A Duna-Majna- Rajna csatorna megnyitásával a Fekete- tengert és az Északi tenger
Dátum: 2020. May 02. Saturday, 17:00
Rovat: Országgyűlési tudósítások


A Duna-Majna- Rajna csatorna megnyitásával a Fekete- tengert és az Északi tengert összekötő, 3500 kilométeres transzkontinentális vízi-út rendszer keleti gerincévé vált.

Nemzeti imádságunkban Kölcsey, a Himnusz második szakaszában a Dunát és a Tiszát felvirágzásunkkal kapcsolja össze:

Őseinket felhozád
kárpát szent bércére,
Általad nyert szép hazát
Bendegúznak vére.
S merre zúgnak habjai
Tiszának, Dunának,
Árpád hős magzatjai
Felvirágozának.

Az elmúlt 30 évben mandátumot szerzett képviselőket felelősség terheli a Hablány május 29-én bekövetkezett katasztrófáért.

2020. május 2-án az Országgyűlés kormányoldali többsége politikai határozat elfogadásával emlékezett az 1990. május 2-án megalakult ülésére. Az 1990. május 2-án a mandátumot nyert 200 képviselő a Duna- Kör tagja.

Idézet Mosonyi Emil leveléből:

Testvért testvér, apát fiú butít, ne adjál erről semmi hírt
Nehogy ki távol sír e nemzeten:/ Kinevetni is kénytelen legyen



A rendszerváltás során elkövetett félrevezetések sorozata vezetett odáig, hogy kormányra csak azok a politikai erők kerülhettek, amelyek egyre jobban elrugaszkodtak a valóságtól. A politikai elit a rendszerváltást a magyar gazdaság ellen elkövetett merénylettel, egy félig kész, megújuló környezetbarát energiát termelő vízlépcső rendszer felszámolásával kezdte.

Gróf Széchenyi Ödön, által vezetett HABLEÁNY nevű saját gőzösén Pestről a Dunán, Lajos csatornán, a Marnán és Szajnán Párizsig hajózott.

1977-ben és 1997-ben az utódok emléktúra keretében megismételték, Gróf Széchenyi Ödön teljesítményét. Útjukat 1997-ben megtoldották, London volt a végállomás.

A vádirat szerint 5 percig szabad szemmel és a hajó radarján, illetve a helymeghatározó adatokat megjelenítő kijelzőn is egyértelműen látható volt a Hableány hajó helyzete, iránya és sebessége.

Valójában HABLEÉNY nem hajózott a Viking Sigyn előtt!

A HABLEÁNY a Margit híd alatt hegymenet megkezdésére kijelölt baloldali pillér irányába hajózott és 200 méterrel a pillér előtt piros bójának neki hajózott.

A hajózási szabályzat nem tiltja, hogy a Margit híd két hegymenet megkezdésére kijelölt pillére között két vízi motoros (hajó) vízjármű egy időben párhuzamos haladva kezdje meg a hegymenetet.

Árvíz idején a hajózási szabályzatnak tiltani kellett volna, nem igényel áramlástanhoz való értést, hogy a víz sebessége a pillér mellett a legnagyobb és távolodva a pillértől csökkenő. Ez mindkét pillérre értelmezve középen a jobb és a bal pillértől 38 méterre volt a Duna vizének a sebessége a legkisebb. De ez a legkisebb sebesség tízszerese volt a Duna átlagos sebességének. A Hableánynak és a Viking Sigynnek egyaránt középen volt lehetősége megkezdenie a hegymenetet, függetlenül a kormányosok akaratától, keresztáramlat mind két hajót középre sodorta.

A Duna- Kör, 1992-ben a Duna hajózhatóságának a kérdésében a következőket hirdette:

„Leplezze le a hajózási szempontokra hivatkozó félrevezető propagandát. A Duna Majna-csatorna üzembehelyezése nem ró Magyarországra új kötelezettségeket, az egészében csak a jövő évszázad elejére kiépülő vízi-út teljes hosszában ugyanis korántsem érvényesülnek azok a hajózási paraméterek, amelyeket most a Duna elterelésének hívei számon kérnek rajtuk. Egyébként a vízi úton történő áruszállítás adatai sem a forgalom nagyságát, sem nyereségét tekintve nem támasztják alá, hogy hajózási szempontból bárkinek számottevő érdeke fűződne a bősi létesítményhez. „













A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=6806