A cikkből nem derül ki, hogyan lopnak többet a szlovákok?
Dátum: 2008. June 27. Friday, 10:15
Rovat: Vízügyek


(A magyarok csak csirke tolvajok!)
A kérdés azt követően érkezett, hogy közzé tettük „EU-s pénzek intézményes lopása folyik”
Válasz:


A Donauregionen projekt teljes költségvetése közel egy millió euró.

A projektben résztvevő 10 partner hat országból állt össze.

Partnerek:

Szlovák Köztársaság Építésügyi és Regionális Minisztériuma,
Bajor- Környezet-, Egészség- és Fogyasztásvédelmi Minisztérium,
Régiókutatási Központ,
Pozsony Megye Önkormányzata,
Nyitra Megye Önkormányzata,
Területfejlesztési Tudományos Egyesület,
Pest Megye Önkormányzata,
Bulgáriai Önkormányzatok Országos Szövetsége,
INCD URBANPROIECZ BUCHAREST,
Szerb Köztársaság Területfejlesztési Ügynöksége.


A projekt menedzsere Németh Tibor, a Szlovák Köztársaság Építésügyi és Régiófejlesztési Minisztérium munkatársa.



A fentiekből érzékelhető, hogy a szlovákok közelebb vannak a tűzhöz, mint a magyarok.



Szlovákia számára előnyt jelent, hogy a Duna Pozsony Budapest közötti szakaszán a Duna Bizottság elvárása szerint hajózási paraméterek nem biztosítottak. Ukrajna felül érkező árú forgalom Pozsonyig tengelyen érkezik, és Pozsonyban kerül hajóra.

Pozsony számára az is előny, hogy a nyugat európai yacht turizmus Budapestet nem képes elérni.

Pozsonyban két yacht kikötő is épült, az elmúlt években.

Most, hogy Románia és Bulgária EU –s tagállam lett Románia és Bulgária számára elemi érdekként jelentkezett, hogy a két ország hajóflottája Nyugat –Európát elérje.

Szlovákia élére állt a két balkáni állam jogos törekvésének, meghatározó a fenti projekt munkájában.

A nagy trükk az egészben az, hogy az ostoba magyar hozzáállás következtében a projekt semmiben sem hozza közelebb a Duna Budapest- Pozsony közötti szakaszának hajózási paramétereinek biztosítását.

Azzal, hogy a projektben résztvevő magyar szakértelem ((Területfejlesztési Tudományos Egyesület) beáll a magyar politika széljárásába, nem vállalja az a szakmai igazságot, hogy a Duna magyarországi szakaszán a hajózási paraméterek három vízlépcső építésével oldható meg környezetbarát módon, addig Veres és társai a reális zöldek szerint gerinctelen emberek, de csupán csirke tolvajok a szlovákokhoz képest.(Zöldike)











A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=662