor most az lenne a papírban, hogy két tagállam.

Tisztelt Miniszterelnök úr!

Tisztában vagyunk vele, hogy Magyarország helyzete ebben a szituációban valamivel nehezebb, mint Lengyelországé. Lengyelországban úgy a kormánypárt, mint az ellenzék elsősorban lengyel. Ezért nem lehet őket egymás ellen kijátszani. (Pl: "Ha nem írjátok alá, mindent megteszünk azért, hogy a másik oldal kerüljön hatalomra.") Nálunk a balos ellenzéknek ismeretlenek ilyen fogalmak, mint haza, munkások munkahelyeinek megőrzése, nyugdíjasok, közbiztonság, stb. Ezért aztán, ha a Fideszben volna is szándék tisztességes, a haza érdekeit szem előtt tartó politikát folytatni, mindig ott a revolver, hogy "mást is hatalomra segíthetünk".

Tisztelt Miniszterelnök úr!

A helyzeten az segítene, ha a KORMÁNY gondoskodna róla, hogy az állami és a Fideszhez közel álló médiákban több megszólalási lehetőséget kapnának azok a szakemberek, természettudósok, akik ismerői a szakterületnek, és egyszerű módon el tudják magyarázni, miért nem okozhat a CO2 koncentráció-növekedés átlaghőmérséklet emelkedést.

Tudjuk, hogy evvel igen súlyos nemzetközi érdekeket sértenénk meg. De vannak határszituációk, amikor mérlegre kell tenni: A haza a fontos, vagy ezeknek a nemzetközi érdekcsoportoknak szándékai.

Budapest, 2019. december 15.

Tisztelettel:

Juhos László, reális zöldek elnöke

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Péteri László

Megjegyzéseink:

-        a 2019.12.15-én, Orbán Viktor miniszterelnöknek írt levélre:

-        2019.12.16-án, Mosóczi László az ITM államtitkára válaszolt, de csak a Duna hajózhatóságával kapcsolatban adott információkat, érdemi válasz nélkül!

Budapest, 2020. január 6.

U.i.:

Az Orbán Viktor miniszterelnöknek írt levélre adott ITM válaszlevél tartalmával kapcsolatban az alábbi észrevételek megtétele szükséges:

  1. A Duna hajózhatóságának biztosítása

-        a Duna hazai szakaszának hajózhatóságára vonatkozó, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára által aláírt, RZK-nak küldött válaszlevél csak a miniszterelnöknek írt levél egyik témájára adott – a kérdés lényegét kikerülő, egyes parciális részletkérdésekre vonatkozó – tájékoztatást.

-        az eredeti, a miniszterelnöknek írt levél – műfajánál fogva – nem térhetett ki a Duna hajózhatóságának problémáival kapcsolatos konkrét, megoldandó és válaszra váró kérdések részletes felsorolására, de azokat az illetékes szaktárca, illetékes államtitkárának és munkatársainak tudnia kellett volna a válaszlevél megírásakor. Nevezetesen:

-        a Duna hajózhatóságára – mint nemzetközi víziútra – vonatkozóan a budapesti székhelyű Nemzetközi Duna Bizottság – Magyarország által is elfogadott ajánlásai vonatkoznak (lásd: 1948. évi „Belgrádi Egyezmény”), amely tételesen felsorolja a Duna hajózhatóságát biztosító meglévő és tervezendő vízlépcsőket, és a hajózóút paramétereit is!

-        Ezek között szerepel Magyarországot érintően a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer mellett az Adonyi-, és Fajszi Vízlépcső, valamint szükség esetén a Mohács alatti vízlépcső megvalósítása. A fentieket az MTA-KSP „A megújuló energiák hasznosítása” c. dokumentum „5.2. Vízenergia” c. fejezete is tartalmazza! A fentiek megvalósítását – a hajózhatóság biztosítása mellett, egyenrangú követelményként - az árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-, vízszennyezés, a magas-/ löszfalpartok leomlása elleni védelem, az ivóvíz-, mezőgazdasági öntözővíz., az ipari hűtővíz-igény, az „ingyen” vízenergia többcélú hasznosításának igénye (pl. Paksi Atomerőmű és tervezett bővítésének többlet, dunai friss-hűtővízigénye, a Sió-csatorna hajózhatósága és Balatoni-/ Siófoki kapcsolata, a vízi-, vízparti-, kerékpáros-, vidéki-/ falusi-, öko-, kulturális-/ örökség-turizmus [Dunai Limes / Ripa Pannonica] hálózatának és megállóhelyeinek, kikötőinek fentiekkel összehangolt, integrált tervezése, komplex fejlesztése és finanszírozása, stb.) önmagában is indokolja.

  1. Ami a klíma-/ éghajlatváltozásnak, a széndioxiddal és az emberi tevékenységgel összefüggő szerepével kapcsolatos kérdést illeti, arra vonatkozóan – az összefüggések miatt – az ITM másik államtitkárságával (Kaderják Péter, ITM energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkára) is egyeztetett válaszra lenne, ill. lett volna szükség. Nevezetesen:

-        tekintettel arra, hogy az éghajlatváltozásban az üvegházhatású gázok közül – minden ellenkező híreszteléssel ellentétben (lásd: ENSZ – IPCC hazugságai!) – a vízgőz, és annak különböző halmazállapotú változatai (pára, felhő, csapadékok / eső, jég, felszíni-, talaj-, felszínalatti-, mélyégi-, karszt-,, termál-víz, stb.) játsszák – részarányuk, és kiegyenlítő-, mérséklő hatásuk révén – a főszerepet, míg a széndioxid nem az okozója, hanem a következménye a globális felmelegedésnek, ugyanakkor nem káros, hanem hasznos, és az emberi életnek – a víz-, energia-, és élelmiszer-biztonsággal együtt! – nélkülözhetetlen feltétele, az erdőkkel, növényzettel együtt, a „fotoszintézis” segítségével! Nem véletlenül nevezik a táj-, és kerttervezők, a széndioxidot „levegő-trágyának” (lásd: néhai Dr. prof. em. Mőcsényi Mihály Kossuth-, Széchenyi-díjas és Sir Geoffrey Jellicoe-díjas magyar kertészmérnök, tájépítész, egyetemi tanár, a tájrendezés magyarországi oktatásának megalapozója, az önálló Tájépítészeti Kar létrehozója, 1991 és 1993 között a Kertészeti Egyetem rektorának élete, hazai és nemzetközi munkássága!)

-        a fentiekkel összefüggésben a „Vízkészletgazdálkodás, a vízvisszatartás-/ tározás, vízkormányzás, a vízenergia többcélú hasznosítása” Vízlépcső-rendszerek megvalósítása – a környezet-, és természetvédelmi szempontok érvényesíthetősége, és a klímaváltozáshoz történő alkalmazkodás érdekében is elkerülhetetlen! (Erre vonatkozóan, és a környezetvédők felelősségét is hansúlyozva, Dr. prof. em. Mosonyi Emil akadémikus, a vízépítés nemzetközi hírű, de hazájából elüldözött professzora, több alkalmommal, már évtizedekkel korábban is felhívta a közvélemény és politikai döntéshozók figyelmét! Lásd: mellékletek

-        a fentiekre vonatkozóan a válaszlevél sajnos nem adott érdemi választ, ill. egyértelmű kormányzati állásfoglalást!

Budapest, 2020. január 7.

Péteri László

Melléklet:

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=415 | Közreadva: 2010.05.18. | Halála előtt a klímaváltozástól, az árvíztől, belvíztől és az aszálytól féltette Békés megyét Mosonyi Emil - "Minden szabadon folyjék"? + mellékletek
Péteri László

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=404 | Közreadva: 2010.05.02. | 2010.05.19. Mosonyi Emlékülés a Magyar Tudományos Akadémia Műszaki Tudományok Osztálya Tudományos ülésén. + mellékletek
Péteri László

 


prof. emeritus dr. Mosonyi Emil mérnök-akadémikus a környezetvédők felelősségéről.

Kivonat a Mérnök Újság 2005. decemberi számából:

-        …”…némely önjelölt „hivatásos környezetvédő” veszi magának a bátorságot, hogy a természet (a talaj, a víz, az állatok, a növényvilág, a légkör és – nem utolsó sorban – az emberiség) minden problémájáról ítéletet mondhasson. Az Isten által megteremtett és a mi felelősségünkre bízott természet olyannyira magasztos, hogy eme környezet védelmét, továbbá az emberek sorsát és biztonságát nem szabad néhány mindentudó „hivatásos környezetvédőre” bízni…

-        …Nyilvánvaló tehát, hogy ma a mérnököknek sokkal többet kell azon szakterületek ökológiai struktúrájáról tudniuk, melyeket az általuk kimunkált projektek érinthetnek, mint korábban.

-        ... nem lesz feltétlenül mindegyik ökológus hitelesebb környezetvédő, mint egy mérnök, vagy a gazdaságtudomány szakembere, ha éppen a két utóbb nevezett áll ki a természet védelme mellett, s a környezet védelmét sokkal tágabban és ésszerűbben értelmezik, mint ezt korábban igen gyakran tették.

-        Hangsúlyozni kell ugyanis, hogy egyes „tévedhetetlen környezetvédők” megrekedtek a környezetvédelmi mozgalmak kezdeti korszakánál.

-        …Végezetül, de nem utoljára fel kell ismernünk, hogy maga az ember is része a környezetnek. ... Az emberi élet biztonságának és védelmének minden egyéb követelménnyel szemben elsőbbséget kell biztosítani.”

-        …Egyes úgynevezett hivatásos környezetvédők elképesztő trükkjeikkel már eddig is [többször] félrevezették a nyilvánosságot. Kedvelt eszközük a félelemkeltés, hogy a gazdasági és szociális előrehaladással szemben megalapozatlan támadásokat tegyenek hitelessé a jóhiszemű polgárok között.

-        …egy környezetbarát projekt megzavarásának súlyos gazdasági, szociális és ökológiai következményei csak több év vagy évtized múltán jelentkeznek, amikor a populista támadó már nyugdíjas, vagy talán nem is él. Következésképpen, amikor a hibás döntés nyilvánvalóvá válik, a „hivatott környezetvédőt” már nem lehet felelősségre vonni.”

Javaslatok tervezési munkák megkezdésére a klímaváltozásnak és Magyarország sajátos földrajzi helyzetének figyelembe vételével / kivonat:

-        „Magyarországra is érvényesek azok a meteorológiai és hidrológiai változások, amelyek – kompetens szakértők véleménye szerint – Földünk egészére várhatók. ... Szükséges a felkészülés a klímaváltozásra!

-        viszonylag rövid időn belül, tehát 20-30 év múlva (talán még korábban is) létre kell jönnie a Duna és a Tisza-völgy összeköttetésének. Tehát a Duna-Tisza Csatorna tervezését, a szóba jöhető változatok összehasonlítását azonnal meg kell kezdeni.

-        A Duna-Tisza Csatorna létesítésének célja: a Tisza-völgy, a Körös-völgy, továbbá a Duna-Tisza hátság felszíni vízellátása és talajvizeinek dúsítása, a mezőgazdaság, ivó- és ipari vízellátás, az egészségügy és környezetvédelem (arborétumok és élőhelyek) táplálása, a Duna és Tisza közötti hajózás, továbbá a vízienergia-termelés érdekében.

-        Vitathatatlan, hogy a magyar Duna szakasz hajózhatóságának érdekében vízlépcsőket kell építeni! Nem szükséges a nagy duzzasztási magasság, hiszen a hajózás biztosítása a cél, nem a villamos energiatermelés.

-        Magyarország már nem gátolhatja sokáig a vízi-forgalmat a 3500 km hosszú Európai Vízi-úton. Ezért helyesebb volna, ha a politikusok és médiák a „gátat nem építünk” szólam folytonos hangoztatása helyett azzal foglalkoznának, hogy mikor és mennyi anyagi segítséget kaphatunk az Európai Uniótól dunai vízlépcsők, és esetleg még a Duna-Tisza Csatorna építéséhez. Az idő sürget!

 

Zárszó

Tudom, hogy ez az írásom sokaknak – számos politikusnak, a média egyes képviselőinek, elfogult környezetvédőknek és sok honfitársamnak – nem fog tetszeni. Tudom, hogy sok támadás fog érni. Lehet, hosszú ideig úgy fog tűnni a közvélemény egy részének, hogy nincs igazam, de később – amit már magas korom miatt nem fogok megélni – a valóság mellettem fog tanúságot tenni.

Az az ország, és az a nép, amelyik csak a jelen problémáinak megoldásával foglalkozik, s szemét eltakarja a jövő előtt, pusztulásra van ítélve. Így tűntek el népek a történelem során!

Sajnos az a benyomásom, hogy a magyar politikusok többsége most torzsalkodásra fordítja minden erejét és a következő generációkkal szembeni kötelezettségéről megfeledkezve, mint az alvajáró holdkóros vánszorog a jövő veszélyekkel fenyegető évtizedei felé.

Írásommal nem sérteni, hanem ébreszteni akarok.

Meg vagyok győződve arról, hogy volt tanítványaim, és az általuk kiképzett kitűnő magyar vízimérnöki gárda – ha politikusaink bizalmát, és támogatását megkapják, és ha a médiák egy része megszünteti a közvéleményt befolyásoló gyalázkodását a magyar vízimérnökökkel és azok nagyszerű őseivel szemben – kitűnően végre tudja hajtani a Vízgazdálkodási Távlati Tervezés itt előadott programját, meg tudja építeni a szükséges műveket, és így fel tudja készíteni hazánkat a klímaváltozás káros eseményeinek a fogadására.”.







A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=6469